2022-09-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Nej inget nytt från hans morsa, hon får väl skriva om hela sitt försvarstal nu när även hans andra konto rök.

Jag vet inte varför en sådan video skulle vara relevant. Det blir partiskt och tillrättalagt och kommer väl ändå inte vara ett underlag i ett rättsfall?
Citera
2022-09-22, 10:19
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Förundras lite över hur influencers med sina företag som kan omsätta mångmiljonbelopp inte verkar inse att de inte äger eller kontrollerar sina företag öht. Precis som i Pontus fall så kan företaget över en natt förintas om plattformen bestämmer sig för att trycka på delete-knappen.

YT kontrollerar utbetalningar, bestämmer nivån, sätter alla spelregler och de kan när som helst ge influencern "sparken" om de vill. Det är således Youtube m.fl som äger företaget och influencern bör mer ses som en anställd med extremt dåliga anställningsvillkor. Alla större, kända influencers borde gå ihop och bilda nån sorts fackförening så de kan skydda varandras business och på något sätt sätta press på plattformarna de arbetar för.

Jag gissar Pontus och hans föräldrar är lite i chock just nu. Man undrar hur de ska försörja sig om inte kanalerna kommer upp igen för ingen lär vara sugen på ett vanligt kneg, och den materiella standard de vant sig vid kommer göra ont att förlora.

Skulle det kunna hänga ihop på något vis...

Citera
2022-09-22, 10:19
Medlem
peterZiipens avatar
Vad jag inte riktigt förstår är varför det är Pontus själv tar kontakt med Youtube och inte hans amerikanska manager(?)
Citera
2022-09-22, 10:26
Bannlyst
Pontus är en av sveriges bästa yourubeters. Mina barn älskar honom. Yngsta dottern fick en ipad för snart 4 år sedan bara för att hon ville se pontus och hon ser på honom än idag och e jättelessen för att han e bannad.
Citera
2022-09-22, 10:34
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxglid
Pontus är en av sveriges bästa yourubeters. Mina barn älskar honom. Yngsta dottern fick en ipad för snart 4 år sedan bara för att hon ville se pontus och hon ser på honom än idag och e jättelessen för att han e bannad.
Ring Pontus Rasmusson, han har säkert någon stringtrosa kvar att sälja till din 4åriga dotter
Citera
2022-09-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxglid

Så du gav ditt barn en ipad för att glo på Youtube. Starkt jobbat. Kanske skulle lagt dom pengarna på något som aktiverar den fysiskt istället. Ut och röra på sig. Om du inte visste det rör sig svenska barn på en ohälsosamt låg nivå, så att de har enormt ökade risker att drabbas av sjukdomar längre fram i livet. Grattis till dåligt föräldraskap.
Citera
2022-09-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Förundras lite över hur influencers med sina företag som kan omsätta mångmiljonbelopp inte verkar inse att de inte äger eller kontrollerar sina företag öht. Precis som i Pontus fall så kan företaget över en natt förintas om plattformen bestämmer sig för att trycka på delete-knappen.

YT kontrollerar utbetalningar, bestämmer nivån, sätter alla spelregler och de kan när som helst ge influencern "sparken" om de vill. Det är således Youtube m.fl som äger företaget och influencern bör mer ses som en anställd med extremt dåliga anställningsvillkor. Alla större, kända influencers borde gå ihop och bilda nån sorts fackförening så de kan skydda varandras business och på något sätt sätta press på plattformarna de arbetar för.

Jag gissar Pontus och hans föräldrar är lite i chock just nu. Man undrar hur de ska försörja sig om inte kanalerna kommer upp igen för ingen lär vara sugen på ett vanligt kneg, och den materiella standard de vant sig vid kommer göra ont att förlora.

Han får väl gå med i Centerpartiet, dom har väl för vana att hålla pedofiler om ryggen?
Citera
2022-09-22, 10:42
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Nu var det väl ändå du som citerade mig först med din "fråga" trots att du såg att jag bad om bevis.

När du då frågar din "fråga" fast att du ser att jag kräver bevis, det första jag gör, så kan man ju då tolka det som ett påstående, dvs att du anser att det är så att skattebetalare försörjer dom samtidigt som sonen. Annars hade du väl knappast citerat mig och skrivit det där. Det enda jag skrev var ju att sjukersättning och försörjningsstöd eller a-kassa inte är samma sak.

Varför citera mig och fråga om något jag själv frågar om i samma inlägg?

Ett frågetecken är aldrig ett påstående. De borde de flesta ha koll på idag.
Citera
2022-09-22, 10:50
Vad är det för Lyxfällan-föräldrar som ger småungar möjlighet att ringa betalsamtal för 10k ?
Senast redigerad av pe11e 2022-09-22 kl. 10:52. Anledning: Rättning
Citera
2022-09-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Pontus har ett företag som omsätter några miljoner.

Vilket företag då?
Citera
2022-09-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Han har 2 st bilar. En gammal rostig Audi som är över 15 år gammal och så en Tesla, model 3.
Förutom bilarna så har han även en släpkärra som är registrerad på honom.

Precis, det såg du i länken.

MEN FRÅGAN är: Vad heter företaget?
Citera
2022-09-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Vilket företag då?

https://www.allabolag.se/980616TOPB/rasmusson-pontus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera