2022-09-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Horan till morsa, stampar b.la. barnet i ansiktet med skor.

Den filmsnutten skickade en vän. Så tyvärr såg jag den och blev helt stel och började gråta. Jag har sett allt möjligt sedan internet rullade ut. Men det var bland det mest brutala jag sett. Herregud så försvarslös den där lilla tjejen är. 😭 Tänkte resterande filmer som finns.
Citera
2022-09-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santi2018
Var kan man se det? Vad är namnet på TikTok?
Ja nu kan man ju inte se det eftersom det var en live men han lär ha live igen. yas.insamling
Citera
2022-09-21, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Hur sannolikt är det för barnet att återhämta sig från detta? Känns ju tyvärr som att risken är stor att barnet också kommer bli en riktigt fuck up med tanke på morsans och förmodligen även farsans degenererade gener.
Hon är bara 3år, om hon hamnar i en bra familj och får rätt stöd, tror jag absolut hon återhämtar sig och blir normal.
Citera
2022-09-21, 00:04
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Du vet ingenting. Det var skillnad på barnagan förr. Man misshandlade inte sina barn på detta sättet och om man gav en örfil var det oftast kanske befogat för att man misskött sig. Jag tycker det är fel också men förstå att detta är två skilda saker. Denna fittan har förmodligen tröttnat på att unge inte kunnat sova och blivit förbannad och inte kunnat behärska sig. Skillnad. Dom stampande inte på försvarslösa barn när dom agade förr i tiden. Idiot.

Nej man slog dom med linjal och livrem förr. Som sagt, ungen här har inte ett märke men jag tycker också att det här är ett märkligt beteende av häxan.
Citera
2022-09-21, 00:05
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klv442
Är det ”fake” att hon erkänt det?!

Ingen aning. Jag ser inga blåmärken i alla fall.
Citera
2022-09-21, 00:06
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Hur sannolikt är det för barnet att återhämta sig från detta? Känns ju tyvärr som att risken är stor att barnet också kommer bli en riktigt fuck up med tanke på morsans och förmodligen även farsans degenererade gener.

Barnet kommer inte att minnas ett skit av det här. Det är inte direkt fallet Bobby.
Citera
2022-09-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Något som jag är skeptisk till.... Det är att rösten inte stämmer överens över bilderna på denna Felici@ på Facebook......

Jo det gör den. Ringt hennes mobil och det är exakt samma röst. Tviii på ho.ran
Citera
2022-09-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YugLdd
Bild på pappan någon?

Har bild men vet inte hur man lägger ut bild här
Citera
2022-09-21, 00:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Det mesta beror nog på uppväxten framöver. En så liten tös kan nog klara sig bra under rätt omständigheter.
Citera
2022-09-21, 00:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss82
Har bild men vet inte hur man lägger ut bild här

https://imgur.com/t/upload
Citera
2022-09-21, 00:09
Medlem
Den största dubbelmoralen är alla influensers och goda människor på Facebook som från ingenstans skapar inlägg som ”kan alla snälla sluta dela klippen på barnet”. De som inte ens visste något om fallet kommer efter deras inlägg definitivt kolla på klippen.

Handlar inte om att ”sprida” någons trauma, den är redan orsakad. Ingen hatar ju på barnet, tvärtom får det folk att engagera sig och kanske till och med bidra som familjehem. Men förstår verkligen tanken, hade för barnets skull inte velat att det sprids. Men om jag vore det barnet hade jag verkligen behövt höra/ förstå/ känna från omvärlden att det inte är okej, att jag är älskad. Vilket barnet förhoppningsvis kommer läsa bland alla kommentarer när hon är vuxen nog.

Men vadå ska vi inte orka ”se” det som barnets utsatts för varje dag? Är det för ”jobbigt”? Vi borde alla se så att vi fattar att det i skrivande stund misshandlas ett barn någonstans i Sverige, troligen hos våra grannar.
Citera
2022-09-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Klart jag tar parti för mamman, det gör varje sansad människa som läser den här tråden eller morsans Facebook. En riktig tryckkokare. Jag ska kortfattat förklara varför.

1) Jag tycker folk överreagerar på våldet i sig. Det är en örfil liksom, stampet är grövre men det liksom inte som hon ställer sig på barnet (som vissa gör). Mormors knuff är ju en fuling också, men återigen; ingen fysisk skada skedd.

2) Tråden är dock på rätt spår när de säger att det är oprovocerat (ungen verkar ju snäll eller?), hade det varit en elaking som slagits eller sagt fula ord så kanske det varit mindre provokativt (eller om det varit en pojke?)

3) Mamman kanske har anknytningsproblem till dottern? Alternativt internaliserat mormors uppfostran? Hon kanske behöver hjälp? Klart att det på sikt finns en risk att det här slutar som Bobby eller Esmeralda. Men dödsstraff liksom, för det här? Kom igen...

4) Mamman har burit ungen, förlöst ungen, ammat ungen, tagit hand om ungen. Ungen är hennes, inte socialtjänsten, inte samhällets. Socialtjänsten beslagtar nu ungen som vilken förverkad vara som helst. Den här flickan och mamman behöver hjälp liksom, inte stjälp av socialtjänsten.

5) Nej att hälla varmt vatten på ett barn är efterblivet. Men en hurring eller två, lite då och då, kan vara välförtjänt och nyttigt. Men det ska inte vara den första metod man tar till som förälder.

6) Nä jag agar inte mina egna barn, men jag är inte heller särskilt dömande om andra gör det. Finns ju bättre metoder att fostra med, så varför inte prata med dem om så behövs?

PS. Kolla in Felicias FB. Man ser ju att hon tar hand om barnet och att hon älskar henne. Mamman behöver hjälp, inte lynchmobben här.

Ingen fysisk skada skedd.. nej det är ofta inte de fysiska skadorna som är det allvarligaste när det kommer till barnmisshandel utan det är de giftiga stresshormonerna som produceras när man måste vara i alarmberedskap 24/7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in