2022-09-22, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
De iranska drönarna har en motor som ser ut att komma från en moppe på det glada åttitalet haha. Här kommer en liten film på när en sån flyger och den är ju inte precis "stealth"!!

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1573033836027547648

Låter den inte precis som en cirkelsåg? Fan, ukrainarna kommer att få hörselskador om de inte skjuter ner dom där värdelösa Khomeini-drönarna i tid.
Citera
2022-09-22, 21:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Problem med att utrusta de mobiliserade diskuteras i rysk propaganda TV.

https://youtu.be/8DB1G83wSeg

Märkligt! Att Ukraina, som legat på plats 22 i militär styrka har haft problem med att utrusta sina styrkor med modern utrustning är absolut inte konstigt. Men att RySSland som tidigare räknas som nummer 3 vad gäller militär styrka är nästan komiskt. Herre Gud, vad vi blivit manipulerade av den rySSka propagandan!

https://forceindex.militarywatchmagazine.com/national_ranking

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-09-22 kl. 21:53.
Citera
2022-09-22, 21:49
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, i din fantasivärld kanske. Alla vi objektiva ser en helt onödig massdöd. I Ukraina får ingen man lämna landet och ser militärpolisen nån på gatan så fångar dom in dom och skickar till fronten där dom får sitta i ett hål i marken med ett gevär och vänta på döden.

Men inga Ukrainska politiker eller oligarker såklart, dom är i Nice och Monaco och skrattar hela vägen till banken.
Du har av misstag skrivit Ukraina och ukrainare, men det framgår av sammanhanget att du menar Ryssland och ryssar. Men det är lätt att skriva fel när man hållit på länge.
Tacka mig inte, det är sådant jag gör.
Citera
2022-09-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Så clown, vilket land har mest nazister, Ukraina eller Ryssland?
Ingendera landet har väl åsiktsregistrering, men i Ryssland sitter nazisterna i parlamentet, i Ukraina fick de så få röster att de inte kom in i parlamentet.
Citera
2022-09-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Problem med att utrusta de mobiliserade diskuteras i rysk propaganda TV.

https://youtu.be/8DB1G83wSeg

Märkligt! Att Ukraina, som legat på plats 20 i militär styrka har haft problem med att utrusta sina styrkor med modern utrustning är absolut inte konstigt. Men att RySSland som tidigare räknas som nummer 2 vad gäller militär styrka är nästan komiskt. Herre Gud, vad vi blivit manipulerade av den rySSka propagandan!

Slava Ukraini!

Undrar också vem som skrivit dessa listor.
Enda bra med kriget är ju att vi vet att den ryska arabiska federationen har en armé som kan jämföras med Nordkoreas.
Citera
2022-09-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
1,6% mark tog dom på 2 veckor. Vad tog ryssen på en vecka? Knacka på dörren vid Kiev

Ja de fick ju rejält på arslet i kyiv också.
Filmer på ryssar som blev nedmejade med både kulspruta bilar och MBT, det var fint de. Hoppas dom ställer alla x00000 i kolonn så det inte går lika mycket diesel när nästa led ska tryckas ner i leran.

Deras skämt till konvojer, det var en riktig braksuccé?
Enda de lyckades åstadkomma var väl att spränga de stackars antonovplanet i hangaren utöver att vdv fick smisk så de stod härliga till.
Citera
2022-09-22, 21:52
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Serb? Har en vapensköld, gata nämnd efter vårat släkte.

Har jag sagt att jag är nån flygare?

Vad har du? DU store svenske man 😅😅

Nolla

Tror nog inte man behöver vara flygare för att veta att MiG är ett ryskt stridsflygplan

Elementär kunskap för en militärintresserad mellanstadieelev.

Varför skäms du över att vara Serb? Märker att du tappar svenska språket när du blir upprörd.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Hur kan det undgått dig att alla MiG plan är ryska plan? Aja, aldrig sent att lära sig.
Ukraina använder MiG-29 sedan tidigare. Beräknades ha upp emot 70st.

Menar du att det skulle ta tid att lära ett eventuellt nytt gränssnitt som polackerna applicerat på dessa?
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29

Haha det är det! Tack, blanda ihop den med en annat plan måste jag gjort 😅

Är inte så insatt heller i stridsflyg, läser mest om su-25, su-27 så trodde det var uteslutande det dom körde med

Citera
2022-09-22, 21:52
Medlem
Citat:
Thesun, en av Englands största tidningar.

Jag mår bra, hur mår du som får pröjsa mer för ALLT

Frågan är ju hur du kan vara upprörd av att jag har en dyrare elräkning? Är det för att du vet att vi klarar oss här?
Den ryska arab och islamska federationen har förlorat kriget mot lilla Ukraina. Ni kan gå vidare och sprida propaganda i typ Uganda nu, det är er nya allierade nu ju. Såg att Lavrov var där nyligen.
Citera
2022-09-22, 21:53
Medlem
Snapcounts avatar
Få nu se..

Putin ær ju desperat att få "något" initiativ tillbaka nu nær kriget går dåligt. Så får nu se efter dessa "folkomrøstningar" har ægt rum.., om han inte lite skruvar tempraturen uppøver med att skruva upp beredskapen till sin kærnvapen, ett hack till.

Skulle inte bli førvånad.
Senast redigerad av Snapcount 2022-09-22 kl. 21:55.
Citera
2022-09-22, 21:54
Medlem
Citat:
Märks att du aldrig varit i öst

Jag har ju tyvärr det, en sorgligare samling av sopor får man leta efter. Ska man hitta något vettigt österut får man leta så långt att kikaren slår i ens eget bakhuvud. Då är man rätt.
Citera
2022-09-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Du har helt fel!
Sanktionerna fungerar inte!
Putin stoppar bara gasen hit och säger den ska stå still tills sanktionerna är borta 😂😂😂😂😂.men lite märkligt sagt om nu sanktionerna inte fungerar?😂😂😂😂😂😂😂

Den makten är kraftigt överdriven och särkilt här i trådar på FB bland folk som inte kan vare sig ekonomi eller den logistik som omgärdar den fossila energimarknaden. Det är inte rocket science utan bara enkel mattematik.

Det många inte verkar förstå är att även om Ryssland är en stor och viktig leverantör av gas till Europa, så är det i princip också Rysslands enda kund av densamma. Olja och gas utgör dock över 45% av Rysslands totala GDP.

Det finns ingen infrastruktur att sälja gasen någon annanstans än till Europa och även om man skulle göra någon deal med Indien eller Kina eller vad fasen all Putintroll ylar om så tar det många år att bygga klart detta. Det går bra mycket fortare för Tyskland att bygga en pipeline till Nordsjön än för Ryssland att bygga att bygga nya piplines till Asien.

Med andra ord! Rysk ekonomi är mer beroende av gasexporten till Europa än vad Europa är av den ryska gasen. Polen drar snart igång sin pipeline till Nordsjön och kan därefter helt skita i ryssarnas gas och sedan Juli så är det inte längre Ryssland som är störst exportör av gas till Europa utan USA levererar mer gas till EU än Ryssland så utan att säga att det inte är ett knepigt läge, så är den makt man tillskriver Putin över den Europeiska energin i dessa trådar kraftigt överdriven.

https://www.bloomberg.com/news/artic...n-gas-iea-says
Citera
2022-09-22, 21:55
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Märks att du aldrig varit i öst

Jo tusan, Moskva är fullt av BMW, Audi, Mercedes och Porsche… made in Germany. Achtung
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in