Citat:
Jag menar när det gäller andra spår. Visst har de kollat andra spår men inriktningen verkar varit SE ända sen 2017. När det gäller SE kunde det väl ha kollat upp utstämplingen. Det är ju en central del. Att ha fel på det är ju sanslöst. Har verkligen KP trott att SE kom ut på gatan 23.19? Och att LJ såg en keps på GM stämmer ju inte heller. Han såg aldrig skärmen. Antingen är det inkompetens eller fulspel. Det är lika illa vilket.
OK.
Men gällande utsämplingen är det ju inte helt enkelt i ärlighetens namn.
Litar man på RB så är faktiskt utstämplingen 23:19 (23:20 minus 1 i minut) och går man på SEs egna ord så gick han mer eller mindre direkt ut på gatan. Det är ju väktarna som i juni (ca 3 mån senare) säger att samtalet var något längre än så.
Så att säga att KP direkt har "fel", vet jag inte om jag håller med om. Möjligtvis att man borde ha belyst osäkerheten kring när han exakt stampade ut på Sveavägen.
Och SE-spåret stipulerar ju ett annat "faktum" som påvisar att SE måste ha kommit ut på Sveavägen i tid, oavsett om han är GM eller inte. LJ stod på en specifik plats under en väldigt begränsad tidsrymd (ca 50 till 80 sekunder efter skotten). Efter de så lämnar ju LJ den platsen och springer upp för trappan. SE pekar ju exakt ut denna plats (1 mars innan det är känt av media) där LJ stod under de sekunderna.
Vilket (enligt SE-spåret) bevisar att SE måste ha varit på plats (och befunnit sig på ett ställe där det är fysiskt möjligt att se LJ) iaf så tidigt som ca 50 - 80 sek efter skotten.
Och vill man placera honom vid makarna Palme då kommer ju nästa problem....varför känns ingen vid honom på plats då?
Gällande LJ säger han i sitt initiala förhör att han "tycker sig se något på huvudet som ser ut som en keps".