2022-09-18, 11:02
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Du menar att om inte Rysslands alla krav uppfylls så är puttes drag inte bara rimligt utan självklart och försvarbart.
Jag tycker inte kan kallas förhandling, gör Du?

Uppfattar ditt svar som att vi är överens om det uttalade målet gällande demilitarisering och frågar igen om Du nu även inser vad detta betyder?

Du argumenterar oförståeligt. Jag fattar inte vad du menar, och jag har inte sagt att "om inte Rysslands alla krav uppfylls så är puttes drag inte bara rimligt utan självklart och försvarbart".
Citera
2022-09-18, 11:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Bilder från SCO i Samarkand.

Kirgizistans ledare låter Putin vänta.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-a3657471b6e78122cd77af98e65d6cae-pjlq

Irans ledare gör samma sak.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-0292ca77e9e5bb47c3ebe5a22920f9a8-lq

Och i samtalen såg det ut så här.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-bc74613a64ade65f19b006b360d5a7fa-lq

Erdogan håller låda och både luckan och Putler sitter på soffan. Den som sitter bredvid Erdogan är Azerbajdzjans boss.

Vad gjorde Xi? Jo han bara skippade det där helt och hållet, trots att hela organisationen heter Shanghai Co-operation Organisation.

Det står ganska klart här att Ryssland har förlorat oerhört mycket prestige på Putins vågspel. Östern må vara röd, men inte på det sätt som ryssarna tänkte sig.

Jo, det syns klart att islamist-Erdogan lekte Alfa-hanne, medan Kina och Indien kommer före RySSland i rangordningen. Putler är bara glad att han får vara med, än så länge.....

Men det finns mycket bättre bilder på vem som får vänta:

https://youtu.be/8TyqLNFLH68
(11.00 in i klippet)

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det ser lika illa ut på ryska sjukhus, utrustningen för IVA tex har helt slutat fungera så bäst att inte få stroke i moskva nu.

Varför ger inte den lille tsaren upp istället och tar ett nederlag som en man?

Putin ger inte upp för att i Rysslands folksjäl är storhet lika med att andra fruktar dom, att dom får sin vilja igenom med hot och våld och att dom ger sig på svagare länder.
Att ha en fungerande infrastruktur, sjukvård, demokrati och rättssäkerhet är lika med svaghet och västlig dekadens.
Citera
2022-09-18, 11:05
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du kan ifrågasätta dem hur mycket du vill. Frågan är varför du inte är kritiskt till det Ryska narrativet du sprider åt dem. Det var det som var frågan. För där upphör helt plötsligt din kritiska förmåga. Då är du plötsligt lika dum som alla andra.
Där följer du bara med i vad småskurken Putin sprider, som om han var Gud själv.

Vad i något av mina inlägg är det du tolkar som att jag skulle tro på det ryska narrativet?

Svensk MSM är lika trovärdig som Rysk propaganda.
Citera
2022-09-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
En fri demokratisk stat?
Med värkdens största kärnvapenmakt på bakgården som är fientlig.
Dröm vidare.
Verkar som kärnvapen är det som är kvar som argumentation att hota med i inläggen nu när inget annat riktigt går ryssens väg. Kärnvapen är ju ointressant i sammanhanget om inte Putin får än värre paranoia kombinerat med full panik och därför vill starta kriget med stort K, ett krig som ju även skulle radera ut stora delar av den ryska befolkningen. För om en anfallande stat använder kärnvapen för att uppnå sina mål så har man korsat en röd linje det är jag tvärsäker på.

Bra att veta, Ukraina uppfyller trots att mycket återstår att reformera ändå grundkrav för att anses vara en fri demokratisk stat.
Ryssland däremot uppfyller nu med råge sorgligt nog alla krav för att anses vara en hård totalitär statsbildning där förtrycket blir allt värre.
Citera
2022-09-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Vad i något av mina inlägg är det du tolkar som att jag skulle tro på det ryska narrativet?

