2022-09-20, 18:09
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det blir nog en attack från Kupiansk samtidigt som söderifrån från bl.a. Lyman. De har attackerat Svatove med artilleri redan.

Är det bara jag som tycker rysstrollens aktivitet har minskat avsevärt? Hardom fått nya direktiv från Kreml?
Citera
2022-09-20, 18:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
I den bästa av världar begär Putin ett eldupphör, genomför folkomröstningar med väst och Ryska observatörer och utfallet från omröstningarna ska följas. Fullständigt naivt av mig att tro, men börjar bli förbannat less på detta elände.

Problemet är ju att folk flytt från dessa områden, många redan 2014 och ännu fler nu. Ryssland har deporterat människor till Ryssland också. De fåtal människor som är där nu representerar inte befolkningen. har val efter en etnisk rensning så är ju utgången given.
Citera
2022-09-20, 18:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Är det bara jag som tycker rysstrollens aktivitet har minskat avsevärt? Hardom fått nya direktiv från Kreml?

De kanske måste invänta talet i kväll, för att se om Ryssland helt byter riktning igen.
Citera
2022-09-20, 18:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Dessa folkomröstningarna om att bli en del av Ryssland, dom är såklart fejkade, men områden kommer hamna under rysk lag.
Jag antar att då kan Ryssland säga att om man försöker ta dessa områden, då hotar man Rysslands existens vilket innebär att man har rätt att använda kärnvapen och mobilisera?

Är det så Putins tankar går?
Tänk dig att du är en liten småtjuv som blivit president och fundera över hur de brukar tänka, så har du svaret.
Citera
2022-09-20, 18:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Dessa folkomröstningarna om att bli en del av Ryssland, dom är såklart fejkade, men områden kommer hamna under rysk lag.
Jag antar att då kan Ryssland säga att om man försöker ta dessa områden, då hotar man Rysslands existens vilket innebär att man har rätt att använda kärnvapen och mobilisera?
Är det så Putins tankar går?

Det är det jag är rädd för.
Citera
2022-09-20, 18:14
Medlem
donald12s avatar
Förberedelse för mobilisering....

There are Unconfirmed Reports that after 2359 Moscow Local Time tonight, it will be Illegal for Military Aged Men between the ages of 18-65 to leave Russia and all Territories Occupied by the Russian Federation
Citera
2022-09-20, 18:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Men jag är rädd att det bara är för att berättiga kärnvapen. Rysslands territorium angripet, mobilisering, Ryssland i krig. = Vi måste försvara oss med kärnvapen.
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Den jävla fegisen vågar inte släppa lös kärnvapnen - ser gärna att han gör detta redan ikväll för då kommer ryssarna verkligen få se vad kärnvapenkrig o krig innebär. Det kommer att decimera ryssar tillförbannelse o det kommer att ta 10-tals år att totalsanera.

Tänk er det här scenariot:

1. De falska folkomröstningarna genomförs.
2. Luhansk, Donetsk, Kherson och Zaporizhzhia förklaras vara ryska områden.
3. Ryssland säger att de har en fiende på sitt område som hotar Ryssland militärt.
4. Ryssland sätter in några taktiska kärnvapen på "ryskt" område för att eliminera fienden.

Hur svarar väst på det?
Citera
2022-09-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo. Hört från flera amerikanska besättningsmän som spenderat större delen av tiden ombord på ubåtar att spåra ryska ubåtar att det är där de brukar vara.

Du kan ha hört jättemycket från am** sjömän. Men jag är säker på att de ryska baltiska, norra och svarta havsflottans ubåtar åker runt Oczka havet. Dessutom ligger ofta ryska kärnvapenbestyckade ubåtar (Strategiska) under isen på Nordpolen.

Ryssarna har 45+ cirka 15* aktiva ubåtar uppdelade på 4:a flottor. Jag är ganska säker att majoriteten åker runt i Oczka havet. Däremot kan säkert flera ryska ubåtar från deras stilla havsflotta plaska omkring där.

*10-15 håller man på fixa och när de blir klara vet nog bara Gud.

** De am sjömän jag har träffat har inte varit de mest globala i sitt tankesätt.
Citera
2022-09-20, 18:16
Medlem
lyktstolpes avatar
När är Putins tal och var kan man livestreama det?
Citera
2022-09-20, 18:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Eller varför inte svenska Gotlands-ubåtar?
De är jävligt bra, men de är avsedda mer att ligga på lur, den är för långsamma för att skugga en atomubåt.
Citera
2022-09-20, 18:17
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Citat:
De kanske måste invänta talet i kväll, för att se om Ryssland helt byter riktning igen.

Vad är det för tal du pratar om?
Citera
2022-09-20, 18:17
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Men jag är rädd att det bara är för att berättiga kärnvapen. Rysslands territorium angripet, mobilisering, Ryssland i krig. = Vi måste försvara oss med kärnvapen.
Har de svarat på Krim än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in