2022-09-22, 22:29
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Vare sig Indien och i synnerhet Kina kommer inte att göra något för att stödja Putin. Det stod väl för övrigt klart efter deras möte nyligen. Både Kina och Indien balanserar just nu på gränsen till ekonomisk kollaps även om situationen är värre för Kina så de kommer inte göra ett skit för Ryssland om det betyder att de löper någon risk att dra på sig Europas och USAs vrede för man kan i nuläget väldigt tippa dom över kanten ekonomiskt om man skulle vilja.

Kina och Indien börjar förmodligen fatta att de hamnat på fel sida av den här konflikten. Putin och Ryssland riskerar att förlora allt, kollapsen kan komma snabbt och blir spektakulär och då sitter Modi och Xi Jinping med Svarte Petter när de ska förklara varför de höll Putin under armarna.
Citera
2022-09-22, 22:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jaha ja. Det låter som en bekant jag hade lärt känna som växt upp i Östtyskland som berättade att hans farbror spionerade på hans familj under hela tiden de bodde på en viss adress. Stasi värvade honom. En helt vanlig familj utan några speciella politiska engegemang men som ändå pekades ut eftersom både mamman och pappan är konstnärer ,den ena bildkonstnär och den andra teater.

Han läste detta när Tyskland återförenades och tyskarna öppnade stasiarkiven för precis alla medborgare som kunde boka tid och ett skrivbord för att läsa akter som man begärde i förväg. När han kom dit så fanns alla akter redan prydligt upplagda på skrivbordet, bara att sätta sig ner och börja läsa-
Kanske OT, men tänkte ändå det var värt att ta upp, för att påminna andra om hur jävla illa det kan gå...även nu. Storebrosorna i FSB lär ha en hel del antecknat om allt möjligt tänker jag.

FSB lägger nog pussel om precis alla äver här i sverige utifall dom kommer att ockupera oss.
Citera
2022-09-22, 22:30
Medlem
Gracefulminds avatar
Denna tråd brukar vara mycket intressant att följa.
Många bra och informativa inlägg och intressant med olika folks analyserande....
Jag är säker på att jag inte är den enda som följer den dagligen.

Men vad hände idag med tråden??

Det finns några informativa inlägg från idag vad gäller updatering kring Ukraina och RU.
MEN de har DRUNKNAT bland allt spammande!

Det låter ju som om dom som bråkar i tråden är samma person.
Oavsett sida.

Vill man förstöra tråden?
Citera
2022-09-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watchme1
Läste nån flash på Sydsvenskan att Migrationsverket spår en flykt av ryska män till Sverige nu.

Vill vi ens ha dom här?

Ja det tycker jag. Det där är dom sunda och kompetenta.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Nu i Iran men snarkt kanske vi får se detta i Ryssland.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1573023797527166985?t=nFLrsXzDpeCXeYx0qG6oeA&s=19
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Var inte fångarna ca 2500 från början? Men ca tio % är väl ungefär det normala antalet krigsfångar som kommer levande ur rysk fångenskap.
Verkar onekligen väldigt illa.
Citera
2022-09-22, 22:32
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ryssen stoppade det för ni skall få rekord höga elräkningar!!!! För jävla dumma för att kunna fatta det?

Vilka flyr Ryssland? kan du visa vart de är och vart de tar vägen då?

Ryssen har redan sålt gasen till Kina, Indien och andra länder i Asien. Men Europa får stänga av all el och ni får ta på er en extra tröja Sedan säger du ni är VINNARNA!!

Totalt jävla dumma i huvudet alltså.

Nej det har dom inte Iaf inte om de inte vunnit ett Nobelpris för sin uppfinning att teleportera föremål . Hade de dessutom uppfunnit det fanns det nog intressantare saker att flytta på än LNG .

