2022-09-18, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er hele 09.10-sms-en publisert?
Hva har hittil blitt publisert om innholdet i den sms-en?
Stemmer det at det ikke var brukt noen emojier i den 09.10-sms-en, og at AE vanligvis brukte emojier i sms-er som hun skrev?

Det er noe unaturlig med noe av innholdet i sms-en: Bla. ting som det ville ha vært naturlig å ikke skrive i sms men heller si til mottakeren som man etter planen skulle møte fysisk kort tid etter sms-en.
Kan det eventuelt skyldes at den som skrev sms-en (hvis det ikke var AE selv som skrev den sms-en) ikke visste at AE hadde avtale om å møte mottakeren av sms-en?

Sms forfatteren (hvis det ikke var AE som forfattet sms-en):

-Hadde kjennskap til enkelte detaljer, som bl.a. at datteren trengte barnevakt på kvelden på forsvinningsdagen, teaterbesøket og hvem AE og TH var på teater med, og den mulige hytteturen m.m. (Dette kan vedkommende eventuelt ha fått greie på ved avlytting av huset i Sv4 og eventuell avlytting av AEs mobil).
-Manglet eventuelt kjennskap til AEs bruk av emojier.
-Manglet eventuelt kjennskap til AEs avtale om å møte datteren på formiddagen.
(Politiet har vel forhåpentligvis skaffet seg oversikt over noen av de som hadde (eller kan ha hatt) kjennskap til detaljer om barnevakt, teaterbesøket, AEs avtaler på forsvinningsdagen osv).

Har dere noe å tilføye og/eller noen tanker om dette?

Edit: Hvis det som skjedde i denne saken stemmer med GG-teorien el.l., så kan det ha vært meningen at innholdet i sms-en skulle vekke mistanke fordi GM ønsket at TH skulle bli mistenkt.

Men, en stresset sms-forfatter (som hadde kjennskap til visse detaljer og som manglet kjennskap til andre detaljer og som eventuelt glemte å tenke på diverse detaljer) er kanskje nærmere sannheten?

Dagen Anne-Elisabeth forsvant

Mystiske lys på gangveien, en rekke ubesvarte anrop og meldinger som aldri blir besvart. Slik var oktoberdagen

https://www.vg.no/spesial/2020/lorenskog-tidslinje/
Citera
2022-09-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Emojier bruker man gjerne om man har en god tone med den man kommuniserer med. Vi vet ingenting om forholdet mor og datter i dette, selv om Fru Hagen tilbyr barnepass.

HHB1 gis ikke alibi ved dette forsøket på å ringe/smse, tvert i mot vil jeg si. For hun besvarte ingen av forsøkene hennes mor gjorde for å komme i kontakt med henne før langt senere på dagen. Det eneste disse forsøkene forteller er hvor telefonen hennes befant seg eventuelt.

Jeg tror Fru Hagen selv smset/ringte datter og ringte sin sønn. Fordi det er bevegelser på hennes telefon som tyder på et fall/dytt kort tid senere. Og etter dette er ikke Fru Hagen å nå på telefon. Jeg tror derfor noen ankom huset og satte henne ut av spill og var den som overtok hennes telefon frem til den legges i ro etter THs anrop 10.06.07.
Fetad: Godt poeng! Det hadde vært interessant å vite hvordan AEs sms-kommunikasjon med datteren var på andre dager, for å sammenligne og for å kunne se om 09.10-sms-en er skrevet på en unormal måte.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, det er et poeng. Emojis brukes ikke i alle sammenhenger. Venninner kan ha en
annen tone seg imellom enn nære familiemedlemmer.

Men at AE skrev "N.N. og kona" finner jeg rarere. Når denne "kona" selv har uttalt
at hun og AE var "svært nær". Er man det, så bruker man fornavn, ikke sivilstand
til å beskrive en person. Nå kan det jo likevel være at denne "kona" legger på litt når hun
omtaler AE som "nær". Men likevel merkelig betegnelse, "kona", synes jeg.
De fleste som kjenner ekteparet Hagen godt sier vel "Tom og Lisbeth".

