2022-09-20, 16:16
Medlem
Efter en långvarig tyst konflikt mellan mig och sambon så kommer jag hem och dörren är låst. Jag kommer inte in!

Försökte få kontakt med min sambo och då ber hon mig sticka. Självklart gör jag det men vill gärna ha mina saker.

Inget svar!

Vi har ett gemensamt barn där jag inte har vårdnaden pga jag var inte där när min son föddes men kom in i bilden 1 månad senare. Sen dess har vi varit en lycklig familj tills för 2 v sen.

Jag har varken sett eller hört något om min son. Jag vet inte hur han mår. Jag vill träffa honom!

Har varit i kontakt med familjerätten och socialtjänsten för hjälp. Soc ska kontakta henne och försöka se vad som händer.

Familjerätten verkar inte göra något förutom att be mig skicka samarbetasamtal ansöka och informations samtal.

Hur går jag till rätten för detta? Vad måste jag tänka på? Hur är mina chanser igen att få se min son.

Han har aldrig farit illa eller upplevt våld/hot i hemmet. Bara tjafs mellan mig och fd sambo.

Snälla behöver all råd och tips.

Att jag ansökte om handräckning och hjälp från soc gör henne förbannad tydligen. Känner mig skyldig men måste få min egendom.
Citera
2022-09-20, 16:24
Medlem
Hamsterbolls avatar
Varför var du inte där när ditt barn föddes och på en månad efter födelsen?
Citera
2022-09-20, 16:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Efter en långvarig tyst konflikt mellan mig och sambon så kommer jag hem och dörren är låst. Jag kommer inte in!

Försökte få kontakt med min sambo och då ber hon mig sticka. Självklart gör jag det men vill gärna ha mina saker.

Inget svar!

Vi har ett gemensamt barn där jag inte har vårdnaden pga jag var inte där när min son föddes men kom in i bilden 1 månad senare. Sen dess har vi varit en lycklig familj tills för 2 v sen.

Jag har varken sett eller hört något om min son. Jag vet inte hur han mår. Jag vill träffa honom!

Har varit i kontakt med familjerätten och socialtjänsten för hjälp. Soc ska kontakta henne och försöka se vad som händer.

Familjerätten verkar inte göra något förutom att be mig skicka samarbetasamtal ansöka och informations samtal.

Hur går jag till rätten för detta? Vad måste jag tänka på? Hur är mina chanser igen att få se min son.

Han har aldrig farit illa eller upplevt våld/hot i hemmet. Bara tjafs mellan mig och fd sambo.

Att jag ansökte om handräckning och hjälp från soc gör henne förbannad tydligen. Känner mig skyldig men måste få min egendom.
Hoppa över familjerätten och kontakta en jurist i första hand.
Familjerätten kan inte göra något mer än att erbjuda samarbetssamtal och försöka får er att ingå avtal med varandra. Följer ni inte det så händer ingenting - utan det är Tingsrätten som gäller.

Min erfarenhet är att alla jag känner till enbart fördröjt processen i TR där bindande beslut kan fattas genom att först tramsa runt med familjerätten.

Kontakta jurist helt enkelt.
Citera
2022-09-20, 16:50
Medlem
franges avatar
Det är inte ditt knarkande och dina återkommande drograttfyllor du skriver om i andra trådar som är orsaken, då?

Och - anledningen att du missade barnets födsel var att du satt i fängelse då - eller hur?
Det låter ju inte som en optimal uppväxtmiljö för ett litet barn direkt...
(FB) Fråga ang körkort och socialtjänsten.
(FB) Uppsägning pga dom i belastningsregister
(FB) Uppsagd pga stöld
(FB) Misslyckade försök i livet.
(FB) Slippa frivården
(FB) Hot mot tjänsteman efter ordväxling med myndighetsperson? /Mod
(FB) Vräkning
(FB) Vilka möjligheter har jag vid hot om avhysning från lägenhet?
(FB) Husrannsakan andra gången?
(FB) ofredande?
(FB) anmäld för olaga och och ofredande
Citera
2022-09-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är inte ditt knarkande och dina återkommande drograttfyllor du skriver om i andra trådar som är orsaken, då?

Och - anledningen att du missade barnets födsel var att du satt i fängelse då - eller hur?
Det låter ju inte som en optimal uppväxtmiljö för ett litet barn direkt...
(FB) Fråga ang körkort och socialtjänsten.
(FB) Uppsägning pga dom i belastningsregister
(FB) Uppsagd pga stöld
(FB) Misslyckade försök i livet.
(FB) Slippa frivården
(FB) Hot mot tjänsteman efter ordväxling med myndighetsperson? /Mod
(FB) Vräkning
(FB) Vilka möjligheter har jag vid hot om avhysning från lägenhet?
(FB) Husrannsakan andra gången?
(FB) ofredande?
(FB) anmäld för olaga och och ofredande
TS Är garanti en kommunist som kräver sina rättigheter men förljer inte sina plikter
Citera
2022-09-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
TS Är garanti en kommunist som kräver sina rättigheter men förljer inte sina plikter

Citat från TS: "Jew news. Tror du verkligen på de?"

Låter ju inte som en vänsterperson. Men vad vet jag.
Citera
2022-09-20, 17:34
Moderator
Maviels avatar
Rubrik förtydligad. Tidigare:

Helvete!!!

/Moderator
Citera
2022-09-20, 22:50
Medlem
Varför skrev ni inte på för gemensam vårdnad när ni var en ”lycklig familj”?

Du kommer nu med stor sannolikhet att ha en kontakt med ditt barn som är reducerad till inbetalningskort från Försäkringskassan. Rekommenderar autogiro om du vill hålla nere de emotionella besvären.
Citera
2022-09-22, 21:19
Medlem
Citat:

Inget svar!

Män ska lära sig att ALDRIG bråka med barnens mammor och lära sig att ALDRIG försöka ta barnens mammor ifrån dem.
Citera
2022-09-29, 00:28
Medlem
Brolarens avatar
Citat:

Vad handlade den långvariga och tysta konflikten om? Någon annan postade om dina andra trådar där bland annat du sökt hjälp här för missbruk och ofredande.

Man kan väl säga som så att man inte kan förändra på någon förutom sig själv. Så jobba med dina problem och var så bra som du kan. Och skippa drogerna och det andra tjafset. Det leder ändå inte dit du vill komma. Lyckas du med det så kommer du att lösa dina övriga problem. Men det tar tid och kan vara väldigt krävande. Men det är bara du som kan ta tag i det. Ingen annan.
Citera
2022-09-29, 03:35
Medlem
Hur gammal är barnet idag? Har den ingen mobil eller dator? Hitta din dator/mobil är kanske ett hjälpmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in