2022-09-22, 20:00
  #220693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Behövs nog inte så lång, några veckor bör räcka för vana artillerister.
Hoppas också på Stridsfordon 90, dess 40 mm är "badass".

Men vi tror det blir robot 90 i första hand. Väl?
Citera
2022-09-22, 20:04
  #220694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Som när Ryssland första gången ensam besegrade nazisterna, därför firar Ryssarna den minnesdagen, när nato är besegrade kommer alla fira befrielsen och de döda hyllas.

Det bästa idag, hade varit ifall ryssarna ensamma besegrade nazisten Vladimir Vladimirovitj Putler.
Citera
2022-09-22, 20:06
  #220695
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Men vi tror det blir robot 90 i första hand. Väl?
Robot 90?
Ja kanske det, lite föråldrat med fortfarande dugligt, kan göra nytta i Ukraina, luftvärn har de stort behov av.
Vi borde kunna skicka alla vi har.
Robot 90 har också en helvetes bra terängförmåga.
Citera
2022-09-22, 20:08
  #220696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Den professionella ryska armen!
Krims ledamoten Olga Kovitidi vill att de som är befriade från armen med smärre sjukdomar, plattfot, skolios(krokig ryggrad) mm ska in i armen

https://ria.ru/20220922/otsrochka-1818695425.html
Plattfotade ryska soldater med dåliga ryggar anfaller ukrainare..... hahaha
Olga kunde ju annars gå i täten, svagt intellekt kan ju iallafall inte räknas som en ursäkt. Plattfoten puttler ser gärna att Rysslands minoriteter får provåka fältkrematorierna då han vill genomföra ett folkmord på urfolk vad det verkar, gärna större än de folkmord hans idol Stalin genomförde.
Citera
2022-09-22, 20:09
  #220697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Den här konflikten kunde ha varit över redan om inte Nato lagt sig i och EU börjat med sina sanktioner.

Korkat påstående. NATO borde gå in som stridande part i Ukraina, och då hade kriget kunnat avslutas på några veckor.

NATO in i Ukraina NU!
Citera
2022-09-22, 20:11
  #220698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren

Saken är den att vi inte vet vad som hade hänt om ryssarna hade lyckats ta kontroll över hela Ukraina i februari/mars, vilket av allt att döma faktiskt var Putins plan. Hade Putin slutat då eller hade han gått vidare?

Enligt en före detta rysk premiärminister så var Putins plan att invadera Baltländerna efter Ukraina.
Det verkar lite långsökt att tro något sånt, men Ryssland har alltid haft behov och har fortfarande behov av en buffertzon mot väst, och om NATO inte hade gått totally apeshit i fruktan för Rysslands kärnvapen så hade det blivit en säger för Putin.
Citera
2022-09-22, 20:12
  #220699
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Känns det bra med eskalering och ett steg närmare kärnspetsar?

Den här konflikten kunde ha varit över redan om inte Nato lagt sig i och EU börjat med sina sanktioner.

Nu har ni skrikit att Ryssland ska besegras oavsett vad ända sedan i Februari. Newsflash, Ryssland kommer inte bara ge sig och ju mer Natoländer dras in desto farligare blir det för hela världen.

Tillslut flyger kärnspetsen. Värt det eller?

Tycker du det är värt att Ryssland startar kärnvapenkrig endast pga Rysslands avgrundsdjupa missbedömning i Ukraina?
Citera
2022-09-22, 20:12
  #220700
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Och om du tror att Putin skulle försöka med Polen och baltikum är du ännu mer efterbliven. Det här handlar inte om att ta över en massa länder din dumme jävel.
Jasså?

Varför har då ryssen ylat om att de ska ta över hela Europa ner till Portugal?

Det innebär förutom Polen en jävla massa andra länder!
Citera
2022-09-22, 20:14
  #220701
Medlem
Knut-Annes avatar
Ukraina tackar Ryssen för deras leveranser.
https://twitter.com/DefenceU/status/1572947574016933888
Citera
2022-09-22, 20:14
  #220702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

Självklart hade vi haft en bättre situation om vi hållt oss mer neutrala och försökt medla fred istället.

Kan man mäkla med en diktator med storhetsvansinne som redan har bestämt sig?
Citera
2022-09-22, 20:14
  #220703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Ryssland, folk flockas i mängder för att joina armen.

Slaktbänken nere i Ukraina är redo, vad väntar ryssarna på?
__________________
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2022-09-22 kl. 20:29.
Citera
2022-09-22, 20:15
  #220704
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Ryska trupper förstörde en bil som transporterade Ukrainska soldater. Man kan se nazisternas sista patetiska dödsryckningar.

https://teddit.net/r/CombatFootage/comments/xhnu9t/precise_strike_on_a_ukrainian_pickup_truck_in/

Ukrainsk soldat får en drönarburen granat rätt i nyllet

https://teddit.net/r/CombatFootage/comments/xg07qj/sparta_battalion_dropping_grenade_on_ukranian/

Ukrainska nazister hamnar mitt i artillerielden och lämnar sin kamrat att dö

https://teddit.net/r/CombatFootage/comments/xfi8p6/drone_footage_of_the_4th_brigade_lpr_hitting_a/
Ha ha det där är ju gamla klipp på hur ryssar slaktas!

Ni ryssäckel har ju inga klipp på egna lyckade attacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in