Vi andra med lite kunskap förstår logistik dvs hur man flyttar på saker på ett smidigt sätt ( Förut med lite hjälp från väst kunde Ryssland det också. Era arkeologer i framtiden kommer att prata om pipelines och tankfartyg och stå och klia sig i skägget utan att riktigt förstå vilken välfärd handel och fred innebar )
Citera
2022-09-22, 22:32
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Läste nån flash på Sydsvenskan att Migrationsverket spår en flykt av ryska män till Sverige nu.

Vill vi ens ha dom här?

Nej, för i helvete! En massa desertörer uppblandat med yrkeskriminella och vem vet vad annat för pack inklusive infiltratörer, vad ska de göra här och hur länge? Ska vi försörja dem till Putin dör eller vad är tanken?

Nej, nej och nej! En känga i arslet tillbaka till Ryska gränsen.
Senast redigerad av DaEzz 2022-09-22 kl. 22:37.
Citera
2022-09-22, 22:33
Medlem
Citat:

Vill vi ens ha dom här?

Borde bunta ihop dom och skicka tillbaka till deras rekryteringskontor i Ryssland. Vi slipper dom = Putte får leka diktator = Ukraina får fylla på lite siffror i dokumenten = föräldrarna får en lada med vev = win win hela vägen

Såg du ryska programmet när dom ringde peskovs grabb och frågade varför han inte dykt upp på rekryteringskontoret? Stor humor.
Citera
2022-09-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Jag tror ditt inlägg innehåller för mycket fakta och sanning för de ryska muslimälskarna här i tråden.
Men givetvis har du helt och hållet rätt, Ryssland har panik då deras största inkomstkälla är delvis borta, och kommer att vara helt bort om ett par månader.

Ja! Putinrunkarna är till och med så korkade och outbildade att de inte ens vet att det är amerikanska Shell och Halliburton som driver de stora oljefälten i Ryssland eftersom de (ryssarna) inte har den tekniska kompetensen och både Shell och Halliburton har nu lämnat Ryssland så jag gissar att det nu är lite som att sätta en apa bakom ratten på en Porsche där just nu.
Citera
2022-09-22, 22:40
Medlem
Jag visade en kort video om att det inte var Ukraina som sprängde i Donetsk. Här Kommer vidare bevis att det var DNR själva. De sköt kort. Jag har själv varit med om det omvända att svenskt artilleri höll på sänka en segelbåt av misstag på en övning.

https://www.youtube.com/watch?v=EoyNGHkjeyM

Visar att ryssarna försöker lura folk.
Citera
2022-09-22, 22:42
Bannlyst
Är det inte jävligt märkligt?

Ryzz-fittorna i tråden slänger sig med att piss-Ryssland i princip har obegränsat med soldater som kan kalla in.

”-Ryssarna kan ställa in miljoner man, bara man mobiliserar!”

Och förutsätter då att random Ryzz gärna offrar sig i kampen mot ”judarna, Nato och Nazisterna”.

Och ändå flyr nu tusentals ryssar, i samma ögonblick som piss-Putin höll sitt tal.

Det känns som att Pizz-ryzzarna i tråden är på fel plats. Med fel uppgift.

Borde ni inte hellre försöka övertala Helge om att det kommer att bli underbart i Ukraina? All god mat, alla snygga brudar som bara väntar på att kasta sig om halsen på sina modiga Ryzzka erövrare, efter att dom fått ett par rejäla örfilar?

Fortsätter det så här, vild flykt, kommer det inte att finnas några 300 000 cirkusclowner att skicka ner till Donbass.

Citat:
Oleg bokade en enkelbiljett till Orenburg i södra Ryssland, varifrån han under natten planerar att ta sig över gränsen till Kazakstan.

Hemma har han lämnat sin höggravida fru som beräknas föda om en vecka.
– Jag kommer att missa den viktigaste dagen i mitt liv. Men jag tänker helt enkelt inte låta Putin förvandla mig till en mördare i ett krig som jag inte vill vara någon del av, säger Oleg till The Guardian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in