Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Fetad: Godt poeng! Det hadde vært interessant å vite hvordan AEs sms-kommunikasjon med datteren var på andre dager, for å sammenligne og for å kunne se om 09.10-sms-en er skrevet på en unormal måte.
Fetad: Enig.
Jeg tror den enkle forklaringen kan være dette «badekar rabalderet» i boligen etter Hagenparet kom hjem kvelden før. At hun rett og slett var preget av denne hendelsen. At hun først ringte datteren, men valgte legge på før hun sendte en sms, tror jeg kan skyldes at hun var opptatt av å få kontakt med sin skadde sønn så fort de kunne være på tomannshånd og tenkte at en samtale med datteren kunne komme til å trekke ut i tid.
Dette har jeg skrevet om før.
Men jeg kan repetere. Jeg tror det er en mulighet for at Teddy (TEH) var i boligen den morgenen og at han satt på med sin far når denne reiste til jobb. Han som ikke vil huske hvilken vei han kjørte. Jeg tror også det at Teddy (TEH) ankom boligen før TH reiste for å møte politiet var da «badekarhistorien» ble «født». Far og sønn fant det best å samkjøre en greie for at rabalderet ikke skulle sette de i et dårlig lys etter hendelsen med Fru Hagen, trodde Teddy (TEH).
At Fru Hagen valgte å ringe for å vekke en sønn, dovendyret, for å snakke om lønning Halloween og barnepass. Se det har jeg ingen tro på. At hun derimot ringte for å snakke med han fordi hun visste han var våken, skadd og uttafor etter det som hadde skjedd ser jeg på som meget sannsynlig. Og sønnen vil ikke prate ydmyket, skadd, sur og forbanna som han kanskje var etter hendelsen. Samtalen ble kort. Han led samvittighetskvaler, fikk ikke sove og ringte derfor tilbake etter ei tid. Og han vil, i likhet med sin far som ikke vil huske hvilken vei han kjørte, ikke huske innholdet i en betent samtale.
Og nå lider han helt andre kvaler vil jeg tro.