Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Hur pass sederande är stesolid och hur höga doser måste man upp i för en sömngivande effekt. Anledningen till varför jag frågar är för att mina kära Nitrazepam slutat säljas i Sverige och jag tål inte Imovane eller Stilnoct. Min doktor är generös med bensodiazepiner och jag ska försöka få Flunitrazepam på licens men om det skiter sig måste det finnas en reservplan. Jag har alltså en såpass svår sömnstörning så att jag inte kan sova öht utan medicin och inget icke narkotikaklassat har funkat, trots skyhöga doser eller otäcka häxblandningar av diverse preparat. Kan kanske Lorazepam vara något . Har troligtvis hyfsad tolerans då jag ätit 4 mg Iktorivil också varje dag i ca 4 års tid, dock utan att utveckla tolerans mot just den benson av någon märklig anledning. Har inte utvecklat tolerans mot Nitrazepam heller, bara Sobril.
Har man utvecklat tolerans för en benzo så gäller det alla andra benzos och Z-analoger också som går på GABA systemet så där har du rätt fel. Tycker dock det är idiotiskt av de att ta bort Nitrazepam då den faktiskt fungerar på många. De har ju redan avregistrerat FM1

r och nu detta? Iof. tycker jag Imovane är den överlägset bästa sömnmedicinen samtidigt som jag tycker Nozinan fungerar väldigt bra också när man inte vill bli beroende av Imovane och ta det varje natt.
Lorazepam för att sova? Tror knappast du får det utskrivet du, du får väl hoppas på Zopiclone (Imovane) istället, varför tål du inte den för? Det är ju typ den bästa benzobesläktade Z-analogen som finns när det kommer till sömn? Den har väldigt hypnotiska effekter och funkar utmärkt på mig och många andra jag känner. Är ganska ovanligt att föredra Nitrazepam framför Imovane.
Men smaken är som baken. Prova Imovane, Nozinan, Phenibut fungerar ganska bra med, även Gabapentin och Lyrica även om de inte är riktiga sömnmediciner så funkar de utmärkt mot det.