2006-03-13, 21:18
Medlem
Heimdallrs avatar
Att ha haft 50 sexpartners då man är 23 är för mig lika obegripligt som fenomen som t.ex. blekning av anus. Jag kan helt enkelt inte fatta logiken i det hela hur jag än försöker. Det finns också en del egenskaper som jag aldrig någonsin kan acceptera hos en potentiell flickvän, jag dör hellre som en oskuld med heder än accepterar dem, då jag inte är sexberoende, dessutom gör det livet enklare då en del av dem troligen skulle leda till relationernas motsvarighet till en kollision mellan två X2000 tåg. Dessa inkluderar t,ex, att vara en idiot, att se ut så här (även om man bortser från den uppenbara bristen på smak, Slipknot? , är den naturliga reaktionen att vilja bli munk) eller att vara en person i stil med Linda Rosing eller din lokala bimbi som har sex med allt och alla, inklusive grannens hund.

Det inte sagt att man nödvändigtvis dömer ut någon för att den har varit med många personer, det beror rimligen på orsaken och hur det står till nu, men det hela känns som en gigantisk varningsflagg som signalerar att personen i fråga inte är någon som jag skulle vilja ha en relation med. Antalet är alltså snarast en indikation för att personen har en personlighet som jag inte är intresserad av, och inte en egenskap i sig som t.ex. att personen är, på ren svenska, en jävla idiot.
Citera
2006-03-13, 21:21
Medlem
Don Fadäsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOV2XLR8
ONS betyder bara raka rör påsättning och ett totalt ointresse av tjejens behov.
När du ska tala för alla män så får du för fan se till att du säger något trevligt - inte använder oss andra som en ursäkt för dina dåliga sidor.

Med andra ord - tala för dig själv! De ONS jag har haft gick inte hem besvikna. Jag tänder på tjejers njutning.
Citera
2006-03-13, 21:32
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piffi
Har fortfarande svårt att förstå de som tänker som dig...Är väl inget som säger att jag inte är flickvänsmaterial bara för att jag haft sex med många. Är det nåt sorts likhets tecken mellan stort antal sexpartners och dålig flickvän eller? En som har haft få sexpartners kan väl lika gärna vara en dålig flickvän, är absolut säker på att det beror mer på personen i fråga och inte hur många hon haft sex med. Är rätt övertygad om att de flesta 23 åringar överstigit 5 iaf. Hur många har du själv haft sex med? Har en erfarenhet av att många killar kräver att ens tjej ska va oskuld typ medan de själva har knullat halva Sverige...

anledningen till att jag tänker som jag gör är den att jag har hög moral. jag vill inte ha sex med någon jag inte tänker mig någon framtid med. (jo jag har även jag haft one night stands, men det är inget jag är stolt över.)

angående om du är flickväns material eller inte är ju rätt svårt att svara på då jag inte känner dig. men min första tanke är väll att såfort "vi" skulle bli osams om något så skulle du skutta runt på en annan penis. ang. hur gammal jag är så står det i min profil. ok nej, som jag sa. jag är inte heller helt oskyldig då jag haft sex med 12-15 kvinnor eller något i den stilen. och då har jag varit sexuellt aktiv sedan jag var 12.
Citera
2006-03-13, 21:47
Medlem
allt över 10 (om hon är under 25) skulle kännas äckligt för mig men men
Citera
2006-03-13, 22:05
Medlem
Motvilligs avatar
50 vid 23 är inte särskilt många partners egentligen. Lite mindre än sex per år om man börjar vid fjorton vilket ju varken är ovanligt eller konstigt. Även om alla var ONS så skulle det inte betyda mer än en ny partner varannan månad. Känns inte som mycket att snacka om, om vi ser det vuxet och rationellt. Tyvärr ser folk inte saker på det sättet - vilket är tydligt i denna tråd - utan de reagerar med tarmarna istället.

