2022-09-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Godt poeng! Det hadde vært interessant å vite hvordan AEs sms-kommunikasjon med datteren var på andre dager, for å sammenligne og for å kunne se om 09.10-sms-en er skrevet på en unormal måte.

Fetad: Enig.

Jeg tror den enkle forklaringen kan være dette «badekar rabalderet» i boligen etter Hagenparet kom hjem kvelden før. At hun rett og slett var preget av denne hendelsen. At hun først ringte datteren, men valgte legge på før hun sendte en sms, tror jeg kan skyldes at hun var opptatt av å få kontakt med sin skadde sønn så fort de kunne være på tomannshånd og tenkte at en samtale med datteren kunne komme til å trekke ut i tid.

Dette har jeg skrevet om før.
Men jeg kan repetere. Jeg tror det er en mulighet for at Teddy (TEH) var i boligen den morgenen og at han satt på med sin far når denne reiste til jobb. Han som ikke vil huske hvilken vei han kjørte. Jeg tror også det at Teddy (TEH) ankom boligen før TH reiste for å møte politiet var da «badekarhistorien» ble «født». Far og sønn fant det best å samkjøre en greie for at rabalderet ikke skulle sette de i et dårlig lys etter hendelsen med Fru Hagen, trodde Teddy (TEH).

At Fru Hagen valgte å ringe for å vekke en sønn, dovendyret, for å snakke om lønning Halloween og barnepass. Se det har jeg ingen tro på. At hun derimot ringte for å snakke med han fordi hun visste han var våken, skadd og uttafor etter det som hadde skjedd ser jeg på som meget sannsynlig. Og sønnen vil ikke prate ydmyket, skadd, sur og forbanna som han kanskje var etter hendelsen. Samtalen ble kort. Han led samvittighetskvaler, fikk ikke sove og ringte derfor tilbake etter ei tid. Og han vil, i likhet med sin far som ikke vil huske hvilken vei han kjørte, ikke huske innholdet i en betent samtale.

Og nå lider han helt andre kvaler vil jeg tro.
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-18 kl. 17:47. Anledning: Tillegg
Citera
2022-09-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror den enkle forklaringen kan være dette «badekar rabalderet» i boligen etter Hagenparet kom hjem kvelden før. At hun rett og slett var preget av denne hendelsen. At hun først ringte datteren, men valgte legge på før hun sendte en sms, tror jeg kan skyldes at hun var opptatt av å få kontakt med sin skadde sønn så fort de kunne være på tomannshånd og tenkte at en samtale med datteren kunne komme til å trekke ut i tid.

Dette har jeg skrevet om før.
Men jeg kan repetere. Jeg tror det er en mulighet for at Teddy (TEH) var i boligen den morgenen og at han satt på med sin far når denne reiste til jobb. Han som ikke vil huske hvilken vei han kjørte. Jeg tror også det at Teddy (TEH) ankom boligen før TH reiste for å møte politiet var da «badekarhistorien» ble «født». Far og sønn fant det best å samkjøre en greie for at rabalderet ikke skulle sette de i et dårlig lys etter hendelsen med Fru Hagen, trodde Teddy (TEH).

At Fru Hagen valgte å ringe for å vekke en sønn, dovendyret, for å snakke om lønning Halloween og barnepass. Se det har jeg ingen tro på. At hun derimot ringte for å snakke med han fordi hun visste han var våken, skadd og uttafor etter det som hadde skjedd ser jeg på som meget sannsynlig. Og sønnen vil ikke prate ydmyket, skadd, sur og forbanna som han kanskje var etter hendelsen. Samtalen ble kort. Han led samvittighetskvaler, fikk ikke sove og ringte derfor tilbake etter ei tid. Og han vil, i likhet med sin far som ikke vil huske hvilken vei han kjørte, ikke huske innholdet i en betent samtale.

Og nå lider han helt andre kvaler vil jeg tro.

Fornuftig det du skriver der. Tror nok ikke du er langt unna.
Citera
2022-09-18, 18:18
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Edit: Neppe. Dette er et film-grep.

Selv i filmen er det ikke klart at TH er horekunde.
Det er opp til seeren å bestemme om TH er horekunde eller om "informantene" forsøker å lure politi/journalister til å tro det.

