2022-09-20, 17:10
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Skrattretande att politiker i väst (+NATO trollen) tror att de har något att säga till om Östra Ukrainas framtid. Jag tror att varken invånarna där eller Ryssland bryr sig ett jota om västs kommande propaganda kring folkomröstningarna. Väst har redan visat vems parti de tar när de sänder in vapen som används mot Donbass befolkningen. Med 98 % säkerhet kommer DPR och LPR att bli en del av Ryssland snart och det finns inget några NATO troll eller EU/US politiker kan göra åt saken, nada, zilch. Gapa vidare.

Det var då på tiden att de här omröstningarna kommer att gå av stapeln, man har pratat om dem hur länge som helst. Sammanförandet med Ryssland kommer endast stärka de två republikerna. Få se om ukronazis kommer att ställa till med blodbad de dagarna, de gillar ju folksamlingar.
Vi får väl se vad Ryssland ska göra när folket reser sig mot ryssarna när de inser att att Ukraina faktiskt har förmågan att befria hela Donbass och Krim. Då kommer inte de ryska marionetterna få det så lätt... Dina fantasier om ukrainska nazister kan du placera i kropps mörkaste utrymme och inse att ingen går på dina fantasier om Rysslands goda vilja och militära storhet.
Citera
2022-09-20, 17:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De vill hellre ha det som i Rinkeby? Knäböjd inför Schwab och dränkt i babbeluringar. Det är inte en så lockande framtidsvision för alla. Moskva är troligtvis den vackraste och mest högciviliserade staden i världen just nu.
Du fick mig att gråta en skvätt. Visst, kulisserna i Moskva är vackra, men jag antar att du aldrig varit i en förort ens i Moskva (eller annan vacker rysk stad)? "Högciviliserad", är det ett nysvenska för "förtryckt, kuvad och lurad"?
Citera
2022-09-20, 17:15
Medlem
Trådrubriken är fel eftersom Luhansk inte har någon självbestämmanderätt.
Så länge Luhansk är ockuperad av Ryssarna är det den Ryska regimen som bestämmer.

Putin har alltså bestämt att det ska bli en 'omröstning' i Luhansk.
Vem brys sig? Den Ukrainska armén kämpar effektivt med att ta tillbaka de ockuperade områden och ingen 'omröstning' kommer att ändra på resultatet.
Citera
2022-09-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Haha, skojare där.

Du får gärna förklara för jag har inte uppfattat det så iallafall.
Citera
2022-09-20, 17:18
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Har Putin panik? För vad?

PiZZlandet håller på att kollapsa. Både militärt och ekonomiskt.
Ta in områpdena fr LNR, DNR, Kherson och Zaporizhzhja ger möjligheten:

1. Mobilisera män som bor där till ryska armén.
2. Mobilisera i RU pga UAF:s anfall mot "ryska områden" - förklara kriget - mobiliserade får kriga gratis "för fosterlandet" ist för dyra kontrakt.
3. Slippa betala extra till kontraktfolket (utlandsuppdrag) eftersom nu blir det på "rysk" mark.
Citera
2022-09-20, 17:19
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Du får gärna förklara för jag har inte uppfattat det så iallafall.

Du får väl läsa den fria pressen i så fall. Bla FOI poängterar det idag. Men självklart gör inte Kreml det.
Citera
2022-09-20, 17:24
Medlem
Citat:
Du får väl läsa den fria pressen i så fall. Bla FOI poängterar det idag. Men självklart gör inte Kreml det.

Det som står i vår media är inte alltid en tillförlitlig källa.
Citera
2022-09-20, 17:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Får de ukrainare som blivit tvingade från sina hem i Donbass få återvända så har vi en ukrainsk majoritet med all säkerhet.

Putin skulle aldrig tillåta en rättvis folkomröstning. Han är inte den personligheten som erkänner sig besegrad någonsin. Har han ens kommenterat den otroligt lyckade offensiven av Ukraina? nejdå, skygglappar på.
Ca 2,4 miljoner ukrainare har flytt till Ryssland
Gissar på att de kommer från Donbass.
Zelensky och Putin verkar vara samma skrot och korn.
Korrupta, auktoritära och erkänner sig aldrig besegrade.
Senator Rand Paul i USA sa att detta är ett konflikt mellan gamla ryska sovjetstater, varför ska USA in i den rötan.
Senast redigerad av Mary99 2022-09-20 kl. 17:32.
Citera
2022-09-20, 17:29
Medlem
Citat:
Tror att ryska börsens ras beror på lagändringen att man måste ställa om till krigsproduktion om Putin så önskar. Alla fattar ju att alla bolag blir värdelösa när Sovjet 2.0 skapas.
Nej mitt inlägg var litet tillspetsat men man börjar nog förstå, i Ryssland nu, att Putin skitit i det blå skåpet.

Jag hoppas bara att han inte drar ner Sverige för mycket ner i hans skit.
Citera
2022-09-20, 17:30
Medlem
Citronitas avatar
Citat:

Vilken hjärndöd kommentar. Men jag slog faktiskt vad men en kollega att du skulle skriva så.
Så du menar att intervjun med FOI-experten är otillförlitlig?
Citera
2022-09-20, 17:30
Medlem
Citat:
Nej men Rysk media är aldrig tillförlitligt.
Citera
2022-09-20, 17:35
Medlem
zergrushs avatar
Röstningen kommer ske online. Moskva kände nämligen inte till att det inte finns något internet i de ryzk-ockuperade områdena...
https://twitter.com/yarotrof/status/1572201631663689728
Citat:
Same dates for referenda in Russian occupied parts of Kherson and Zaporizhzhia. Vote will be partially by mail or online (the fact that there is no internet or mail service in many of these areas wasn’t noticed in Moscow.)
Huge suspense about the results. 98.8% or 99.1%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in