2022-09-17, 16:32
Medlem
libanesas avatar
Är det någon med IPTV Smarters som provat funktionen "Multiscreen"? Funderade på att köpa. Går det att kolla i fullskärmsläge eller går det inte att förstora bilden?
Kostade $50 för ett år.
Citera
2022-09-17, 17:27
Medlem
Någon som har koll på varför det alltid strular när man vill se på sport? Typ som idag SHL premiär. Allt har fungerat perfekt i några dagar nu, vanliga kanaler, ja förutom viasat de får man bara välja bort, fungerar otroligt dåligt. Vad beror det på tro?
100/10
Z alpha 4k
Vpn
Cloudfire dns
Citera
2022-09-17, 19:31
Medlem
Hallonochjordgubbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja jag tycker premium är värt det. 85kr per år tror jag det kostar. Eller så kan man köpa livstid för 249 om jag minns rätt. Har provat de flesta appar men ingen kommer i närheten, om man lägger in playlist med xtream codes så får du även betyg, omslag och info om alla filmer/serier i VOD.

EPGn har börjat dumma sig senaste tiden och tänkte att jag rensar då EPGn och uppdaterar den men då uppdaterar den 0 kanaler och samtliga har ingen information på?

Vad beror det på?
Citera
2022-09-17, 19:34
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonochjordgubbar
EPGn har börjat dumma sig senaste tiden och tänkte att jag rensar då EPGn och uppdaterar den men då uppdaterar den 0 kanaler och samtliga har ingen information på?

Vad beror det på?

Det beror på att din leverantör av kanalerna har problem med sin EPG.
Citera
2022-09-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Har nu testat både "Alien" och "N1" och upplever samma problem hos mig.

Så det ligger nog hos Bahnhof samt polarens Bredband 2 i min region. Så, om inte Bahnhof har en lösning vad gäller trafiken för IPTV hemma hos mig så är det nog kört för min del men, ja man får testa andra löningar (om jag orkar)

Konstigt att ingen från Bahnhof hänger här... konstigt

Vad är det för problem du har med Bahnhof?
Kör N1 och har Bahnhof 100/100 utan problem. Ja visst försvinner EPG ibland men annars har det sista tiden funkat bra.
Citera
2022-09-18, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Kör med box själv men vet folk som använder apple tv som e grymt nöjda..fördelen med Apple tv är att du inte låsen den till en iptv leverantör..det gör du med boxen så du inte kan byta leverantör utan att köpa ny box.. det misstaget gjorde jag nämligen
Apple tv verkar också vara en app på android tv? Vad blir skillnaden om man köper hårdvaran eller använder appen?

Alltså, har du iptv förinstallrat på en box? Vf använder du inte bara dom befintliga apparna? Vilken box kör du med ?
Citera
2022-09-18, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BackinBusiness
Detta stämmer såklart inte,utan det beror vilken box du köpt.
Har du tex en Shield,eller Tvip 605 så kan du enkelt byta leverantör.

Mvh
BiB
Vilket OS finns på dom två som du nämner?
Citera
2022-09-18, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildstar
Är det någon mer som har problem med att det står This Channel is currently offline please try i gain later. på många av Discovery + kanalerna och många andra?
Tror det är för att dom endast sätter matchtid.
Citera
2022-09-18, 05:59
Medlem
BackinBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
Vilket OS finns på dom två som du nämner?

Det är Android boxar,Nivida Shield använder jag tillsammans med Tivimate och det funkar väldigt bra i mitt tycke.
Dock så använder jag inte N1 som vissa här.

Mvh
BiB
Citera
2022-09-18, 08:49
Medlem
Är det säkert betala med vanligt debit kort tro?
Citera
2022-09-18, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theonegold
Är det säkert betala med vanligt debit kort tro?

Varför skulle det inte vara säkert?
Citera
2022-09-18, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildstar
Är det någon mer som har problem med att det står This Channel is currently offline please try i gain later. på många av Discovery + kanalerna och många andra?
Förmodligen så försöker du kolla på events som redan har slutat och du har inte uppdaterat din playlist.
Tablån i tex Discovery uppdateras flera ggr per dag.
Du bör ju se klockslagen när de olika eventen börjar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in