Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-22, 12:16
Medlem
Nu börjar sparkraven, säkert en av många företag. ( https://www.sats.se )

Men vad tycker konsumenten som vill ta sig en bastu? Är detta början att fler följer efter?

https://www.expressen.se/ekonomi/sat...av-elpriserna/
Nu väljer träningskedjan Sats att stänga bastun på flera av sina gym,
endast öppet på ”utvalda” anläggningar.
”Det är inte bestämt hur länge bastun kommer vara stängd. Vi får se hur situationen utvecklar
sig över tid och utvärdera från det”, skriver Linda-Li Cederroth, landschef på Sats Sverige
Senast redigerad av SKIL 2022-09-22 kl. 12:21.
Citera
2022-09-22, 13:10
Medlem
tigerpus avatar
Då får man väl gå och klaga och kräva en mindre månadskostnad för medlemskapet
Citera
2022-09-22, 13:52
Medlem
448s avatar
Konstiga beslut dom fattar ,dom panikstängdw vid coronkrisen o nu drar dom proppennyr bastun

NW kommer fan inte o stänga tror jag , fetast plånbok
Citera
2022-09-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Då får man väl gå och klaga och kräva en mindre månadskostnad för medlemskapet

Bra tanke där, säkert en del som missar det, kompensation, SATS hänvisar säkert till
andra ställen som har bastu, då det är bara vissa som stänger.

Citat:
Ursprungligen postat av 448
Konstiga beslut dom fattar ,dom panikstängdw vid coronkrisen o nu drar dom proppennyr bastun

NW kommer fan inte o stänga tror jag , fetast plånbok

SATS är på hugget i alla lägen, corona till höga elpriser, vad kommer härnäst ...
Citera
2022-09-22, 14:10
Medlem
Detta medför uppsving för de som inte är lika giriga - de kommer att ta kunder från SATS
Citera
2022-09-22, 14:45
Medlem
Jag har pröjsat för att detta ska ingå i mitt medlemsskap. Pengar tillbaka?
Citera
2022-09-22, 14:45
Medlem
Finns ju gym som har gemensam bastu, fungerar ju på kontinenten så borde funka även i Sverige.
Citera
2022-09-22, 14:56
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det är väl bättre att stänga bastun tillfälligt än att lägga bastukostnaden på gymkorten.
Citera
2022-09-22, 15:07
Medlem
Nej att basta efter träning återhämtar kroppen perfekt. Sen har vi dom som är för osäkra i sin sexualitet för att ens duscha på gymmen, ohygieniska äckel! Det är dessa nollor som tycker detta är bra. Men genom ens medlemskap ska man ha rätt till alla faciliteter, så väldigt lågt men Sats är som Nordic Wellness till för dom oseriösa hobbygymmarna som sitter och har 5 min vila på varje maskin.
Citera
2022-09-22, 15:14
Medlem
Nicke08s avatar
Sats gymkunder skall alltså bestraffas pga Sats oförmågan att lösa bolagets ekonomi.

Riktigt illa av Sats.
Citera
2022-09-22, 15:24
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torabora
Jag har pröjsat för att detta ska ingå i mitt medlemsskap. Pengar tillbaka?

Står det i avtalet att bastu ska ingå? Vad jag vet så står det oftast bara att medlemskapet ger en rätt att träna, samt att använda de "erbjudanden" som vid vart tillfälle ges av respektive anläggning. Dvs. om en anläggning erbjuder bastu så kan du som medlem använda den, men om de plötsligt beslutar att inte erbjuda bastu eller varm dusch så är det upp till dem.

Mitt råd är att läsa avtalet du ingått noggrannt.
Citera
2022-09-22, 15:45
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Nu börjar sparkraven, säkert en av många företag. ( https://www.sats.se )

Men vad tycker konsumenten som vill ta sig en bastu? Är detta början att fler följer efter?

https://www.expressen.se/ekonomi/sat...av-elpriserna/
Nu väljer träningskedjan Sats att stänga bastun på flera av sina gym,
endast öppet på ”utvalda” anläggningar.
”Det är inte bestämt hur länge bastun kommer vara stängd. Vi får se hur situationen utvecklar
sig över tid och utvärdera från det”, skriver Linda-Li Cederroth, landschef på Sats Sverige

Står det i kontraktet att där ska vara bastu? I så fall är det kontraktsbrott. Då får de sänka månadsavgiften.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in