Citat:
Ursprungligen postat av
Blandat
Alltså dom kvinnliga medfångarna kommer ju hoppa sönder hennes huvude när dom får reda på vem hon är....
Citat:
Ursprungligen postat av
ProGBG
Jag hoppas verkligen det, jag ber till alla gudarna att dom tar tag i det när dom får reda på att hon hamnar hos dom. Eller att någon tipsar dom att hon finns hos dom ifall dom inte har koll på detta brott.
Det där är mer ett önsketänkande än realitet.
Det brukar låta så på Flashback när en förbrytare gjort något hemskt, men i verkligheten sker inte ett smack. Ta hon tyskan som slog ihjäl två småbarn i Arboga för ett antal år sedan. Mig veterligen har det inte hänt henne ett skit på anstalten, då hon satt i Sverige. Och det var en kvinna som hade mördat två oskyldiga barn och fallet var extremt stort, då borde hennes medintagna varit väl underrättade om vad hon gjort. Många kvinnor som sitter på anstalt, speciellt för grövre brott, brukar vara rätt vidriga typer. Sitter för åldringsbrott, mord, grova bedrägerier, sexualbrott mot barn. De kvinnor som har någon etik och moral i finkan brukar vanligtvis sitta för mindre allvarliga brott och de är oftast de sista som vågar mopsa upp sig i onödan. Barnmisshandel är inget ovanligt bland kvinnor. De flesta kvinnor som döms för misshandel har antingen gett sig på en annan kvinna eller just ett barn.