Det er jo et klassisk Chr*ster Tr*msdal opplegg. Fabrikkere opp en saftig løgn basert på en annen "viktigere" straffesak for så å selge seg inn som informant som kan løse saken for politiet, eller som i serien, ta hevn på en annen kjeltring. 100% åpenbart at CT er inspirasjonen for han hvitsnippkarakteren til Fridtjof Såheim som ringer både politiet og journalisten.

Men likevel, det er ballsy av serieskaperne å gi seerne muligheten til å tolke det slik. At TH er en horekunde.
Citera
2022-09-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har blitt skrevet om en hore fra Larvik i tråden. Det har forekommet spekulasjon om utroskap også (feks VO, KK, MB). Så inspirasjonskilden er nok tråden.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Er Tom Hagen horekunde???
Citera
2022-09-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Edit: Neppe. Dette er et film-grep.

Selv i filmen er det ikke klart at TH er horekunde.
Det er opp til seeren å bestemme om TH er horekunde eller om "informantene" forsøker å lure politi/journalister til å tro det.

Man kan da ikke lage en film der TH kan få rykte på seg for å være en horekunde. Da hadde det klikket for meg om jeg var han for seerne vil da tro på det. Ligger hele serien ute på netflix og finnes det ellers en måte å se den gratis på.
Citera
2022-09-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring

Men likevel, det er ballsy av serieskaperne å gi seerne muligheten til å tolke det slik. At TH er en horekunde.

Blir interessant å se om det kommer noen reaksjon på dette fra SH/TH som virket å være i «beredskap» om noe ved serien ikke skulle falle i smak.
Citera
2022-09-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Fornuftig det du skriver der. Tror nok ikke du er langt unna.

Det er nå en hypotese som kan være forklaringer på det vi er opplyst.
Citera
2022-09-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Blir interessant å se om det kommer noen reaksjon på dette fra SH/TH som virket å være i «beredskap» om noe ved serien ikke skulle falle i smak.

Det vil jo se merkelig ut om TH skal bruke tid på en Netflix-serie når hverken han eller familien har brukt nevneverdig tid og energi på å formidle et tydelig budskap til den såkalte motparten i saken. Ingen grunn til å forfølge noen serieskapere når "kidnapperne" får være helt i fred.
Citera
2022-09-18, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Er Tom Hagen horekunde???
Jeg vet ikke, men det finnes selvsagt rykter:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citat:
At han var sugardaddy var det jeg som skrev. Det kom frem i en tråd på Jodel. Vedkommende skrev at han ikke hadde vært diskret for noen år siden, og at det gjaldt flere unge jenter.
Citera
2022-09-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det vil jo se merkelig ut om TH skal bruke tid på en Netflix-serie når hverken han eller familien har brukt nevneverdig tid og energi på å formidle et tydelig budskap til den såkalte motparten i saken. Ingen grunn til å forfølge noen serieskapere når "kidnapperne" får være helt i fred.

Vi får se. Kanskje TH med følge er mer opptatt av å krige litt for å beholde sitt eget gode navn og rykte enn de var/er av å bistå der det gagnet saken? Prioriteringer, prioriteringer.
Citera
2022-09-18, 20:37
Medlem
Man taper vel ikke så mye ansikt i enkelte kretser om man er litt sugardaddy for noen
unge damer. Hvem bryr seg. Virkelig helt normalt blandt enkelte.
Men synd da, at ikke AE også hadde en sugardaddy og beskytter.
Citera
2022-09-18, 20:55
Medlem
I trusselbrevet brukes begrepet «over-the-counter». Ikke et begrep som er vanlig i dagligtale og blant menigmann.

Jeg visste ikke hva begrepet betød før jeg kom over dagbok/brev av DT etter No*kas ranet (publisert av VG for mange år siden). Da bet jeg merke i at han bruker det samme begrepet, bare på norsk: «over disk». Han skriver nemlig:

«Skuddsikre vester selges over disk i norge og utlandet»

Etter å ha googlet så forstår jeg at begrepet handler om å kunne kjøpe noe kontant uten å måtte avsløre sin identitet. Så dette begrepet må være noe først og fremst kriminelle vil finne på å bruke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in