Bästa rådet till dig är att ljuga. Säg att det är typ sju eller så.
Citera
2006-03-13, 22:09
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Kul för killarna du mött. ONS betyder bara raka rör påsättning och ett totalt ointresse av tjejens behov.

Vet du vad det är jävligt kul för killarna jag mött. Eftersom jag gillar sex och killar så är jag grym i sängen.

Citat:
Samlag är en ganska intim handling? Förstår inte vitsen med att sprida/visa sin fitta för många män. För en gångs skull håller jag med om att hela karlssläktet är egotrippade bockar vid ONS.

Jag håller med att samlag är intimt om man älskar varandra men som singel är passionerad sex bara just sex. Och de killar jag väljer, ja väljer för som snygg tjej kan jag vara extremt kräsen är inte egotrippade bockar.

Citat:
Om en tjej däremot har nåt kk och knullar som fan är en helt annan grej. Enligt egen erfarenhet så är det sexet överlägset ..... och jag bryr mig verkligen om att hon njuter (ego givetvis).

Låt kvinnor slyna sig, men bara så länge det inte är min tjej. Hur fan nu det går???

Det låter som om du är guds gåva till kvinnan och jag tror verkligen att du får knulla mycket

Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
De ONS jag har haft gick inte hem besvikna. Jag tänder på tjejers njutning.

Som de flesta normala män...
Citera
2006-03-13, 22:13
Medlem
chippyboys avatar
äh, är din tilltänkta partner inte beredd på hela din person (inklusive din sexuella historia), så är det nog inte så mycket pojkvän att ha. om han nu känner sig underlägsen sexuellt eller vill hamra med moralklubban, så är det hans problem.

det enda som är viktigt med en ev. flickvän är att hon har haft ganska mycket bra sex, så att hon vet vad hon vill och har erfarenhet. hur många partners är egalt.
Citera
2006-03-14, 00:08
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Om någon tycker att jag är en slampa så är den personen en sorglig figur.
Det där är någon form av moralism, fast tvärtom. Tyck vad du vill om det, men jag tror inte att jag sticker ut hakan alltför mycket om jag påstår att en MAJORITET av alla män skulle instämma i det epitetet* (i högre eller lägre utsträckning). Om du dömer ut alla dem som som sorgliga figurer, tycker jag inte att du ska vara så snar att gnälla på att andra är dömande. Precis som det står var och en fritt att knulla som de vill, står det var och en fritt att tycka som de vill. Jag har gjort en jävla massa saker i mitt liv som folk skulle kunna ge mig vissa mindre smickrande epitet för. De är inte automatiskt sorgliga figurer för att de har andra uppfattningar än jag.

Angående huvudfrågan så är det väl uppenbart att 50 vid 23 är kontroversiellt för de flesta. Att ljuga om det är knappast en bra lösning, men det mesta som sticker ut från det normala tarvar någon form av förklaring.

*Nu vet jag inte hur många du har satt på, men eftersom du skriver i den här tråden gissar jag på 50+.
Citera
2006-03-14, 00:16
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Det där är någon form av moralism, fast tvärtom. Tyck vad du vill om det, men jag tror inte att jag sticker ut hakan alltför mycket om jag påstår att en MAJORITET av alla män skulle instämma i det epitetet* (i högre eller lägre utsträckning). Om du dömer ut alla dem som som sorgliga figurer, tycker jag inte att du ska vara så snar att gnälla på att andra är dömande. Precis som det står var och en fritt att knulla som de vill, står det var och en fritt att tycka som de vill. Jag har gjort en jävla massa saker i mitt liv som folk skulle kunna ge mig vissa mindre smickrande epitet för. De är inte automatiskt sorgliga figurer för att de har andra uppfattningar än jag.

Angående huvudfrågan så är det väl uppenbart att 50 vid 23 är kontroversiellt för de flesta. Att ljuga om det är knappast en bra lösning, men det mesta som sticker ut från det normala tarvar någon form av förklaring.

