2022-04-08, 17:06
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Och vem ska flyga dom? Ukrainarna kan bara flyga ryska plan.. tar ett tag att lära sig en mig29
Hur kan det undgått dig att alla MiG plan är ryska plan? Aja, aldrig sent att lära sig.
Ukraina använder MiG-29 sedan tidigare. Beräknades ha upp emot 70st.

Menar du att det skulle ta tid att lära ett eventuellt nytt gränssnitt som polackerna applicerat på dessa?
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29
Senast redigerad av BonerBatman 2022-04-08 kl. 17:11.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Å där var rubeln mer värd än innan kriget utbröt.

Dvs sanktioner mot ryssland har bara förstört för oss själva.

Dags att dra ut dessa eu/svenska politiker på ett torg och låta pöbeln gå loss.
Vi klarar oss!!!!! Rubeln är BARA stödköpt av IDIOTERNA dvs Ryssarna!
Det borde du och alla andra förstå, om ej är ni dumma i huvudet på riktigt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Först och främst har Ryssland föga kontroll över sin militär. Soppatorsk, höga dödstal, och allmänt dålig organisation är en del av antalet döda civila. Att Putin hyr in legosoldater från te.x. Syrien gör inte saken bättre.

För det andra har Putin målat in sig i ett hörn. Bomba civila områden och skrämma befolkningen eller låta ännu fler ryssar dö och förlora kriget är Puttlers val lagom till segerparaden i maj. Puttlers damage Control i detta moment 22 är att cencurera och sprida desinformation om kriget för att skapa förvirring och tvivel om vad som försiggår i Ukraina. Puttler själv vet att det är ett krig och att offren är verkliga och inte inhyrda skådespelare. Men han bryr sig inte. Hans vilja är viktigare än sanningen.

Det är inte första gången Ryssland använder sådana här metoder. Det gäller för övrigt inte bara Ukraina. Vad tror du händer i Irak när USA invaderade? Civila dog. Vad hände när de lämnade? Talibanerna återfick makten. Nu ägnade sig förvisso USA inte sig åt folkmord och plundring, men Ryssland är och har aldrig varit främmande för det. Hela det ryska systemet är brutalt, ociviliserat, och långt ifrån logiskt.
Varför skulle bomba och skrämma civilbefolkningen gynna Ryssland? Hela poängen med invasionen är ju att få Donbass att bli en del i Rysslands sfär - antingen som självständiga republiker eller som en del av Ryssland. Ryssland måste ju ha gjort antagandet att befolkningen i Donbass är tillräckligt ryssvänliga för att det skall vara möjligt. Varför skulle man då förstöra de möjligheterna?

Sen finns ju alltid en viss sannolikhet att det är rötägg bland rysk millitär som agerar sadistiskt på egen hand och som skiter i politiska konsekvenser, men det känns osannolikt. Hur skulle det döljas för övriga soldater som är normalt funtade.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Här är listan över 1,600 ryska krigsförbrytare och vad de gjort i Ukraina.
https://gur.gov.ua/en/content/rosiiskykh-viiskovykh-iaki-chynyly-zvirstva-v-buchi-znovu-povertaiut-v-ukrainu.html
Citera
2022-04-08, 17:07
Medlem
Citat:
Och vem ska flyga dom? Ukrainarna kan bara flyga ryska plan.. tar ett tag att lära sig en mig29

Mig 29 är ryskt och Ukraina har utbildade piloter.
Citera
2022-04-08, 17:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Det är sovjetiska flygplan, Ukrainarna känner till dem.
Citera
2022-04-08, 17:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Ukraina har egna Mig29. Så nej, det blir inget problem för piloterna.
Citera
2022-04-08, 17:08
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En dansk frivillig i Ukraina berättar att den ukrainska sidan regelmässigt mördar krigsfångar:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-07-russiske-krigsfanger-bliver-henrettet-i-ukraine-fortaeller-dansker

Vi har ju sett flera olika filmbevis på det här och nu tar t.o.m. folk som strider för Ukraina bladet från munnen.

