2022-09-21, 23:30
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Om vi låter han ta lite av Ukraina så kommer det ta några år till, sen är det baltstaterna som är ett hot mot RU och så går han in där. rinse-repeat.

Det finns inga ryssar I Baltikum som vill bli en del av Ryssland, så du kan vara lugn.
2022-09-21, 23:46
Medlem
bortmedfifittors avatar
Också nyfiken på vad bäst strategi i är, kuta ner i tbanan? Det hade jag kunnat göra i Sthlm. Gäller att hitta den som är längst ner nu då!
2022-09-21, 23:50
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Vet inte var du får att han är diktatorisk och vill ha stor Ryssland verkar vara något CNN kokat ihop.
Just nu verkar det som att väst har en stor förlust eftersom saker och ting blir dyrare och kallare medan Ryssland har varmare och lägre inflation än vad väst har
Om konsekvensen av att inte hålla med Putin antingen blir förgiftning, fängelse, mördad eller landsflykt så är man en diktator. Att han saknar sovjetimperiet har han sagt själv. Det handlar inte om någon västpropaganda från en TV kanal.
Rysslands inflation ligger på 22% vilket är mer än Sveriges. Hur varmt de har det i ryssland har jag ingen aning om, själv sitter jag varm i T-shirt och skjorts.
Senast redigerad av Gontar 2022-09-21 kl. 23:54.
2022-09-22, 00:06
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Det är väl mest du som spammar "Nytt ämne"-knappen (om samma saker och antivaxx), är det inte det?
(FB) Vad händer när/om Ryssland släpper första atombomben över Ukraina?
(FB) Deleted
(FB) Deleted
(FB) Deleted
(FB) Deleted
2022-09-22, 00:27
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det förutsätter att Ryssland har tillräckligt med fungerande bomber vilket de inte lär ha. Glöm att de har tusentals fungerande stridsspetsar, finns inte på världskartan. De kanske har 100-200 stycken max.

Varför skulle de INTE fungera??
2022-09-22, 00:59
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Han spänner musklerna lite bara. Han vet att om han börjar skicka atombomber så kommer Ryssland som land snart vara ett minne blott.
Den korta, tunnhåriga tönten har nog ändå inte länge kvar i livet. Jag ser det här som hans desperata dödsryckningar.

Duman bestämmer. Och innan det kommer på bordet blir Vladimir historia.

Vilket alla begriper. Ingen vill dö på grund av en galnings muskelflexande.
2022-09-22, 01:02
Medlem
ArgusOnes avatar
Då kommer NATO att mobilisera och aktivera all manskap och vapen kring kärnvapen.
2022-09-22, 01:09
Medlem
Nato skulle ingripa militärt om Ryssland sätter in kärnvapen.
Jag tror ochså att det kommer hända hitler var inte heller rationell. Man kan inte tänka så att nej det kommer han inte göra för då går världen under. Ryska ledningen tänker inte så utan dom förstår inte att dom kan få tillbaka med samma mynt dom har en övertro på sina egna vapensystem och kan lätt få för sig att dom kan sätta in kärnvapen mot nato och komma undan med det. Så är självklart inte fallet men dom trodde inte Ukraina skulle slåss tillbaka heller.

Dom lever i en fantasivärld det är det första man måste förstå dom lever inte efter våran logik.

Inom 4 veckor har man satt in kärnvapen det är jag 110% säker på.
2022-09-22, 01:24
Bannlyst
Med tanke på bilderna och nuvarande utrustningsnivå som läckt i media på ryska trupper, finns det inte anledningar att på riktigt ifrågasätta om deras atomvapen har underhållits är möjliga att avfyra idag.

Korruptionen är hög och alla som eskatologi pengar till en det ena, och en det andra i det där landet verkar ha fyllt sina fickor själva.

Kan dom överhuvudtaget få upp bomberna i luften?
2022-09-22, 01:40
Medlem
Korv-Bajss avatar
Vad händer när/om Ryssland släpper första atombomben över Ukraina?

Det kommer bli en jävla smäll!
2022-09-22, 01:56
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Fel. Totalt bedöms de ha runt 6 000 - en fjärdedel är redo att användas direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Varför skulle de INTE fungera??

Nu var det inte mig ni citerade och jag medger att jag inte är någon expert på detta. Men vad jag förstått så måste materialet kontinuerligt bytas ut, var 18 månad vad jag förstått. Detta kostar extremt mycket. Nu specificerar inte Ryssland sin försvarsbudget så vi vet inte hur mycket de lägger på detta. Men för att hålla 1 500 fullt fungerande skulle de behöva lägga mer än hela sin försvarsbudget på detta. Så en gissning är att de snarare max har några hundra som går att använda idag. Därtill förutsätter det ju att inga av pengarna försnillats på vägen, vilket det nog har. Men som sagt var är det bedömningar jag läst från de som anser sig veta. Någon mer kunnig än jag får gärna bekräfta eller dementera detta.
2022-09-22, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Med tanke på bilderna och nuvarande utrustningsnivå som läckt i media på ryska trupper, finns det inte anledningar att på riktigt ifrågasätta om deras atomvapen har underhållits är möjliga att avfyra idag.

Korruptionen är hög och alla som eskatologi pengar till en det ena, och en det andra i det där landet verkar ha fyllt sina fickor själva.

Kan dom överhuvudtaget få upp bomberna i luften?
Jo men det tror jag ändå det som är ubåt baserat SLBM och det i silos ICBM dom är antagligen i skick att användas. Mycket av det vanliga luftburna är det nog inte. Men det är nog en 1000 stridspetsar man kan sätta in iskander är ochså hyfsat ny dom borde med va i bra skick. Så vist har dom kärnvapen och sätta in om dom vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in