Citat:
Ursprungligen postat av
deepwww89
Efter en långvarig tyst konflikt mellan mig och sambon så kommer jag hem och dörren är låst. Jag kommer inte in!
Försökte få kontakt med min sambo och då ber hon mig sticka. Självklart gör jag det men vill gärna ha mina saker.
Inget svar!
Vi har ett gemensamt barn där jag inte har vårdnaden pga jag var inte där när min son föddes men kom in i bilden 1 månad senare. Sen dess har vi varit en lycklig familj tills för 2 v sen.
Jag har varken sett eller hört något om min son. Jag vet inte hur han mår. Jag vill träffa honom!
Har varit i kontakt med familjerätten och socialtjänsten för hjälp. Soc ska kontakta henne och försöka se vad som händer.
Familjerätten verkar inte göra något förutom att be mig skicka samarbetasamtal ansöka och informations samtal.
Hur går jag till rätten för detta? Vad måste jag tänka på? Hur är mina chanser igen att få se min son.
Han har aldrig farit illa eller upplevt våld/hot i hemmet. Bara tjafs mellan mig och fd sambo.
Snälla behöver all råd och tips.
Att jag ansökte om handräckning och hjälp från soc gör henne förbannad tydligen. Känner mig skyldig men måste få min egendom.
Hoppa över familjerätten och kontakta en jurist i första hand.
Familjerätten kan inte göra något mer än att erbjuda samarbetssamtal och försöka får er att ingå avtal med varandra. Följer ni inte det så händer ingenting - utan det är Tingsrätten som gäller.
Min erfarenhet är att alla jag känner till enbart fördröjt processen i TR där bindande beslut kan fattas genom att först tramsa runt med familjerätten.
Kontakta jurist helt enkelt.