Citat:
Ursprungligen postat av
professorlind
Ingen dum tanke, men kan även vara av annan karaktär. Av bilden samt tjejkompis att döma rör det sig om tyvärr det gamla vanliga, tidigare tonårsgravida white trash ensamstående. Att socialtanterna inte gör sitt jobb är dessvärre intet nytt. Jag själv hade nog inte kommit på tanken att filma, utan hade bara reagerat och ingripit. Men utan filmande hade då kvinnan suttit häktad nu?
Japp, funderade på om hon blev gravid genom våldtäkt och detta är någon form hatkärlek till sitt barn eftersom hon nånstans ändå tagit ansvar för barnet.
Har faktiskt läst om flera kvinnor som uppfostrat barn som blivit till efter våldtäkt som trots att dom uppfostra barnet, hatar det samtidigt för det påminner om våldtäkten. Kanske är något liknande här även om jag tror hon har blivit uppfostrad så eftersom tydligen hennes mamma, knuffade ungen.
Likaså med kvinnor som haft förhållande med svarta män i tabut samhälle i USA på 50-70 talet som då av någon anledning utsatt sitt mixade barn för rasism och hat. Vilket är helt ologiskt varför man då trotsar samhälles normer för att sedan utsätta samma hat mot sitt barn.
Jag gillar inte uttrycket white trash eftersom man inte får säga black thrash men hon är urtypen jag skulle döma ut som white trash om jag ser henne.
Ser man någon bruka våld så här så filmar man inte som du säger men, då hade förmodligen personen gått fri eftersom det bara bli ord mot ord om inte det finns tydliga skador på barnet.
Tyvärr är filma det bästa men vem klara av att titta på när ett försvarslös unge blir misshandlad.