2022-09-17, 20:15
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Verkligen inte! Jag är doktorand i psykologi ska säga dig.

Grattis, Du har precis klarat din disputation i Bullshit på Flashback och kan titulera dig filosofie doktor.
Citera
2022-09-17, 20:19
Medlem
Citat:
De gick in fyra man i lägenheten och två kom ut med livet i behåll. Dessa två som överlevde är åklagarens starkaste bevis om att mördaren hade för avsikt att döda genom att han inväntade dem.

När vart dom fyra som gick in i lägenheten? Var väl 2 som krossade balkongfönstret, och 2 harar som stod i trappan?
Citera
2022-09-17, 20:36
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
De gick in fyra man i lägenheten och två kom ut med livet i behåll. Dessa två som överlevde är åklagarens starkaste bevis om att mördaren hade för avsikt att döda genom att han inväntade dem.
Kan bara beklaga att du tycks vara helt felunderrättad betr händelseförloppet.

Enl. offentliggjord info så klättrade två personer upp via balkonger till den tredje våningen där den unga tjejen F.S. bodde (d.v.s. var mantalsskriven).

Under tiden stod 2 personer avvaktande utanför den stängda och låsta ytterdörren. Ungefär samtidigt som högljutt tumult hördes inifrån lägenheten, så flydde de två männen utanför dörren ifrån platsen.

Att spekulera är en sak, men då använder man uttryck som "jag tror/antar att" o.dyl.
Att skapa trådsanningar av ren "bullshit" (eller trolla) är något som vi "stammisar" på delforum ABoK mycket starkt ogillar.

Ett tips är att du försöker utveckla dialogen i tråden med lite faktauppgifter.
Citera
2022-09-17, 20:39
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblan32
När vart dom fyra som gick in i lägenheten? Var väl 2 som krossade balkongfönstret, och 2 harar som stod i trappan?

Nej det var 4 personer som gick in i lägenheten, 2 st som flydde (dessa 2 är häktade).
Och 2 st som stod i trappan (dessa är släppta på fri fot).

Förhoppningsvis så blir Noah fälld till ett ordentligt fängelsestraff om dessa 2 överlevande kan vittna att han planerat sitt självförsvar, dvs attacken var väntad, och då skulle Noah kontakta polis istället, vilket han inte pga sin kriminella livsstil är villig att göra.
Citera
2022-09-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
Nu struntar jag fullkomligt i din utbildning. Om du ens har en.
Min undran är varför du vill att knarklangare ska skjutas på plats?
Kom inte och jämför Sverige med skitländer som Filippinerna, Brasilien eller Kina.
Läs trollets inlägg i tråden bakåt och se mönstret innan du slösar mer tid.
Citera
2022-09-17, 20:43
Medlem
Citat:
Whatever.

Noah skyddas av polisen nu och så även hans familj.

Hans liv framöver kommer aldrig att förbli som vanligt, utan en konstant oro och rädsla för att någon ska attackera honom.

Om han är smart kan lika gärna avsluta sitt liv redan i häktet genom att begå självmord och på så sätt fly det helvete som väntar.
Bytt retorik doktorn?
Citera
2022-09-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Nej det var 4 personer som gick in i lägenheten, 2 st som flydde (dessa 2 är häktade).
Och 2 st som stod i trappan (dessa är släppta på fri fot).

Förhoppningsvis så blir Noah fälld till ett ordentligt fängelsestraff om dessa 2 överlevande kan vittna att han planerat sitt självförsvar, dvs attacken var väntad, och då skulle Noah kontakta polis istället, vilket han inte pga sin kriminella livsstil är villig att göra.

Menar du att 4 personer gick in genom balkongen? Hoppas inte N blir fälld, han försvarade sig och borde få en medalj för detta.
Citera
2022-09-17, 20:49
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:
Hyresvärden kan använda uppgifter som finns i belastningsregistret hos polisen och skulle därmed kunna lägga upp ett ärende som skulle kunna hanteras av säkerhetsavdelningen på fastighetsbolaget.

Även om hyresvärden saknar nycklar har hyresvärden det yttersta ansvaret för lägenheten och en kameraövervakning i fastigheten kan leda till upptäcken av oegentligheter.

Du argumenterar som ett barn, resonemanget i dina frenetiska inlägg ligger knappt på en 13 årings nivå, de har inget med verkligheten att göra och går således helt enkelt inte att bemöta...
Citera
2022-09-17, 20:51
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Menar du att 4 personer gick in genom balkongen?

Häktningsframställan finns i tråden, för 3 personer - mördaren och de 2 som kom undan.
Sedan anhölls 2 ytterligare personer - det var dessa som befann sig i trappuppgången.

https://omni.se/aklagaren-om-forloppet-21aringen-salde-narkotika/a/69zWAQ

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-begars-haktade-efter-misstankta-dubbelmordet-i-ulricehamn

Vad jag förstått det som, så var det 4 personer utanför lägenheten, 2 som klättrade upp på balkongen, och 2 som stannade kvar på marken.

Och ytterligare 2 som fanns vid trapphuset.

Citat:
Hoppas inte N blir fälld, han försvarade sig och borde få en medalj för detta.

Nej. Varför försvarar du en gängkriminell mördare?
Citera
2022-09-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Häktningsframställan finns i tråden, för 3 personer - mördaren och de 2 som kom undan.
Sedan anhölls 2 ytterligare personer - det var dessa som befann sig i trappuppgången.

https://omni.se/aklagaren-om-forloppet-21aringen-salde-narkotika/a/69zWAQ

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-begars-haktade-efter-misstankta-dubbelmordet-i-ulricehamn

Vad jag förstått det som, så var det 4 personer utanför lägenheten, 2 som klättrade upp på balkongen, och 2 som stannade kvar på marken.

Och ytterligare 2 som fanns vid

Nej. Varför försvarar du en gängkriminell mördare?

Vilket kriminellt gäng tillhörde han?
Citera
2022-09-17, 20:58
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Vilket kriminellt gäng tillhörde han?

Inte vet jag, men uppenbarligen becknade han knark, och becknar man knark så brukar man tillhöra nått kriminellt gäng.
Citera
2022-09-17, 20:59
Bannlyst
Så det finns ingen film, och ingen vet om inbrottstjuvarna eller mördaren är hjälten?
Som jag kan se det så är det 4 pers som bryter sig in hos en kille tillsammans med en tjej, och 2/4 av inbrottstjuvarna dör.
Oavsett hur kriminell mördaren var, så har han ju vunnit stort, för jag antar att minst hälften av dessa 4 var beväpnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in