2022-09-19, 21:22
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Precis som jag börjar märka i mina bevakningar. Utbudet är mindre och lgh börjar säljas till nivåer nära toppen igen

Har du några exempel?

Tänker också att de som sålt senaste tiden (sedan i våras typ) är de som måste bli av med sina lgh pga att de redan köpt. Nu när det stått till ett tag blir det en mer normal marknad där man säljer om man får rätt pris, inte pga att man måste.
Citera
2022-09-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Hur i guds namn skulle sluten budgivning leda till ett annat utfall menar du?
Snälla läs åtminstone lite grundläggande ekonomi innan du besvärar folk med frågor. I ditt läge är Google bättre.

Med sluten budgivning menar jag alltså att buden inte offentliggörs till andra intressenter.
Citera
2022-09-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Du svamlar bara. Vad är "rätt pris" på olja för dig? Guld? Volvo B aktier?
Är du så efterbliven att du tror att vi köper Volvo-aktier på samma sätt som vi köper bostadsrätter? Tänker du att man ringer Volvo-mäklaren, och så får den berätta lite om den här spännande aktien med låg "hyra", och sen ska du, din kompis och en bulvan tävla i en budgivning? Sen ska du såklart kunna ändra dig när du redan köpt aktien, säga att du vill ha en annan aktie och dra dig ur affären.

Har du någon som hjälper dig där hemma?
Citera
2022-09-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Snälla läs åtminstone lite grundläggande ekonomi innan du besvärar folk med frågor. I ditt läge är Google bättre.

Med sluten budgivning menar jag alltså att buden inte offentliggörs till andra intressenter.

Ja, det förfarandet finns och används i Sverige. Vad var poängen och hur ändras utfallet vad det jag frågade dig.
Citera
2022-09-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Vad var poängen och hur ändras utfallet vad det jag frågade dig.
Den frågan är efterbliven. Alltså inte som något nonchalant uttryck: att du måste ställa frågan betyder att du i kontexten är efterbliven. Korkad på nivån att du inte blir funktionell.

Som jag skrev är därför Google bättre för sånt här.
Citera
2022-09-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Den frågan är efterbliven. Alltså inte som något nonchalant uttryck: att du måste ställa frågan betyder att du i kontexten är efterbliven. Korkad på nivån att du inte blir funktionell.

Som jag skrev är därför Google bättre för sånt här.

Googlade och hittade inget som styrker ditt påstående. Så då utgår jag ifrån att det är du som är efterbliven som vanligt.
Citera
2022-09-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Blir nog ett ordentligt ras resten av september nu efter att räntan chockhöjs imorgon.

Vad menar du med chockhöjs??

Låter som en höjning alla skulle bli chockade över så du borde tro den höjs med typ 200 punkter eller??

100 eller mindre är nog ingen chock för någon.
Citera
2022-09-19, 21:45
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Vad menar du med chockhöjs??

Låter som en höjning alla skulle bli chockade över så du borde tro den höjs med typ 200 punkter eller??

100 eller mindre är nog ingen chock för någon.

Enligt deb undersökning från SEB som nämnts förväntar BLTs att styrräntan är ca 1.5% om ett år. Nu blir den förmodligen det redan imorgon (plus några dagar för införandet).

De flesta har helt enkelt ingen koll på dessa frågor. De kommer veta först när de ser det på sitt lån eller lånelöfte och undra vad fan som har hänt.
Citera
2022-09-19, 21:46
Avslutad
Hittat en misstänkt billig men väldigt fin lgh som dock hade ovanligt dyr månadsavgift. Rimligt att tro att föreningens ekonomi är i botten och därför vill ingen ha den? Vilka frågor är bra att ställa till mäklaren i detta läge?
Citera
2022-09-19, 21:48
Medlem
Citat:
Enligt deb undersökning från SEB som nämnts förväntar BLTs att styrräntan är ca 1.5% om ett år. Nu blir den förmodligen det redan imorgon (plus några dagar för införandet).

De flesta har helt enkelt ingen koll på dessa frågor. De kommer veta först när de ser det på sitt lån eller lånelöfte och undra vad fan som har hänt.

Jo vissa har säkert inte koll så är det med allt, däremot är det ingen chockhöjning om det skulle höjas med 100 p.
Fast förstår hur du menar av effekten även om jag inte håller med om ordvalet.
Citera
2022-09-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Hittat en misstänkt billig men väldigt fin lgh som dock hade ovanligt dyr månadsavgift. Rimligt att tro att föreningens ekonomi är i botten och därför vill ingen ha den? Vilka frågor är bra att ställa till mäklaren i detta läge?

Bästa är nog att ta de frågorna med din bank, mäklare är som bilförsäljare så skulle inte fråga mäklaren.

Mäklaren tjänar pengar på försäljningen så de kommer berätta allt som är bra och försköna allt annat.
Citera
2022-09-19, 21:57
Medlem
Citat:

Som grupp har dom väl varit ganska hökaktiga i tidigare undersökningar? Sen att RB varit historiskt dåliga på att prognostisera sin egen bana är väl nåt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in