Citat:
Ursprungligen postat av
EIIer
Sexuellt utmanande eller upphetsande ingår väl också som ett kriterium? Är inte helt insatt i lagen men en ung pojke eller flicka som klär sig i något sexigt mode och blir fotograferad är inte per automatik sexuell posering. Juridiken är komplicerad men jag är hyfsat insatt inom juridik och i mina ögon tror jag att de i stort sett aldrig skulle bli fällda för dessa bilder. Du måste se vad syftet var och om det fanns någon form av uppsåt. Du kan inte bara rycka en bild ur sitt sammanhang. Bara för att jag fanns naken på foto som liten (utan posering, även alla framför en kamera poserar på ett eller annat sätt) så faller det ju inte under några lagar som dömer den som innehar bilden.
Juridik är komplicerat - men nu kommer vi från ämnet!
Sammanhanget är klarlagt, paret sprider bilder på två barn i sexuell utstyrsel ("hor-utstyrsel") med undertonerna att barnen säljer sex. Därtill är bilderna alldeles oavsett motiv uppenbart sexuellt utmanande - det är återigen temat. Att du inte ser något olämpligt med det har säkert sina skäl.
Du kan försöka dra paralleller till beach-tema och allt möjligt, men det är inte samma sak. Festen har ett sexuellt tema, och inte bara det, även ett tema för prostituerade barn.