2022-09-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vilket trams att påstå att kvinnor uppmuntras till att vara lösaktiga. Jag har nog haft en 7080 kvinnor i mitt liv, så med TS måttstock skulle jag få leva ensam i resten av mitt liv. Tycker att det är så mycket fokus på antalet sexpartners. Skit i det och lev i dagen istället för att leva i det förflutna eller i framtiden.

Eller hur, du och Rocco Siffredi? BS.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hur ser du på dina egna stats?

Jag personligen har passerat vad jag anser vara okej för kvinnor, därför har jag själv fått mig en funderare liksom. Generellt sett är det dock coolare att ha en nyckel som passar i alla lås, än ett lås där alla nycklar passar.
Senast redigerad av magisterperra 2022-09-19 kl. 23:03.
Citera
2022-09-19, 23:08
Medlem
Jag utgår från att när någon väljer att vara i ett förhållande med mig att personen vill vara med mig. Då är antalet tidigare sexpartners irrelevant.

Någon har berättat antal, andra inte. Jag har valt att inte fråga, vill han berätta så gör han det.
Citera
2022-09-19, 23:09
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magisterperra
Eller hur, du och Rocco Siffredi? BS.

Jag personligen har passerat vad jag anser vara okej för kvinnor, därför har jag själv fått mig en funderare liksom. Generellt sett är det dock coolare att ha en nyckel som passar i alla lås, än ett lås där alla nycklar passar.
Oj, ruggig klyscha 😁

Jag tror så här: en tjej som haft 10 one night stands är betydligt slampigare än en tjej som haft 4 längre förhållanden och 6 one night stands. Skulle tippa på att den senare hoppades på mera, och därmed är seriösare.

Jag har bara långa förhållanden, och när jag varit singel har jag så klart legat runt lite, men det är inte intressant för mig. Jag tror därför det är betydligt mer intressant för mig hur långa förhållanden någon haft innan mig snarare än hur många de legat med.
Citera
2022-09-19, 23:10
Medlem
BenDaviss avatar
Minst 50. Annars har hon inte levt livet, och jag pallar inte med en färsking.
Citera
2022-09-19, 23:10
Medlem
Nattjags avatar
Meh. Av alla faktorer som väger in vid val av partner kommer denna väldigt långt ner på listan.
Ingen som har en historia av otrohet, tack. Får gärna ha haft mycket och varierat sex dock. Det bådar gott. Med en partner eller 100.
Citera
2022-09-19, 23:13
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Hoppas att du själv ser dubbelmoralen i det där.

Min fru och jag ligger båda i spannet 15-30 sexpartners innan vi träffades.
Både hon och jag har ett stort behov av sex, så det är inget konstigt med det.
Nu har vi varit gifta i cirka 30 år, och har varit trogna mot varandra sedan vi träffades.
Sexuellt aktiva, fyra gemensamma barn, och vi har ett lyckligt äktenskap.

Skulle ha varit väldigt korkat om jag, eller hon, hade ratat förhållandet på grund av antalet tidigare sexpartners.
Citera
2022-09-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Hoppas att du själv ser dubbelmoralen i det där.

Min fru och jag ligger båda i spannet 15-30 sexpartners innan vi träffades.
Både hon och jag har ett stort behov av sex, så det är inget konstigt med det.
Nu har vi varit gifta i cirka 30 år, och har varit trogna mot varandra sedan vi träffades.
Sexuellt aktiva, fyra gemensamma barn, och vi har ett lyckligt äktenskap.

Skulle ha varit väldigt korkat om jag, eller hon, hade ratat förhållandet på grund av antalet tidigare sexpartners.

Nej, jag anser inte att det är dubbelmoral. Jag anser att man kan ha olika förväntningar på män respektive kvinnor.
Citera
2022-09-19, 23:21
Medlem
Each1Teach1s avatar
Frågar aldrig flickvänner hur många. Mest för att jag inte är intresserad. Om man är 32 år vad spelar det för roll om det var 8 st eller 25 st när hon var 16-22 år. Det där har också släppt för mig med åren. Sex är bara sex och vad hon gjorde innan hon träffade mig har jag väldigt lite att tycka till om.
Citera
2022-09-19, 23:21
Medlem
maxatdunders avatar
Väldigt simpelt på pappret för mig, givetvis är en kvinna mer attraktiv och värderas högre av mig desto mindre hon legat runt. I dagens samhälle får under 10 anses som positivt, under 20 är nog gränsen men efter ser jag det som oattraktivt och tappar intresset om jag får reda på det.

Någon slags förklaring till att tjejen legat runt som yngre är mer godtagbart. Mina premisser helt enkelt, bryr mig inte om någon som försöker "övertala" mig då min syn på en kvinna är förankrad i mina premisser och att en tjej legat runt är ett stort minus.
Citera
2022-09-19, 23:31
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Nej, jag anser inte att det är dubbelmoral. Jag anser att man kan ha olika förväntningar på män respektive kvinnor.

I vissa sammanhang kan man ha olika "förväntningar" på män respektive kvinnor, men jag anser att det är dubbelmoral att anse att det är okej för män att ha haft sex med många kvinnor, men inte okej för kvinnor att ha haft sex med många män.

Nu vet jag inte den exakta antalet, men min fru hade sex med mer än 20 män innan vi träffades.
Varför skulle det vara ett problem?

Låt oss säga att du träffar en kvinna som på alla sätt känns helt rätt för dig, och du uppfattar det som att du dessutom är helt rätt för henne.
Men hon har stor sexuell aptit och har haft runt 30 män i sänghalmen genom åren.
Skulle du då rata henne, och riskera att gå miste om en lycklig framtid med henne?
Citera
2022-09-19, 23:32
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
För familjebildning skulle jag inte vilja ha någon med över 3, max 5 någonstans, så familj är inte aktuellt.
För relation 1-3år kan jag väl acceptera lite mer snedtramp.
För hej, kaffe och knull.. är det väl lite skit samma, sålänge gummi används och hon inte knullat någon snubbe precis innan.. tyvärr käns inte detta så fräscht så undviker helst sådana lösa relationer. Känns som en prostituerad skulle vara mindre risk än tinder och liknande när det kommer till könssjukdomar

så, det beror på. Men totalintrycket av utbudet känns rätt sunkigt.

I en idealisk värld kanske, men tro inte att dagens progressiva brudar har en siffra på under 10 partners innan de är 18, det är helt andra tider. Vill man ha tjejer som inte legat runt är det religiösa samfund eller blyga tjejer, pluggisar typ.
Citera
2022-09-19, 23:34
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Meh. Av alla faktorer som väger in vid val av partner kommer denna väldigt långt ner på listan.
Ingen som har en historia av otrohet, tack. Får gärna ha haft mycket och varierat sex dock. Det bådar gott. Med en partner eller 100.

En partner som varit med 100 har betydligt större benägenhet att vara otrogen än någon som bara varit med 1 innan... Dummaste jag hört. Att vara med 100 st innebär först och främst som en omättlig egoistisk självbedrift som inte är under kontroll, börja där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in