2022-09-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Varför tror folk att han skulle ta livet av sig? Han är en narcissist/psykopat, dom gör inte sådant. Tro inte att han på något vis kan ta in att han har gjort fel för det är troligen synd om honom enligt han själv.

Han har levt på det här länge nu, svårt att tro att han kan ha ett vanligt jobb. Dessutom är han helt sönder-curlad vilket inte hjälper. Så jag tror att han kommer fortsätta med detta, alternativt, hitta ett annat mer dolt sätt att utföra sina bedrägerier på.

Han tänder ju uppenbarligen på barn (sjuka sex-relaterade saker i sina videos + stringtrosor-incidenten), men jag vet inte om det faktiskt finns bevis för att han har chattat med dom på ett olämpligt sätt?

Det är ju många experter som uttalar sig här på FB och som tror killen skulle må dåligt. Chansningar från människor bara som inte vet hur verkligheten är. Ingen verkar förstå hur mycket pengar han redan dragit in. 5e störst på youtube och sen alla andra sociala medier och övriga kanaler där det flödar in pengar. Killen skulle likaväl kunna sitta och kolla in bankkontot just nu och le. Ingen känner snubben utan har bara sett hans videos där han går in i roll. Märkligt hur avtrubbade människor här är och samtidigt så inser de inte det.
Han kan säkert redan nu dra sig tillbaka som pensionär, men han kan mjölka branschen i många år framöver om han inte blir fälld med fängelse. Det finns ju ingen som har makt över Pontus. Inte många här som inser det. Han har ingen arbetsgivare. Han har makten.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-09-22 kl. 11:27.
Citera
2022-09-22, 11:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxglid
Pontus är en av sveriges bästa yourubeters. Mina barn älskar honom. Yngsta dottern fick en ipad för snart 4 år sedan bara för att hon ville se pontus och hon ser på honom än idag och e jättelessen för att han e bannad.
Du har gjort 22 inlägg. Det tar alltså inte ens fem minuter för att inse att inget du skriver är sant. Det är visserligen helt okej att ljuga här på forumet. Men man kan väl i alla fall ha lite jävla stil när man gör det? Inte vara så pinsamt jävla uppenbar. Pick a story and stick to it. Regel #1 när man ska ljuga.

Med det sagt får jag ju låtsas att det du skriver är sant.

Vad synd om din dotter. Inte för att hon inte får titta på Pontus, utan för att hon är just din dotter. Men du kan ju alltid köpa ett raffset och en strippstrång i barnstorlek.
Citera
2022-09-22, 11:45
Medlem
Docklands avatar
Är det inte ganska uppenbart.

Vem på denna planet skulle starta en kanal för barn på valfritt socialt media och i n t e vara pedofil?
Frågan är retorisk
Citera
2022-09-22, 11:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Vem på denna planet skulle starta en kanal för barn på valfritt socialt media och i n t e vara pedofil?
Frågan är retorisk
Det går givetvis alldeles utmärkt. Det är rätt mycket roligare att underhålla barn än att underhålla vuxna. Problemet är verkligen inte att en vuxen gör barnprogram. Problemet ligger i utformningen och innehållet.

Inb4 du kallar mig pedofil.
*gäsp*
Citera
2022-09-22, 11:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det går givetvis alldeles utmärkt. Det är rätt mycket roligare att underhålla barn än att underhålla vuxna. Problemet är verkligen inte att en vuxen gör barnprogram. Problemet ligger i utformningen och innehållet.