Svensk MSM är lika trovärdig som Rysk propaganda.
Du tror att, exempelvis TASS, är lika tillförlitlig som Svenska medier?
Citera
2022-09-18, 11:11
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du argumenterar oförståeligt. Jag fattar inte vad du menar, och jag har inte sagt att "om inte Rysslands alla krav uppfylls så är puttes drag inte bara rimligt utan självklart och försvarbart".
Nej det har inte heller påstått att Du gjort men Du hävdar trots allt att invasionen av putte den lille beror på Ukrainas ovilja att förhandla gällande de uttalade målen. Men om Du inte anser det så kan Du istället förklara vad Du menade med dina antydningar.

Återigen, inser Du vad puttes krav på demilitarisering innebär?
Citera
2022-09-18, 11:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Klar indikation att USA står fullt beredda ifall Ryssland gör något som man ej tolererar.

Jag har inte tillgång till CBS, Men följande klipp visar att Biden menar, dödligt allvar:

https://youtu.be/lSFBd7g-oq0

Hade jag varit lille Putler så hade jag lämnat, hela, Ukraina, fort som fan, och bett tusen gånger om ursäkt, inte minst med tanke på hur stora resurser och hur många allierade USA har!
Citera
2022-09-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ryssland är helt enkelt starkare än Ukraina och klokast vore för Ukrainas befolkning att kriget slutar förr än senare.
Då gör vi så.
Vi inför denna Ryska modell för styrning på svenska arbetsplatser. Den som är starkast på arbetsplatsen bestämmer.
Citat:
Att andra länder finansierar ett fortsatt krig leder endast till större förstörelse.
Aha, den starkes rätt gäller således inte. Det finns undantag.

Citat:
Och för Europas del till mycket stora ekonomiska bekymmer utifrån problem med energiförsörjningen.
Ett rimligt pris för fred och frihet.
Citera
2022-09-18, 11:18
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
6-mils-konvojen hade många mål. Ett var att se om det fanns krafter inne i Ukraina som ville göra militärkupp.
Herregud, du bara vänder och vrider på precis allt när nya fakta dyker upp.

Vilket vanvettigt sätt att ”se om det finns krafter som ville göra militärkupp”. Skicka tiotusentals Ryssar djupt in i sitt grannland samtidigt som man börjar skjuta på dem. Resultatet blev ju tusentals döda ryssar och förstörd krigsmateriel i drivor. Och vad blev konklusionen? ”Det verkade inte finnas några sådana krafter…”
Citera
2022-09-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Det ryssland har sagt är att den turbin har behövt en större reparation. ingen aning om vem som utför den... men du vet att det är Canada?
Oavsett, turbiner finns löpande längs gasledningar för att hålla trycket uppe. Tappar man en så tappar man kapacitet. Men man tappar inte all kapacitet. Man har minst 50% kvar vid ett turbinbortfall.
Så levererar man inte drygt 50% så stryper ryssland gasen.

Men det är helt rätt tycker jag, Idiot-Tyskland samt övriga EU ska inte ha någon gas av ryssland.
Aldrig någonsin mer.

Problemet är nog redan löst Tysklands gaslager verkar ju redan vara fyllt till 83% inför vintern
och det nya LNG. lagret som väntas kunna ersätta det mesta av den ryska gasen skall enligt
uppgift kunna driftsättas i början av December.
Och när den anläggningen tas i drift väntas gaspriserna sjunka med minst 20% så vi behöver
inte Ryssland längre.
Om det nån gång i framtiden kommer en vettig regering i Kreml igen kanske vi kan låta
dom sälja lite gas via Nordstream 1 så dom kan reparera sitt av Putin sargade land.
Citera
2022-09-18, 11:22
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Herregud, du bara vänder och vrider på precis allt när nya fakta dyker upp.

Vilket vanvettigt sätt att ”se om det finns krafter som ville göra militärkupp”. Skicka tiotusentals Ryssar djupt in i sitt grannland samtidigt som man börjar skjuta på dem. Resultatet blev ju tusentals döda ryssar och förstörd krigsmateriel i drivor. Och vad blev konklusionen? ”Det verkade inte finnas några sådana krafter…”

Saruman, jag börjar misstänka att de vi debatterar med är antingen är rättshaverister eller rena knasbollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in