Citat:
Ursprungligen postat av
Barkarrow
Hade för mig att det var Per Wallin men det kan ha varit ett missförstånd.
Jag tror att han först ville vara ett framstående vittne och broderade sin story att han var närmare än vad han var. Sen trasslade han in sig i sina egna berättelser när han anade att han kanske blev misstänkt.
Varför anser du att han ville bli förväxlad med GM?
Eller menar du att han på riktigt fick för sig det?
Hur fick han den infon menar du?
Han pratar inte om det med väktarna 23:40.
Då nämner han inget om någon språngmarsch, vittne som beskriver honom eller att han ska ha blivit avvisad.
Tvärtom så ljuger han och säger att han har lämnat sitt vittnesmål till polisen.
I verkligheten verkar han ju inte direkt vara intresserad av att prata med polisen den 28:e.
Nej, jag köper inte någonstans att han ska ha blivit avvisad på plats.
Och vilken polis ska ha tagit det här felaktiga vittnesmålet vid den tidpunkten?
Vilken "yngling till man" (SEs ord) är det som ens har lämnat vittnesmålet?
Det är först dagen efter kl 12:20 (när han själv ringer in till polisen) som han bevisligen tar upp det första gången. Holmér har då gått ut med signalementet 12:00. Jag förstår inte varför du får det till att han "trasslar till det" när han förstår att han kan bli misstänkt. Det första han tar upp när han pratar med polisen är ju just sin "förväxlingsteori".
Han gör alltså sig själv direkt misstänkt i det första samtalet han har med polisen.
Jag säger det igen....Jag är inte alls säker på att han är GM.
Men en fungerande PU borde plockat in honom i mars/april 86.
Han har bevisligen varit på plats.
Han stämmer bra in på det generella vittnesmålet.
Han ljuger om vad han gjorde på brottsplatsen.
Inget annat vittne har sett honom på brottsplatsen.
Istället för att bara svälja att denna tramspelle skulle vara förväxlad med GM kanske man borde plockat in honom och utreda det ordentligt?