2022-09-18, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Det är väl inget konstigt att fördela sina tillgångar på sina släktingar, tvärtom.är det ganska vanligt. :yes:

Vrf skulle Solomon & Melina.vara ngt undantag? :unsure:

Sedan är väl.en husbil inte det bästa köpet kanske men drömmen om en husbil kan faktiskt symbolisera en ny början likväl som tanken om frihet. Det blir ganska talande, speciellt då de precis lämnat Moas intrikata lilla helvete som de båda blev inlurade i. :yes:

Men nu är det en ny tid & där kan drömmen (eller förverkligandet) av en husbil spela en nyckelroll i både Solomon & Melinas läkningsprocess. A new beginning liksom. :yes:

MEN SNÄLLA.
Vi ser att du försöker få oss alla att se att Moa är en demon hit och dit!
Att Solomon och Melina hittar sig själva och blablabla! DET RÄCKER NU! Vi förstår att du är best friend med honom och försvarar hans domar och förflutna!
Du är inte så jävla bra själv.
Vad är du? Heroin missbrukare enligt dina gamla FB trådar eller?
Snälla lämna denna tråden nu är du snäll för ingen vill se dina biblar om exakt samma saker hela tiden och dom där jävla emojisarna.
Tack hej!
Citera
2022-09-18, 09:19
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchertime
MEN SNÄLLA.
Vi ser att du försöker få oss alla att se att Moa är en demon hit och dit!
Att Solomon och Melina hittar sig själva och blablabla! DET RÄCKER NU! Vi förstår att du är best friend med honom och försvarar hans domar och förflutna!
Du är inte så jävla bra själv.
Vad är du? Heroin missbrukare enligt dina gamla FB trådar eller?
Snälla lämna denna tråden nu är du snäll för ingen vill se dina biblar om exakt samma saker hela tiden och dom där jävla emojisarna.
Tack hej!

Oj vad mycket hat?

Hade du någon saklig poäng eller var det mest negativa åsikter du vill sprida?
Citera
2022-09-18, 09:24
Medlem
Terence.Denniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannemanne1
Och nu har Mel öppet konto på Instagram igen. Och de kollar på husbilar enligt en händelse. Den där familjen sätter ju sig själva i konkurs snart. Det är inte billigt att ha en husbil och särskilt för dem när de går ut att de lever på minimum osv osv. Är säkerligen hans föräldrar eller hennes pappa som kommer stå på husbilen om de skaffar en.
Antar att de har sett hur det går för Ribecka och amalia braunsthal på youtube, och att vanlife grejen överhuvudtaget går bra på Youtube i världen. Dessutom passar nog det livet de rätt bra, och verkar vara en härlig grej att ha gjort i livet, att resa runt i husbil och se nya platser. Det blir också deras nya sätt att få fler följare och tjäna mer pengar.

När det gäller ekonomin så förstår jag inte varför folk verkar ha så mycket behov av att bestämma vad de har råd med och inte..

All jävla snack ni hade i 3000 inlägg om att de nog fick flytta för de inte betalade hyran var ju bullshit, det vet vi ju nu. Men det verkar vara helt bortglömt nu. Istället ska ni nu hitta nya saker de inte borde ha råd med.
Senast redigerad av Terence.Dennis 2022-09-18 kl. 09:28.
Citera
2022-09-18, 09:29
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag förstår inte Foliehattarna, i sin senaste video säger dem
"tycker inte vi att man ska prata om sånt här offentligt, att det här var något emellan oss och Moa"

Har dem redan glömt att de gjorde den första videon ang flytten? att de var dem som först gick ut med allt detta offentligt?

Ja det är rätt uppenbart att Foliehattarna förstått att de är dem som är bad guys i det här dramat och nu försöker de sig på lite gammal hederlig damage control.

