Citat:
Ursprungligen postat av
Pruttgrotta
Ja det är rätt uppenbart att Foliehattarna förstått att de är dem som är bad guys i det här dramat och nu försöker de sig på lite gammal hederlig damage control.
Jag tror de stack för att de kommit på att de får för mycket exponering på nätet och att det kan slå tillbaka mot dem i framtiden.
Kanske blir de av med bidrag osv i.o.m att de bor i en kommun en av bidragstagarna inte är skriven i, och Solomon stoppar garanterat pengarna han får genom sina redigeringsjobb direkt i fickan.
Men handen på hjärtat, bror. Är det verkligen Solomon & Melina som är "the bad guys" här? På vilket sätt isf?
Personligen ser jag inga "bad guys" utan 2 st personer på väg tillbaka från helvetet till livet. En mödosam & imponerande resa.
Det är väldigt lätt att följa strömmen & använda sig av hatfull retorik mot människor som inte kan försvara sig, som av olika anledningar redan ligger ner. Rannsaka er själva istället & åtminstone försök att se det hela ur deras perspektiv. Sluta upp med att själva bli det monster ni säger er vilja bekämpa.
Du har inga belägg på att Solomon " stoppar pengar i egen ficka". Du får tänka på att han, trots tidigare förtryck & svår läkningsprocess, faktiskt har det överhängande ansvaret för sin nya familj. Han vill inte upprepa tidigare misstag. Han kämpar för familjen, ekonomin & den trygghet Melina & han själv förtjänar.
Han har trots sin skörhet visat sig vara både stark & ansvarsfull i rollen som kärleksfull fader. Förtjänar därför, iaf i mina ögon, mer ros än ris. That's for sure.