2022-09-20, 18:26
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hmm, ja det ploppar upp lite såna rykten nu. Ren desperation nu när allt faller samman i Ukraina verkar det som.

https://twitter.com/markito0171/status/1572258442181591042

Ja, nu blir det jobbigt för ryZZen som inte fattat vilken galning Putler är. Några timmar kvar bara för ryzzka män att fly landet.

first category: 2 million up to 35
Citera
2022-09-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Putin sa att han vill få slut på kriget så fort som möjligt, så han kommer antagligen börja ta i med hårdhandskarna från o med talet ikväll. RIP Ukraina och vår civilisation…

Det är väl ändå inte Ryssland som sitter med trumfkort just nu eller?
Citera
2022-09-20, 18:29
Medlem
Shoigu ska också tala!!
Citera
2022-09-20, 18:29
Medlem
leachs avatar
Tror hela NATO står bakom detta...

The White House: We do not believe that military mobilization will undermine Ukraine's ability to repel Russia's aggression
https://liveuamap.com/en/2022/20-september-the-white-house-we-do-not-believe-that-military
Citera
2022-09-20, 18:30
Medlem
-Mystics avatar
Risken för ett inbördeskrig lär väl vara rätt stort ifall ryktena om mobilisering stämmer, det är en sak att skicka fångar eller fattiga människor i de mindre bemedlade oblasten. Tror inte männen i St Petersburg/Moskva är så sugna på att åka och dö i Ukraina.
Citera
2022-09-20, 18:32
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Han hoppas på en jävlig vinter, jävlig för oss och ännu jävligare för Ukraina.
Vi fixar det, gör Ukraina också, de är stridslystna, blir det kallt kan de i värsta fall tränga ihop sig, flera familjer i en lägenhet.

Det ska till en jävligt dåligt vinter ifall väst ska backa. Speciellt med tanke på de militära framgångarna som Ukraina haft på sistone. Tror inte EU viker ner sig så här nära målsnöret.
Citera
2022-09-20, 18:33
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Tror hela NATO står bakom detta...

The White House: We do not believe that military mobilization will undermine Ukraine's ability to repel Russia's aggression
https://liveuamap.com/en/2022/20-september-the-white-house-we-do-not-believe-that-military
Ryssarna har dragit ut på det för länge. Ukraina är mobiliserade och redo samtidigt som större och större vapenleveranser från väst har börjat anlända. Dom kommer att förlora även om dom mobiliserar vid här laget.
Citera
2022-09-20, 18:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Vad är det för tal du pratar om?

Putin skall hålla tal 20:00 om något tillsammans med sjougu (?), som är försvarsminister. Vet ej om det är ukrainsk tidszon eller rysk eller what-ever.

Duman har beslutat om nya lagar som gäller skyldigheter i krig, Duman har sagt att de borde acceptera de ockuperade områdena som delar av Ryssland. De ockuperade områdena skall påbörja folkomröstningar om det i helgen. Så alla tror att talet kommer handla om Ukrainakriget.

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Har de svarat på Krim än?

Svarat på vad?
Citera
2022-09-20, 18:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Shoigu ska också tala!!

Blir intressant att höra vilka lögner som kommer den här gången. Att tala sanning har aldrig varit rySSnaZZarnas starka sida.
Citera
2022-09-20, 18:37
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag är rädd nu i alla fall. Han verkar uppgiven och desperat. Efter hans tal i kväll får vi nog en aning om vilken väg han har valt.

Jag håller med dig.

Det här ser inte bra ut.

Man får lov att slå ihop saker och sammanfatta för att tydligt se att situationen är på väg att ändras.

* Menar då först o främst Ukrainas lyckade offensiv och deras (RU:s) egen problematik
* i kombo med att även de allierade eller "vännerna" har börjat opponera sig (förnedring) och nya
* "hot" för Putin/RU har tillkommit (Kazakstan, Armenien osv) (ytterligare stress).
* På det har man nu börjat flytta ubåtar och det talades om införandet av militärutrustning både till Vitryssland och till Tjetjenien nyligen. Minns jag rätt var de i Belarus kärnvapenspetsar men jag kan minnas fel.
* På detta nya lagändringar (idag) för krigstider som visar på stress/snabba ryck.
* ett möte ikväll dessutom.

Nä, jag blir inte förvånad om de har fulare saker på gång och jag sa det för en tid sedan.
Det är NU han/RU blir farligast.
När de möter allt för stort motstånd i kombination med en överjävlig förnedring inför världen (i deras ögon). Det kommer inte tolereras!!

De satsar allt nu för att dels slutligen "vinna" men också för att straffa eftersom de känner sig dubbelt förnedrade, av alla!

Fasiken, folk blev chockade när de tog steget över till krig den 24/2
och ändå verkar folk stundtals naiva.

Jag rekommenderar Väst att vara beredda för det är vi som är det yttersta/största hotet för dem.

Och Ukraina kan inte vika och inte heller Väst.
Det är lika omöjligt det.

Jag kanske är FÖR mörk och FÖR nojig.
Vilket jag hoppas i detta fall.
Citera
2022-09-20, 18:37
Medlem
Nu visar det ju sig om Putin mobiliserar ikväll att han inte kommer ge upp. Så om det inte funkar, vad tror ni nästa steg är då? Kärnvapen.. Ukraina har ju vägrar att fredsförhandla med ryssarna i månader nu, men det kanske är dags nu
Citera
2022-09-20, 18:38
Medlem
Citat:
Shoigu ska också tala!!

Det blir ett stort tal ikväll. Tydligen har en av Putins megafoner/propagandister snackat om nukes åxo.

Putin har tappat det totalt och omger sig bara med bajsnödiga jasägare och fanatiker, tydligen. Det är rena rama Stalin.....

Troligen försöker idioten mobilisera och möjligen trycker han på knappen. Vi kommer iaf att få se något förfärligt innan detta är över.

Gud hjälpe oss.

https://www.the-sun.com/news/6262862/vladimir-putin-address-nation-ukraine-war-mobilisation/
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-09-20 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in