Jag tror de stack för att de kommit på att de får för mycket exponering på nätet och att det kan slå tillbaka mot dem i framtiden.
Kanske blir de av med bidrag osv i.o.m att de bor i en kommun en av bidragstagarna inte är skriven i, och Solomon stoppar garanterat pengarna han får genom sina redigeringsjobb direkt i fickan.
Senast redigerad av Pruttgrotta 2022-09-18 kl. 09:32.
Citera
2022-09-18, 09:51
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Ja det är rätt uppenbart att Foliehattarna förstått att de är dem som är bad guys i det här dramat och nu försöker de sig på lite gammal hederlig damage control.

Jag tror de stack för att de kommit på att de får för mycket exponering på nätet och att det kan slå tillbaka mot dem i framtiden.
Kanske blir de av med bidrag osv i.o.m att de bor i en kommun en av bidragstagarna inte är skriven i, och Solomon stoppar garanterat pengarna han får genom sina redigeringsjobb direkt i fickan.

Men handen på hjärtat, bror. Är det verkligen Solomon & Melina som är "the bad guys" här? På vilket sätt isf?

Personligen ser jag inga "bad guys" utan 2 st personer på väg tillbaka från helvetet till livet. En mödosam & imponerande resa.

Det är väldigt lätt att följa strömmen & använda sig av hatfull retorik mot människor som inte kan försvara sig, som av olika anledningar redan ligger ner. Rannsaka er själva istället & åtminstone försök att se det hela ur deras perspektiv. Sluta upp med att själva bli det monster ni säger er vilja bekämpa.

Du har inga belägg på att Solomon " stoppar pengar i egen ficka". Du får tänka på att han, trots tidigare förtryck & svår läkningsprocess, faktiskt har det överhängande ansvaret för sin nya familj. Han vill inte upprepa tidigare misstag. Han kämpar för familjen, ekonomin & den trygghet Melina & han själv förtjänar.

Han har trots sin skörhet visat sig vara både stark & ansvarsfull i rollen som kärleksfull fader. Förtjänar därför, iaf i mina ögon, mer ros än ris. That's for sure.
Senast redigerad av Adonis. 2022-09-18 kl. 09:55.
Citera
2022-09-18, 09:59
Medlem
Wooqiprwos avatar
Det spelar ju dock ingen roll hur många gånger man skriver en sak, det blir ju inte mer sant för det.

Det är ganska uppenbart att många, till och med av Foliehattarnas följare, tycker att Solomon och Melina gjort fel i denna situation. De har dessutom om tappat ca 2000 följare senaste tiden.

Ska de vara immuna mot kritik för att de befinner sig i en "läkningsprocess"?. Jag ska börja dra det kortet också tror jag för hela mitt liv är fan en stor "läkningsprocess".
Senast redigerad av Wooqiprwo 2022-09-18 kl. 10:03.
Citera
2022-09-18, 10:14
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Det spelar ju dock ingen roll hur många gånger man skriver en sak, det blir ju inte mer sant för det.

Det är ganska uppenbart att många, till och med av Foliehattarnas följare, tycker att Solomon och Melina gjort fel i denna situation. De har dessutom om tappat ca 2000 följare senaste tiden.

Helt riktigt, vän.

Solomon & Melina blir inte mer " bad guys" bara för att du mfl gng på gng försöker påmåla detta med diverse insinuationer. Tappet av följare kan ha flera orsaker(det vet både du & jag), det behöver inte vara ngt moraliskt ställningstagande som du försöker antyda. Tror mer på ett generellt ökat ointresse att följa youtubers liksom.

Förstår inte hur Solomons & Melinas framgångsrika kamp för överlevnad & återgång till samhället kan ses som ngt negativt.

Jag tycker iaf att det är en stark & gripande resa de gör. Att de gör den i en motvind av negativ hatretorik kommer bara att göra dom starkare i slutändan.
Citera
2022-09-18, 10:16
Medlem
Terence.Denniss avatar
Citat:

Ska de vara immuna mot kritik för att de befinner sig i en "läkningsprocess"?. Jag ska börja dra det kortet också tror jag för hela mitt liv är fan en stor "läkningsprocess".
Vad fan är det stora problemet med att de ville dra innan Moa kom hem, vad är det så in i helvetes jävla hemskt för? De valde ju att stanna kvar och prata "face to face", och ska betala hyra för uppsägningstiden och mer därtill dessutom.

