2022-09-20, 18:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Är det bara jag som tycker rysstrollens aktivitet har minskat avsevärt? Hardom fått nya direktiv från Kreml?
Väck inte den gamla, sjuka, skabbiga björn, som sover ruset av sig.
Citera
2022-09-20, 18:20
Medlem
leachs avatar
Ryssen kommer att förlora stort. Greppar alla halmstrån dom kan hitta. Tyvärr blir det bara kommande solrosor i den ukrainska bördiga jorden

5m
Replying to
@TpyxaNews
The media report that Macron was denied a conversation with Putin
ТРУХА⚡️English
@TpyxaNews
·
7m
"Referendums" will have the opposite effect, the West will increase aid to Ukraine, - Prime Minister of Estonia Kaja Kallas
ТРУХА⚡️English
@TpyxaNews
·
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men jag är rädd att det bara är för att berättiga kärnvapen. Rysslands territorium angripet, mobilisering, Ryssland i krig. = Vi måste försvara oss med kärnvapen.
Ja det är otäckt detta med kärnvapenhotet!
Citera
Medlem
EnCartes avatar
https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1572241728048074754

Had a phone conversation with President of Türkiye @RTErdogan
. Current security issues were discussed.

Zelensky och Erdogan har snackat lite, man till man så där..
Citera
2022-09-20, 18:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Förberedelse för mobilisering....

There are Unconfirmed Reports that after 2359 Moscow Local Time tonight, it will be Illegal for Military Aged Men between the ages of 18-65 to leave Russia and all Territories Occupied by the Russian Federation
Hmm, ja det ploppar upp lite såna rykten nu. Ren desperation nu när allt faller samman i Ukraina verkar det som.

https://twitter.com/markito0171/status/1572258442181591042
Citera
2022-09-20, 18:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du kan ha hört jättemycket från am** sjömän. Men jag är säker på att de ryska baltiska, norra och svarta havsflottans ubåtar åker runt Oczka havet. Dessutom ligger ofta ryska kärnvapenbestyckade ubåtar (Strategiska) under isen på Nordpolen.

Ryssarna har 45+ cirka 15* aktiva ubåtar uppdelade på 4:a flottor. Jag är ganska säker att majoriteten åker runt i Oczka havet. Däremot kan säkert flera ryska ubåtar från deras stilla havsflotta plaska omkring där.

Anledningen är som sagt att det är svårare för amerikanarna att spåra dem där. Har ryssarna ubåtar ute i ishavet så hittas de för jänkarna är där hela tiden.
Citera
2022-09-20, 18:23
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Dessa folkomröstningarna om att bli en del av Ryssland, dom är såklart fejkade, men områden kommer hamna under rysk lag.
Jag antar att då kan Ryssland säga att om man försöker ta dessa områden, då hotar man Rysslands existens vilket innebär att man har rätt att använda kärnvapen och mobilisera?

Är det så Putins tankar går?

Ja.

Undrar hur alla deporterade ukrainare ska kunna rösta. För alla måste ju möjligheten att rösta? 😅
Citera
2022-09-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Dessa folkomröstningarna om att bli en del av Ryssland, dom är såklart fejkade, men områden kommer hamna under rysk lag.
Jag antar att då kan Ryssland säga att om man försöker ta dessa områden, då hotar man Rysslands existens vilket innebär att man har rätt att använda kärnvapen och mobilisera?

Är det så Putins tankar går?

Gud vet vad Putin tänker och vad "kärnvapen" betyder i hans skalle. Han (och hans alkade rövarband till regering) har nog många idéer.

Kärnvapen finns i flera storlekar och räknar vi åxo med dirty bombs (missiler och granater fyllda med avfall fråntex Tjernobyl) är det omöjligt att sia om framtiden.

Utarmat uran verkar ryssarna inte äga, lustigt nog.
Hade de ägt den skiten, hade den nog redan använts.

Att Putin själv är kapabel att slänga iväg ett par kärnvapen mot Kiev, det tvivlar jag inte en sekund på.

Frågan är om nån skjuter honom innan han gör det.
Citera
2022-09-20, 18:24
Medlem
Putin sa att han vill få slut på kriget så fort som möjligt, så han kommer antagligen börja ta i med hårdhandskarna från o med talet ikväll. RIP Ukraina och vår civilisation…
Citera
2022-09-20, 18:26
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Är det bara jag som tycker rysstrollens aktivitet har minskat avsevärt? Hardom fått nya direktiv från Kreml?

Snarare att de är medgångsfans.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Rumänien och USA är i Moldavien och har militärövning just nu. Kan vara en tillfällighet iofs.

https://twitter.com/GuerraUkraine/status/1572257341269217281
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Putin sa att han vill få slut på kriget så fort som möjligt, så han kommer antagligen börja ta i med hårdhandskarna från o med talet ikväll. RIP Ukraina och vår civilisation…

Att avsluta, betyder nog eskalering, ja.
Vet du vilken tid KGB-råttan ska tala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in