2022-09-19, 10:06
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Är det ett brott att sätta rekord i chattlogg?
Det finns ju inget brottsoffer, där ligger ju problemet, ingen kan bli dömd för att de chattat med Dumpen.
Enda möjligheten är att dessa gäddor isf lagt in bilder i flödet vilka visar barnporr, då kan polisen plocka de för innehav av barnporr.

Och vårdperspektivet ignorerade du igen.

Den här gäddan kommer att begå övergrepp om han inte får vård. Vad är ditt problem?
Citera
2022-09-19, 10:12
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det är strålande att du har din uppfattning och det är bra. Det är precis så det skall va för att vi skall ha ett fungerande samhälle. Alla har olika åsikter men i slutändan blir det förhoppningsvis bra. Sen angående Dumpen så är gäddorna Dumpen fiskar upp enbart schackpjäser i ett betydligt större spel vill jag påstå. Man kan se det i ett perspektiv där det primära syftet inte är att fiska gäddor utan det är det sekundära syftet som är lika viktigt. Intentionen är att skapa opinion och stärka försvaret för våra barn genom nya lagar och belysa hur stort problemet är för den stora allmänheten.

Dumpen:
1. Fånga gädda.
2. Sända freakshow.
3. Casha swish.
Citera
2022-09-19, 10:18
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Den här gäddan kommer att begå övergrepp om han inte får vård. Vad är ditt problem?

Jag svarade dej på inlägg, ett inlägg där du delvis var ute och cyklade!
Det finns inget brott att änmäla om inte gäddan lägger ut barnporr i flödet, så jag undrade vad du skulle polisanmäla i fallet du hänvisade till?

Att sjuka människor behöver vård har jag aldrig förnekat och därav kommenterade jag ej den delen!
Citera
2022-09-19, 10:27
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Dumpen:
1. Fånga gädda.
2. Sända freakshow.
3. Casha swish.
Visst du kan se det så också. Personligen ser jag det med andra ögon och i det perspektivet jag beskrev ovan. ”Gäddorna Dumpen fiskar upp är enbart schackpjäser i ett betydligt större spel vill jag påstå. Man kan se det i ett perspektiv där det primära syftet inte är att fiska gäddor utan det är det sekundära syftet som är lika viktigt. Intentionen är att skapa opinion och stärka försvaret för våra barn genom nya lagar och belysa hur stort problemet är för den stora allmänheten.
Citera
2022-09-19, 12:39
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Otrolig fascinerande att en man som är 38 år och har ett välbetalt arbete. Inga betalningsanmärkningar och hög social status. Väljer att flytta hem till mamma och hennes sambo. Om man själv hade hamnat i den situationen så vore ju de sista man gjorde att flytta hem till mamma. Sitta där på kvällarna då hade man dött av skam vad man gjort. Hade hyrt ett rum eller en liten lägenhet akut istället. Vem vet, dom här grisarna kanske inte kan känna skam och ånger eller har dom ingen empati.
Även i det här fallet tror jag inte Mackan hade så många val. Han övervägde garanterat att bo i andra hand. Men vem hade gått med på att ha honom som inneboende efter detta? Han insåg att den han hade hyrt av hade fått veta förr eller senare, även om han hade haft skyddad identitet. Alternativen är utomlands eller hos mamma och eftersom han borde känna sig enormt uppgiven har han inte drivet att ta sig utomlands. Mackan hade säkert också en städad bekantskapskrets och det var ingen som ville ha med honom att göra efter dessa grova chattloggar.

Citat:
Sen angående Dumpen så är gäddorna Dumpen fiskar upp enbart schackpjäser i ett betydligt större spel vill jag påstå. Man kan se det i ett perspektiv där det primära syftet inte är att fiska gäddor utan det är det sekundära syftet som är lika viktigt. Intentionen är att skapa opinion och stärka försvaret för våra barn genom nya lagar och belysa hur stort problemet är för den stora allmänheten.
Väl formulerat. Det där är precis vad det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Jag blir nyfiken på hur han hanterar vardagen efter det här. Situationen måste ju vara jämförbar med att förlora sin familj på något annat sätt. Skillnaden här är att hans familj fortfarande existerar, men han kan inte vara med dem. Kanske har Rebecka redan träffat någon ny kille. Mackans barn kommer kalla den nya killen för pappa. Mackan för en tynande tillvaro hemma hos sin mamma. Vad känner Mackans mamma? För ett år sedan var hon stolt farmor. Nu får hon kanske aldrig träffa barnbarnen igen. Istället måste hon vårda sin vuxne son, en son som med allra största säkerhet aldrig kommer kunna få ett normalt liv igen. Han kommer belasta henne för år framöver. Till slut kommer han väl förmodligen ta livet av sig. Vilken jävla misär. Man mår dåligt av att tänka på det. Ännu sämre när man inser att det finns många fler familjer ute i landet som nu måste hantera livet efter dumpen.
Precis dem frågor man funderar kring och jag kommer ungefär fram till samma utgång. Han har förlorat allt och avslutar sitt liv tillslut. Mamman känner uppgivenhet, sorg och skam. Hon skuldbelägger sig själv och undrar vad hon gjorde för fel som närde en pedofil vid sin barm. Däremot tror jag mamman är välkommen att hälsa på sina barnbarn. Det borde hon vara och det borde också vara det bästa för barnen, d.v.s. att de förlorar så få vuxna kontakter som möjligt.

