Citat:
Ursprungligen postat av
slutaleta
Ryssarna kan inte ligga ute i fält på vintern. Krävs en jäkla disciplin som knappast uppvisats tidigare iår. Vilka alternativ fanns det i detta läge? Mobilisering var det enda alternativet eftersom de aldrig skulle dra sig tillbaka självmant. När mobiliseringen misslyckas, vad kvarstår då att göra?
Finns bara dåliga val kvar...
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Dmitrij Medvedev säger att Ryssland kommer använda strategiska, inte taktiska, kärnvapen för att försvara de områden som Ryssland kommer införliva i Ryssland inom kort:
Strategiska kärnvapen är i regel mycket kraftigare än taktiska, och är bland annat avsedd för att spränga städer.
Ett tomt hot eller menar Ryssland allvar denna gång? Steget till att använda strategiska kärnvapen är stort. Steget till att använda taktiska kärnvapen är mindre.
Jag
misstänker att man menar allvar. Jag är rädd för det. Sedan om det är taktiska eller strategiska.., det är det samma. "Draken" är lös då. Kanske strategiskt mot Kiev så att han blir av med Zelensky och ledarskapet, Putin verkar ju ta allt mer detta personligt, och agerar känslomässigt.
Hela detta ryska krig i sju månader ser ut att leda till det. I från första stund har Putin gjort det klart ifrån sin sida, att det är ett alternativ. Att västvärlden trotsar honom månad efter månad.., tror jag att han uppfattar att man ser på honom som en "chicken" ifrån väst.
För det verkar mer och mer, som om allt vett verkar ha flugit ut av skallen på honom. Nästa vecka, efter "folkomröstningarna" så kommer det nog att börja spetsa till sig..