Har tenkt at det kan ha vært MN som fikk dette risset på bilen sin.
Som del av en villedning fra THs side, for å peke på MN.
Fetad: Enig.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Dagen Anne-Elisabeth forsvant

Mystiske lys på gangveien, en rekke ubesvarte anrop og meldinger som aldri blir besvart. Slik var oktoberdagen

https://www.vg.no/spesial/2020/lorenskog-tidslinje/
Takk! Jeg får dessverre ikke lest artikkelen.
Citera
2022-09-18, 10:23
Medlem
Da har jeg sett hele serien om lørenskogsaken.

For en utrolig dårlig serie. Både som dokumentar og Krim...
Citera
2022-09-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Da har jeg sett hele serien om lørenskogsaken.

For en utrolig dårlig serie. Både som dokumentar og Krim...
Takk for din innsats som sparer mye tid for flere av oss andre (ved at vi dermed lar være å se den)!
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-18 kl. 10:30.
Citera
2022-09-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for din innsats som sparer mye tid for flere av oss andre (ved at vi dermed lar være å se den)!

Jeg tror faktisk dette er det første "TT" og resten kommer til å enes om i denne grusomme saken..
Citera
2022-09-18, 10:43
Medlem
Hopper bare inn i diskusjonen etter lengre fravær. Har sett den begredelige Netflix-dokumentaren, men tar meg allikevel i å tenke at disse filmskaperne sitter på mer info enn oss. Hvem er aktørene i siste episode? Mannen i Marbella, karakteren til Vinnie, "Kiraps" bilverksted? Jeg mener å huske at Milli gikk med armen i fatle en stund, eller er det bare innbildning nå etter å ha sett denne serien?
Hvor fornøyd er denne Naser med å bli knyttet inn i handlingen mon tro?

Jeg husker det var en sak hvor det var noen amatørtullinger som ble dømt for å presse ut horekunder, men det kan vel ikke være de folkene man tenker på? Hvem er hvem i denne serien?
Citera
2022-09-18, 10:46
Medlem
Selv om serien er utrolig irriterende lagd hvor man ikke kjenner igjen karakterene så synes jeg at man bør se den. Den setter flere ting i perspektiv. Hvor ubrukelig Øystein Milli er og avsløres som klakkør for politiet. Stemmer teorien i siste episode? Hva med Naser-ligaen?

Se den, du må lide, men den åpner for flere spekulasjoner.
Citera
2022-09-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Selv om serien er utrolig irriterende lagd hvor man ikke kjenner igjen karakterene så synes jeg at man bør se den. Den setter flere ting i perspektiv. Hvor ubrukelig Øystein Milli er og avsløres som klakkør for politiet. Stemmer teorien i siste episode? Hva med Naser-ligaen?

Men mye av det kan jo være direkte oppdiktet... Har regissørene hold i noen av vinklingene sine? Vet de at TH er horekunde feks?
Citera
2022-09-18, 12:04
Avslutad
Citat:
Men mye av det kan jo være direkte oppdiktet... Har regissørene hold i noen av vinklingene sine? Vet de at TH er horekunde feks?
Det har blitt skrevet om en hore fra Larvik i tråden. Det har forekommet spekulasjon om utroskap også (feks VO, KK, MB). Så inspirasjonskilden er nok tråden.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2022-09-18, 14:02
Medlem
Ikke vanskelig å skjønne at politiet fulgte FBI- rådet om å skake TH ved arrestasjonen. Etter å ha sett Miltbranndokuen på Nettflix sitter man nesten igjen med følelsen om at det faktisk er FBI som styrer Lørenskogsaken 😂 TH er jo dessverre blitt en kloning av Hatfill og Ivins. Skremmende.
Citera
2022-09-18, 14:24
Medlem
Citat:
Edit: Neppe. Dette er et film-grep.

Selv i filmen er det ikke klart at TH er horekunde.
Det er opp til seeren å bestemme om TH er horekunde eller om "informantene" forsøker å lure politi/journalister til å tro det.
Senast redigerad av StonesThrow81 2022-09-18 kl. 15:06.
Citera
2022-09-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG

Denne serien har kun ett mål, og det er å skaffe flest mulig seere. Utover det har den ingen relevans til selve saken, kun meningsløs fantasi uten mål og mening🥴
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in