Det går nästan att ta på den dystra stämningen i den lägenheten. Mackan tar sig knappt ur sängen och mamman känner själv sorg. Hennes sambo är missnöjd över situationen och frågar sig varje dag om det är värt att offra sitt liv för den kvinnan. Vi har alltså ett förhållande som gnisslar rejält. Även om man ofta kan slänga ur sig att "det bara kan bli bättre" så stämmer det sällan. Skit göder skit och Mackans sociala förmåga försämras för var dag som går på pojkrummet. Det slutar i vård som föder mer vård som föder ännu mer vård och som i slutändan förkortar livet.
Citera
2022-09-19, 13:51
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Vi är väl redan bröder här på FB och närmare än så går knappast att komma. Eller ja, man kan förstås lägga sig skavfötters med tummen i rumphålan på varandra och ollonet under läppen. Rent teoretiskt är det dock fullt möjligt att vara bästisar utan att hamna i den ställningen. Det enda jag kräver är att du kan konsten att frossa i ost.

Hahaha!

Ost i stora lass är faktiskt min last i livet, eller min diet kanske man ska säga.
Citera
2022-09-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Därför att det inte finns några såna bevis. Om det är så självklart, då skulle vården kunna ta in en person på LPT hur lätt som helst.
Citera
2022-09-19, 14:48
Medlem
En kommunanställd i Skellefteå med kopplingar till skolan stängs av från arbetet efter olämpligt beteende. Händelsen ska ha skett på fritiden.

Kan inte länka men allt enl. norran.se.

Jag antar att det rör sig om S.F.
Senast redigerad av Konrad 2022-09-19 kl. 14:50.
Citera
2022-09-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Även i det här fallet tror jag inte Mackan hade så många val. Han övervägde garanterat att bo i andra hand. Men vem hade gått med på att ha honom som inneboende efter detta? Han insåg att den han hade hyrt av hade fått veta förr eller senare, även om han hade haft skyddad identitet. Alternativen är utomlands eller hos mamma och eftersom han borde känna sig enormt uppgiven har han inte drivet att ta sig utomlands. Mackan hade säkert också en städad bekantskapskrets och det var ingen som ville ha med honom att göra efter dessa grova chattloggar.

Väl formulerat. Det där är precis vad det handlar om.

Precis dem frågor man funderar kring och jag kommer ungefär fram till samma utgång. Han har förlorat allt och avslutar sitt liv tillslut. Mamman känner uppgivenhet, sorg och skam. Hon skuldbelägger sig själv och undrar vad hon gjorde för fel som närde en pedofil vid sin barm. Däremot tror jag mamman är välkommen att hälsa på sina barnbarn. Det borde hon vara och det borde också vara det bästa för barnen, d.v.s. att de förlorar så få vuxna kontakter som möjligt.

Det går nästan att ta på den dystra stämningen i den lägenheten. Mackan tar sig knappt ur sängen och mamman känner själv sorg. Hennes sambo är missnöjd över situationen och frågar sig varje dag om det är värt att offra sitt liv för den kvinnan. Vi har alltså ett förhållande som gnisslar rejält. Även om man ofta kan slänga ur sig att "det bara kan bli bättre" så stämmer det sällan. Skit göder skit och Mackans sociala förmåga försämras för var dag som går på pojkrummet. Det slutar i vård som föder mer vård som föder ännu mer vård och som i slutändan förkortar livet.

Jag är ändå ganska förvånad över att vi hittils bara har ett självmord. Okej, vissa av gäddorna har låg fallhöjd, typ pipige Lennart och Candy-Kent. Men att inte Mackan, Baskermongot, Indiemongot och de andra tagit livet av sig ännu förbryllar mig. De har ju inget att leva för. Om de sitter och väntar på att Dumpen ska försvinna så tänker de fel. Deras klipp kommer fortsätta leva på internet i all evighet. Den här tråden kommer inte sluta att existera. Du (Lysturken) kanske fortfarande sitter och skriver uppföljningar om 20 år. En smart gädda hade väl tecknat en bra livförsäkring och sedan åkt som frivillig till den ukrainska fronten och hoppats på att dö där, så att de efterlevande får något. Som det är nu så belastar de ju bara sin familj(och förmodligen oss skattebetalare.) Ernst Rohm t.ex, han ska ju enligt ryktet vara en riktig stridspitt. Han skulle ju kunna göra en heroisk insats och ta några ryssar med sig in i döden. Hans snygga fru har ju redan hittat en ny kille som kan klämma på hennes goa tuttar.

Ernst Rohms hus ligger förresten ute till salu. Utgångspriset är nästan en miljon över Boolis senaste värdering. Var han tvungen att jaga småtjejer precis innan boprisfallet? Han mister inte bara Trelleborgs finaste pattar. Nu blir det hål i plånboken och skuldsättning för livet också.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-vastra-egna-hem-trelleborgs-kommun-kruthusgatan-15-18500037
Senast redigerad av Bigly 2022-09-19 kl. 15:57.
Citera
2022-09-19, 15:34
Medlem
goofers avatar
Sista gäddan tror jag blir farlig för dumpen.
Fallhöjden och stigmat blir extremt, mannen förlorar ev fru, barn, företag och inte minst sin ära.
Det som dock gör honom farlig är att han har pengar och som jämte har han förmodligen skjutvapen också (på licens såklart).

Nu har han visst gått under jorden också....
Citera
2022-09-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Fallhöjden och stigmat blir extremt, mannen förlorar ev fru, barn, företag och inte minst sin ära.
Det som dock gör honom farlig är att han har pengar och som jämte har han förmodligen skjutvapen också (på licens såklart).

Menar du Vaktis? Hur vet du att han har eget företag och tillgång till skjutvapen?
Citera
2022-09-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

Vilken jäkla underhållning det hade blivit om han svarade med samma mynt. Filmade när han låg på pass med älgstudsaren och sköt Dumpen, för att sedan ladda upp skiten på internet. Då skulle den här tråden explodera. Patrik och Sara får skaffa skottsäker väst.
Senast redigerad av Bigly 2022-09-19 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in