2022-09-08, 20:05
Medlem
Sen några dagar har jag haft problem med att tivimate inte vill spela upp mina kanaler. Den står bara och laddar. Den visar epg och allt sånt utan problem.

Har provat en annan app och där funkar spellistan.

Någon som har en aning vad som är knas? Har provat tvinga stop och även rensat cache.
Citera
2022-09-08, 20:18
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonochjordgubbar
Tack såg det nu! Tycker du premium är värt? Funderar också kring varför nästan inga kanaler kommer ut i max 50 fps. Går ju inte att se livesport på det

Ja jag tycker premium är värt det. 85kr per år tror jag det kostar. Eller så kan man köpa livstid för 249 om jag minns rätt. Har provat de flesta appar men ingen kommer i närheten, om man lägger in playlist med xtream codes så får du även betyg, omslag och info om alla filmer/serier i VOD.
Citera
2022-09-08, 20:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion12
Sen några dagar har jag haft problem med att tivimate inte vill spela upp mina kanaler. Den står bara och laddar. Den visar epg och allt sånt utan problem.

Har provat en annan app och där funkar spellistan.

Någon som har en aning vad som är knas? Har provat tvinga stop och även rensat cache.

Ordnat mig en ny TV med Android och laddade ned TiViMate.
Vilka problem jag har! Hade inte detta med FlixIPTV.
Citera
2022-09-08, 21:58
Medlem
sillodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitiskpizza
Det finns saker man kan göra för att re-streama en kanal på flera enheter dock. Det kan dom inte se.

Så hur gör man då? Vet du om det även går att "smygstreama" flera kanaler på samma abonnemang utan att leverantören ser det? Alltså att man kan kolla på flera kanaler på olika enheter.
Citera
2022-09-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ordnat mig en ny TV med Android och laddade ned TiViMate.
Vilka problem jag har! Hade inte detta med FlixIPTV.

Har inte haft några problem förän nu och dessutom gillar jag den appen skarpt.
Citera
2022-09-08, 22:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion12
Har inte haft några problem förän nu och dessutom gillar jag den appen skarpt.

Appen är väldigt bra.
Upptäckte att det inte var appen. Utan min nya TV (Philips) som fångar upp wifi:n sämre än min f.d. LG. Hur ordna man detta?
Citera
2022-09-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Appen är väldigt bra.
Upptäckte att det inte var appen. Utan min nya TV (Philips) som fångar upp wifi:n sämre än min f.d. LG. Hur ordna man detta?
Lägg ner lite tid och dra nätverkskabel till tvn.
Citera
2022-09-09, 00:37
Medlem
EPG nere hos N1?
Kanalerna funkar dock som de ska
Citera
2022-09-09, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsgnaget
EPG nere hos N1?
Kanalerna funkar dock som de ska
Var avstängd igår kväll för lite underhåll.
Citera
2022-09-09, 18:14
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
På de större så kan du se det i den svenska kanallistan. Första kanalen där så står det vilken leverantör det är.

Ok, jag förstår... får ingen info där i mitt kanalutbud tyvärr
Citera
2022-09-09, 18:20
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
På de större så kan du se det i den svenska kanallistan. Första kanalen där så står det vilken leverantör det är.

Nyfiken... är "ailenstrems" en leverantör eller bara något annat? Sorry om jag är okunnig men jag vill bara utesluta att det är leverantören som är problemet och det ligger hos Bahnhof... så man inte köper en ny uppkoppling och får samma skit igen

Finne det konstigt att ingen som jobbar på Bahnhof hänger här och kan verifiera det här... typ
Citera
2022-09-10, 14:54
Bannlyst
(FB) Köp av ny TV, Installera Appar ska gå. 6 000 kronor

Jag har precis startar en tråd, vill köpa ny TV, ska jag köpa en box med tv:n tycker ni? Eller ska jag fortsätta använda tivimate genom tv:n?

Pallar inte med usb stickor och sånt skit xiaomi.

Bara en fråga. Kommer storleken på skärmen påverka vilket internet jag behöver? För större bild kräver ju mer internet också väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in