Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Det är ju många experter som uttalar sig här på FB och som tror killen skulle må dåligt. Chansningar från människor bara som inte vet hur verkligheten är. Ingen verkar förstå hur mycket pengar han redan dragit in. 5e störst på youtube och sen alla andra sociala medier och övriga kanaler där det flödar in pengar. Killen skulle likaväl kunna sitta och kolla in bankkontot just nu och le. Ingen känner snubben utan har bara sett hans videos där han går in i roll. Märkligt hur avtrubbade människor här är och samtidigt så inser de inte det.
Han kan säkert redan nu dra sig tillbaka som pensionär, men han kan mjölka branschen i många år framöver om han inte blir fälld med fängelse. Det finns ju ingen som har makt över Pontus. Inte många här som inser det. Han har ingen arbetsgivare. Han har makten.
"Makt" och framgång genom att lura barn på pengar? Man kan vara välkänd som en empatisk och kärleksfull person som är ett stöd för dessa barn. Men de rubriker, som kommer att följa honom för en lång tid framöver, är inte en framgångssaga. Vad som är sant eller inte är svårt att veta, men bevisen finns ju, så det är nog inte bara skvaller.
Och det är barnens föräldrar som har betalat hans bilar?
Och vad som i denna röra känns så skrämmande är bl.a. att pojkar från 7 års ålder skriver att han är sexig. Jag har läst många liknande kommentarer, och detta är inte bra. Och dessutom med deras namn och bild. Om några år, när de verkligen förstår, så vill de nog bara glömma detta. Så denna framgång är grundad på så mycket som är helt fel.
Jag vet inte vilka det är som försvarar honom, kanske föräldrar, och far- och morföräldrar? Nej, de sistnämnda skäms nog ögonen ur sig. Barnbarnet säljer stringtrosor till barn med en Kalle-Kaviar-bild på honom. Och med kommentaren att "nästa gång de bär dessa så kan de bli avtagna av Honom" .... Och detta är nog Pontus sexuella fantasier i pojkrummet, trots att han är 24 år. Vem blir inte spyfärdig?
Och många reagerar på ordet "influenser." Ska inte de vara ett föredöme med unga barn som följare? Och varför tänker jag på Bianca Wahlgren? Helt fel tankegångar, och allt handlar om egoism, och att få makt och pengar på absolut fel sätt. Är detta Pontus meriter den dag han måste ta av sig de rosa solglasögonen, komma ut i arbetslivet, och stå för vad han har gjort? De är ganska så pinsamma.