Nu gör du 99.9% glada på Flashback.
Inte riktigt det syfte du hade förmodligen.
Citera
2022-04-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Å där var rubeln mer värd än innan kriget utbröt.

Dvs sanktioner mot ryssland har bara förstört för oss själva.

Dags att dra ut dessa eu/svenska politiker på ett torg och låta pöbeln gå loss.

Att Ryssland har kopplat Rubeln till goldvärdet kan vara ett smart drag. Det har i alla fall lett till att rubeln har stärkts.

Men sanktionerna är ganska omfattande. Huvudsyftet är att minska Rysslands förmåga att föra krig och att straffa de ansvariga.

Among the US's latest sanctions are:

economic measures to ban new investment in Russia
severe sanctions on two Russian financial institutions - Alfa Bank and Sberbank
sanctions on critical major state-owned enterprises
sanctions on Russian government officials and their family members, including President Putin's adult children and relatives of Foreign Minister Sergei Lavrov
Meanwhile the UK has imposed sanctions on Russia's largest bank, Sberbank, and committed to ending all imports of Russian coal and oil by the end of 2022.
Military goods and mercenaries

A ban on the export of dual-use goods - items with both a civilian and military purpose, such as vehicle parts - has been imposed by the UK, EU and US.

The UK is also imposing sanctions on Russia's Wagner Group - a private military firm thought to function as an arms-length unit of the Russian military.

Flights

All Russian flights have been banned from US, UK, EU and Canadian airspace.

The UK has also banned private jets chartered by Russians.

Luxury goods

The UK says it will ban the export of luxury goods to Russia - including vehicles, high-end fashion and art. The EU has already imposed a ban.

The UK will also put a 35% tax on some imports from Russia, including vodka.

Targeting individuals

The US, EU and UK have together sanctioned more than 1,000 Russian individuals and businesses, including wealthy business leaders - so-called oligarchs - who are considered close to the Kremlin.

One high-profile oligarch sanctioned by the UK is Chelsea FC owner Roman Abramovich.
https://www.bbc.com/news/world-europe-60125659
Citera
2022-04-08, 17:13
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Hur kan det undgått dig att alla MiG plan är ryska plan? Aja, aldrig sent att lära sig.
Ukraina använder MiG-29 sedan tidigare. Beräknades ha upp emot 70st.
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29

Haha det är det! Tack, blanda ihop den med en annat plan måste jag gjort 😅

Är inte så insatt heller i stridsflyg, läser mest om su-25, su-27 så trodde det var uteslutande det dom körde med
Citera
2022-04-08, 17:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Varför skulle bomba och skrämma civilbefolkningen gynna Ryssland? Hela poängen med invasionen är ju att få Donbass att bli en del i Rysslands sfär - antingen som självständiga republiker eller som en del av Ryssland. Ryssland måste ju ha gjort antagandet att befolkningen i Donbass är tillräckligt ryssvänliga för att det skall vara möjligt. Varför skulle man då förstöra de möjligheterna?

Sen finns ju alltid en viss sannolikhet att det är rötägg bland rysk millitär som agerar sadistiskt på egen hand och som skiter i politiska konsekvenser, men det känns osannolikt. Hur skulle det döljas för övriga soldater som är normalt funtade.

Men i Ukraina går det bra?

Här är ett logiskt resonemang att fundera över. Om Ryssland kan bomba och få folk att tro att det är ukrainarna som bombar sina egna; vore det då inte bra för Ryssland?

Man kan konstruera flera scenarion där attacken är logisk ur rysk synvinkel.
Citera
2022-04-08, 17:17
Medlem
[quote=Trolltestet|79799261]Och ändå så använder du samma material som underlag för din tes om att Ukraina bombar sin egna befolkning..

Läser du inte alls vad jag skriver? Min tes om att Ukraina ligger bakom attackerna grundar sig i att de har motivet att göra det. De har all att vinna på det och Ryssland förlorar all på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in