2022-09-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Vi är ett par minuter ifrån ett långt utlägg från dig om vad som är skillnaden mellan hebefili och pedofili, ellerhur?
Det kan säkert stämma att jag skrivit om det förut men kommer inte skriva om det här. Men det är stor skillnad ja. Ungefär lika stor skillnad som mellan fläsk- och nötfärs. Men det är inte vad diskussionen här handlar om.
Citera
2022-09-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stianspina
Nu blev tydligare. Du behöver nog utvecklas mentalt och få mer kunskap. Du kommer nog förstå (förhoppningsvis) problemet till slut.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte tar mina åsikter som sanningen. Jag är självkritisk och det borde du också vara, istället för högmodig och arrogant. Men dina åsikter är väl aldrig fel?
Citera
2022-09-19, 20:40
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Sexuellt utmanande eller upphetsande ingår väl också som ett kriterium? Är inte helt insatt i lagen men en ung pojke eller flicka som klär sig i något sexigt mode och blir fotograferad är inte per automatik sexuell posering. Juridiken är komplicerad men jag är hyfsat insatt inom juridik och i mina ögon tror jag att de i stort sett aldrig skulle bli fällda för dessa bilder. Du måste se vad syftet var och om det fanns någon form av uppsåt. Du kan inte bara rycka en bild ur sitt sammanhang. Bara för att jag fanns naken på foto som liten (utan posering, även alla framför en kamera poserar på ett eller annat sätt) så faller det ju inte under några lagar som dömer den som innehar bilden.

Juridik är komplicerat - men nu kommer vi från ämnet!

Sammanhanget är klarlagt, paret sprider bilder på två barn i sexuell utstyrsel ("hor-utstyrsel") med undertonerna att barnen säljer sex. Därtill är bilderna alldeles oavsett motiv uppenbart sexuellt utmanande - det är återigen temat. Att du inte ser något olämpligt med det har säkert sina skäl.

Du kan försöka dra paralleller till beach-tema och allt möjligt, men det är inte samma sak. Festen har ett sexuellt tema, och inte bara det, även ett tema för prostituerade barn.
Citera
2022-09-19, 20:42
Medlem
Autobahn76s avatar
Total dekadens och psykosvarning på detta. "Det är synd om människorna" som Strindberg sade.
Citera
2022-09-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Hade de sagt att ungarna varit utklädda till Drag Queens istället hade man blivit betraktad som transfob om man kritiserat.

Sant. Sjukt!
Citera
2022-09-19, 20:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Så länge syftet inte är ont menat ser jag inget fel på att tillskansa sig andras stereotyper. Men sen brukar jag ju bli anklagad för att jag är vit, man och i medelåldern med normal inkomst. Då verkar man inte få ha åsikter eller liknande Eftersom man tillhör majoriteten!

Jag hämtar inte mina idéer från någonstans. Jag samlar så mycket fakta jag kan om det jag ämnar mig att diskutera om och sen har jag min åsikt i det hela och jag antar att du/ni andra fungerar likadant. Vi är oense här och vi är säkert oense om vilket skattetryck vi ska ha, vad bensinen ska kosta, vad man lägst bör tjäna och om vi ska ha vindkraft eller kärnkraft etc

Tackar för upplysningen iaf
Haha... säkerligen.

Jag utgick från att du hade en slags tanke med ditt inlägg som var rotat i en tanketradition, därav mitt svar. Läs lite om intersektionalitet och applicerad postmodernism, finns en utmärkt bok just släppt i år som heter "Cynical Theories" som ger dig en bra grundförståelse för på vilken ideologisk grund man argumenterar för vissa saker du själv var inne på.
Citera
2022-09-19, 20:52
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Haha... säkerligen.

Jag utgick från att du hade en slags tanke med ditt inlägg som var rotat i en tanketradition, därav mitt svar. Läs lite om intersektionalitet och applicerad postmodernism, finns en utmärkt bok just släppt i år som heter "Cynical Theories" som ger dig en bra grundförståelse för på vilken ideologisk grund man argumenterar för vissa saker du själv var inne på.

Om man nu läser "intersektionalitet" och "applicerad postmodernism", båda helt meningslösa uttryck, betyder det att man är mindre pedofil när man runkar till barn?
Citera
2022-09-19, 20:53
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Om man nu läser "intersektionalitet" och "applicerad postmodernism", båda helt meningslösa uttryck, betyder det att man är mindre pedofil när man runkar till barn?
Nej, har jag påstått det?
Citera
2022-09-19, 20:56
Medlem
Är det förbjudet att ha dålig smak numera?
Citera
2022-09-19, 21:00
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Tycker man det är normalt att klä ut sina barn till prostituerade borde man uppsöka en läkare...

Ja, jag är nog beredd att hålla med. Är man så totalt i avsaknad av kognitiva förmågor i rum och tid, så borde man nog, antingen själv eller via vårdintyg, kontakta öppen vården.
Citera
2022-09-19, 21:01
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Total dekadens och psykosvarning på detta. "Det är synd om människorna" som Strindberg sade.

Strindberg visste vad han pratade om. Helt klart.
Citera
2022-09-19, 21:04
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Pojkarna är 12 och 9 år.

Zytomierska snackar om att "Svensson inte fattar" men att klä ut sig som horor (prostituerade) till fest/halloween är väl inte helt ovanligt i UK?! Det är någon film (Bridget Jones?) där just detta görs men inte fan klär man ut småpojkar och män till kvinnliga prostituerade och dessutom tar foto för hela världen att se. Vad för andra saker gör de som "Svensson inte fattar"? Ger ungarna kokain att sniffa?

Gör en anmälan nu. Bussa någon att utreda snuthoran Pernilla Wahlgren också för hon verkar ju helt OK med detta.

-Kom nu barn, nu är frukosten klar...
-JAG VILL INTE HA CORNFLAKES OCH FIL
- Nej, du ska få macka med kokainspetsad Oboý.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in