*Nu vet jag inte hur många du har satt på, men eftersom du skriver i den här tråden gissar jag på 50+.

Sant jag borde inte döma ut någon bara för att denne är trångsynt. Det gör ju mig rätt trångsynt med.

Japp jag har haft 50+ och är således en slampa i mångas ögon.

Ja undrar lite här också om ni killar som dömer ut tjejer somhar haft många sexpartner även tycker att killar som har haft detsamma är slapiga och äckliga?

Sen undrar jag också om ni skulle förkasta en tjej som ni har känslor för om ni fick reda på att hon i er värld har haft för många?
Citera
2006-03-14, 00:25
Medlem
Razumikhins avatar
Min nuvarande flickvän har knullat runt en del i yngre år. De senaste åren, innan hon träffade mig, levde hon dock ihop med pojkvän. Hon är av den typen som vissa här inte ser som "flickvänsmaterial", hon mådde inget vidare när hon var tonåring. Idag mår hon hur bra som helst och har helt lämnat det bakom sig. Jag har inga problem med det.

Däremot skulle det för mig, idag, vara ett ovärdigt liv att vara med en ny tjej varje veckoslut, eller liknande. Helt otänkbart. För mig skulle det vara som att börja om på nytt varje vecka, utan att ha fått ut något av värde. Därför är jag ganska säker på att den typen av kvinna som Snövit verkar vara inte är "flickvänsmaterial" för mig (jag antar att Snövit är nöjd och glad med sin tillvaro). Det är en sådan grundläggande skillnad mellan oss. Bli inte ledsen nu, Snövit; det finns fler pinnar i skogen...

Edit: Tilläggas bör att eftersom jag har varit utan flickvän sammanlagt ungefär 5 månader de senaste 5-10 åren så har jag haft mer sex under den tiden än vilken singel som helst.
Citera
2006-03-14, 00:28
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Sant jag borde inte döma ut någon bara för att denne är trångsynt. Det gör ju mig rätt trångsynt med.
Exakt. Särskilt om det handlar om en uppfattning som jag är rätt säker på ligger inom normalfördelningen för trång/vidsynthet.
Citat:
Japp jag har haft 50+ och är således en slampa i mångas ögon.
Damn straight! Du stämmer nog in på den gängse uppfattningen om vad en slampa är och är således en slampa per definition. Varför är det en så big deal? Alla har vi gjort oss förtjänta av ett och annat epitet och det är bara att köpa läget. Annars står man ju inte för vad man har gjort. Om det är ett problem för dig att du uppfattas som slampa får du helt enkelt sluta slampa. Om det inte är ett problem för dig så är det väl fullständigt skitsamma?
Citat:
Ja undrar lite här också om ni killar som dömer ut tjejer somhar haft många sexpartner även tycker att killar som har haft detsamma är slapiga och äckliga?
Ungefär lika mycket som jag bryr om huruvida män har snygga bröst eller stjärtar. Jag är heterosexuell man och betraktar inte män på samma sätt som kvinnor. Däremot har jag full förståelse för om kvinnor ratar män av den anledningen.
Citat:
Sen undrar jag också om ni skulle förkasta en tjej som ni har känslor för om ni fick reda på att hon i er värld har haft för många?
Nej. (Och även om det är en trevlig gest, MÅSTE du inte nia mig.)
Citera
2006-03-14, 00:40
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Om det inte är ett problem för dig så är det väl fullständigt skitsamma?

För mig är det inte något problem. Jag vet att många betecknar mig som en slampa och det rör mig inte i ryggen. Däremot så tycker jag synd om yngre osäkrare tjejer som ska må dåligt över att de haft sex.

Citat:
Nej. (Och även om det är en trevlig gest, MÅSTE du inte nia mig.)

Jag hade nog tänkt att fler än dig skulle känna sig inbjudna att svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in