Inb4 du kallar mig pedofil.
*gäsp*

Som sagt…
Citera
2022-09-22, 11:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Som sagt…
Så du menar att alla vuxna, genom alla tider, som har underhållit barn, är pedofiler?
Citera
2022-09-22, 11:56
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det är ju många experter som uttalar sig här på FB och som tror killen skulle må dåligt. Chansningar från människor bara som inte vet hur verkligheten är. Ingen verkar förstå hur mycket pengar han redan dragit in. 5e störst på youtube och sen alla andra sociala medier och övriga kanaler där det flödar in pengar. Killen skulle likaväl kunna sitta och kolla in bankkontot just nu och le. Ingen känner snubben utan har bara sett hans videos där han går in i roll. Märkligt hur avtrubbade människor här är och samtidigt så inser de inte det.
Han kan säkert redan nu dra sig tillbaka som pensionär, men han kan mjölka branschen i många år framöver om han inte blir fälld med fängelse. Det finns ju ingen som har makt över Pontus. Inte många här som inser det. Han har ingen arbetsgivare. Han har makten.
Isåfall är det väl enklast ifall någon tar smällen och skjuter honom?

Det är inte kontraktsmord om man som grupp går ihop och bistår någon i dennes böter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks

"Makt" och framgång genom att lura barn på pengar? Man kan vara välkänd som en empatisk och kärleksfull person som är ett stöd för dessa barn. Men de rubriker, som kommer att följa honom för en lång tid framöver, är inte en framgångssaga. Vad som är sant eller inte är svårt att veta, men bevisen finns ju, så det är nog inte bara skvaller. Och det är barnens föräldrar som har betalat hans bilar?

Och vad som i denna röra känns så skrämmande är bl.a. att pojkar från 7 års ålder skriver att han är sexig. Jag har läst många liknande kommentarer, och detta är inte bra. Och dessutom med deras namn och bild. Om några år, när de verkligen förstår, så vill de nog bara glömma detta. Så denna framgång är grundad på så mycket som är helt fel.

Jag vet inte vilka det är som försvarar honom, kanske föräldrar, och far- och morföräldrar? Nej, de sistnämnda skäms nog ögonen ur sig. Barnbarnet säljer stringtrosor till barn med en Kalle-Kaviar-bild på honom. Och med kommentaren att "nästa gång de bär dessa så kan de bli avtagna av Honom" .... Och detta är nog Pontus sexuella fantasier i pojkrummet, trots att han är 24 år. Vem blir inte spyfärdig?

Och många reagerar på ordet "influenser." Ska inte de vara ett föredöme med unga barn som följare? Och varför tänker jag på Bianca Wahlgren? Helt fel tankegångar, och allt handlar om egoism, och att få makt och pengar på absolut fel sätt. Är detta Pontus meriter den dag han måste ta av sig de rosa solglasögonen, komma ut i arbetslivet, och stå för vad han har gjort? De är ganska så pinsamma.
Senast redigerad av Akasha1000 2022-09-22 kl. 12:39.
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:

Frågan är retorisk

Så Bolibompa är skapat av pedofiler? Alla programledare genom åren är pedofiler?

Är PewDiePie en pedofil?

Listan med frågeställningen kan göras lång..

Det luktar projicering om dig.
Citera
2022-09-22, 11:57
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så du menar att alla vuxna, genom alla tider, som har underhållit barn, är pedofiler?

Jag menar att i den genren finns ett överslag åt det hållet. Ja.
Eller är du av annan åsikt?
Citera
2022-09-22, 11:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Så Bolibompa är skapat av pedofiler? Alla programledare genom åren är pedofiler?

Är PewDiePie en pedofil?

Listan med frågeställningen kan göras lång..

Det luktar projicering om dig.

Jag vet inte vem/vad pewdiepie är, är det en barnunderhållare?

Fråga på
Citera
2022-09-22, 12:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxglid
Pontus är en av sveriges bästa yourubeters. Mina barn älskar honom. Yngsta dottern fick en ipad för snart 4 år sedan bara för att hon ville se pontus och hon ser på honom än idag och e jättelessen för att han e bannad.

Finns det alltså barn under 15 som har iPad/smartphone?
Jag slutar aldrig förundras
Det är ju barnmisshandel på högsta nivå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in