Det enda problemet här är att en person (Moa Monster) har blivit kränkt för att de inte vill bo med henne och hennes negativa energi. Sen sitter hon och gråter på YT om det, och folk som relaterar till henne och hennes problem (d.v.s trashen som hörs och syns mest) ska nu "kriga" för hennes skull.
Senast redigerad av Terence.Dennis 2022-09-18 kl. 10:47.
Citera
2022-09-18, 10:27
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terence.Dennis
Vad fan är det stora problemet med att de ville dra innan Moa kom hem, vad är det så in i helvetes jävla hemskt för? Valde de ju att stanna kvar och prata "face to face", och ska betala hyra för uppsägningstiden och mer därtill dessutom.

Det enda problemet här är att en person (Moa Monster) har blivit kränkt för att de inte vill bo med henne och hennes negativa energi. Sen sitter hon och gråter på YT om det, och folk som relaterar till henne och hennes problem (d.v.s trashen som hörs och syns mest) ska nu "kriga" för hennes skull.

Ursäkta, men vem fan är det som krigar egentligen, bror?

Det "ni" inte förstår är att "era" inlägg får Solomon och Melina att framstå i ännu sämre dager. Eller ja speciellt Solomon som...."blivit utsatt av sexuell manipulation och inte kunnat ge efter för oral stimulans" och "blivit utsatt för psykisk misshandel och tillslut har varit tvungen att försvara sig..." osv osv. Argumenten är ju skrattretande!

Nu är jag färdig med "era" konton.
Citera
2022-09-18, 10:30
Medlem
Terence.Denniss avatar
Citat:

Det "ni" inte förstår är att "era" inlägg får Solomon och Melina att framstå i ännu sämre dager. Eller ja speciellt Solomon som...."blivit utsatt av sexuell manipulation och inte kunnat ge efter för oral stimulans" och "blivit utsatt för psykisk misshandel och tillslut har varit tvungen att försvara sig..." osv osv. Argumenten är ju skrattretande!

Bryr mig inte ett skit om Solomon och Melina. Solomon verkar vara narcissistisk, kall och lat. Och Melina är nog inte så lätt att ha att göra med heller, (borderline diagnoser osv).
Men i det här fallet så är det uppenbart att de har hållit sig undan hela sommaren och sen försökt fly från galningen när hon inte var hemma, vilket tyder på att hon är den största galningen av de 3.

Och det som skiller Moa från foljehattarna är att de äger sina brister och säger att de arbetar med det.
Medans Moa leker ängel och gör till sig för sina tittare samtidigt som hon verkar vara den värsta människan i världen att ha o göra med
Senast redigerad av Terence.Dennis 2022-09-18 kl. 10:46.
Citera
2022-09-18, 11:07
Medlem
Kollat på senaste videon nu och måste säga att jag tycker att det ser ut som att solomon fysiskt mår bättre (eller så var det bara solljuset) men hela vintern/våren har han bara blivit mer hålhögd och blekare men tyckte det har försvunnit nu.
Citera
2022-09-18, 11:46
Medlem
Terence.Denniss avatar
Citat:

Haha vad är det du har fått för dig, har du fått psykos?
Jag försvarar inte Foljehatrna till varje pris som Adonis gör.
Dessutom är jag väldigt öppen med att jag bara spekulerar, medans han påstår att han har källor.
Sen tycker jag fortfarande att det där med sexuella biten av hans version fortfarande är helt galet.
Men du får gärna fortsätta tro att vi är samma person och fortsätta anmäla, så får du se om vi blir avstängda eller inte..
Senast redigerad av Terence.Dennis 2022-09-18 kl. 12:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in