2022-06-12, 21:38
Medlem
Offerviljas avatar
Några av mina andra nationella favoritpoddar ska ta sommaruppehåll, men det kommer inte Radio Svegot att göra. De skriver på Twitter att de kör på som vanligt med både Dagens Svegot och Kväll med Svegot hela sommaren. Härligt! ❤️
Citera
2022-07-04, 20:29
Medlem
Det här projektet är ju fullständigt vanskött. De har spenderat miljon efter miljon men har ändå inte lyckats få upp en vettig kuliss när de spelar in videomaterial. Nu är det almedalsveckan och de har ingen personal på plats.

Jag tror att de flesta lyssnare/tittare har övergett dem till förmån för Swebbtv och Riks som har mer professionellt innehåll och inte kräver att du ska betala pengar för att ta del av innehållet.
Citera
2022-07-04, 21:48
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Det här projektet är ju fullständigt vanskött. De har spenderat miljon efter miljon men har ändå inte lyckats få upp en vettig kuliss när de spelar in videomaterial. Nu är det almedalsveckan och de har ingen personal på plats.

Jag tror att de flesta lyssnare/tittare har övergett dem till förmån för Swebbtv och Riks som har mer professionellt innehåll och inte kräver att du ska betala pengar för att ta del av innehållet.
Radio Svegot har en reporter på plats i Almedalen. Jag vet inte vem det är, men de ska ringa upp honom i morgondagens program.

I dagens avsnitt analyserade de Magdalena Anderssons tal:

https://www.youtube.com/watch?v=zOyuPNk6CXs
Citera
2022-07-12, 16:11
Medlem
Offerviljas avatar
Ett intressant antisemitism-avsnitt idag. Det var mycket bättre förr. Einar Åberg hade nog inte gjort som Daniel Frändebög och bjudit in sionisten Lennart Matikainen till sitt program. Sveriges antijudiska kampförbund - vilket underbart namn på ett politiskt parti! Jag kommer säkert att ändra åsikter lite grann fram och tillbaka i mitt liv, men antisemit vet jag att jag kommer att vara tills den dagen jag dör. Judarna plågar svenskar, tyskar, britter, palestinier och hela mänskligheten. Sluta folkmörda oss!

"Judar och halvjudar äga icke tillträde"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Einar_%C3%85berg
Citera
2022-08-19, 10:24
Medlem
Joe Blows avatar
Magnus offentliggjorde just att om han var statsminster så skulle han sköta sig på alla vis. Jag berättar det här bara för att endast åttiosju lyssnare fick höra det alla undrar.
Citera
2022-08-19, 14:18
Medlem
När ska vi börja prata mer om Henrik Johansson på Fastighets osunda fixering vid Magnus tatueringar??

https://twitter.com/mrhenko123/status/1560581824824360961
Citera
2022-08-19, 17:21
Medlem
Batong8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diggusbickus42
När ska vi börja prata mer om Henrik Johansson på Fastighets osunda fixering vid Magnus tatueringar??

https://twitter.com/mrhenko123/status/1560581824824360961

Otroligt att Svammelman ens vågar deltaga på Twitter eftersom han avskyr att diskutera och, enligt egen utsago, "kan ej debattera".
Citera
2022-08-25, 20:54
Medlem
Joe Blows avatar
Hur fan någon orkar lyssna mer än fem minuter på detta skit är obegripligt. Dan sitter och fnissar som en kissnödig skolunge åt sina egna "skämt". Inte ens den lejde förlagsmogulen Björn orkar skratta med chefen.

Det sägs att man medvetet blandar lättsamt med allvarliga fördjupningar. Kan någon erinra sig när det senare någonsin skulle skett?
Citera
2022-08-30, 17:06
Medlem
Offerviljas avatar
Det senaste avsnittet av "På gamla och nya stigar" handlade om Ebbe Schön och svensk folktro:
Citat:
Etnologen Ebbe Schön gick ur tiden den 4 augusti 2022. Vi hyllar hans gärning i dagen vandring. Ebbe Schön skrev många böcker om svensk folktro, svenska traditioner, sägner och föreställningar samt mycket annat. Därmed gjorde han en stor insats för att bevara vårt svenska arv. Häng med när Jalle Horn och Björn Björkqvist tar en titt på Ebbes kulturgärning och förstås tomtar, troll och andra spännande väsen.
https://www.spreaker.com/user/svegot/pgons73

Jag skulle nog vilja utse det här till sommarens tredje mest intressanta grej. Det är väl bara Jonas Indes framgrävande av låtarna Judeflickan och Bön som slår det här. När får vi se Jonas Inde som gäst i Radio Svegot?

Jalle Horn och Björn Björkqvist passar väldigt bra att podda tillsammans!

Igelkottar är ett av mina favoritdjur. Blir alltid så arg och ledsen när jag läser om att blattekillar har plågat ihjäl dem. Vi hade igelkottar utanför mitt hus en sommar när jag var liten. Minns att jag redan då var orolig för att någon invandrare skulle upptäcka dem och försöka skada dem. Problemet för igelkotten är väl att den inte springer iväg när den blir rädd, utan istället väljer att krypa ihop sig till en boll.
Citera
2022-08-30, 17:32
Medlem
Batong8s avatar
Jaha så nu är Dan hemma och vårdar sjukt barn, så då får Leif G.W. Svammelman ta över showen och styra och ställa för veckan. Är det någon som hurrar i högan sky? Det är väl bara fantastiskt när Magnus lyckas svammla bort hela program och skrattar "HHHHHHHHHH" rakt in i micken till precis allting. Detta är vad ni prenumeranter egentligen betalar för. Fantastiskt va?
Citera
2022-09-05, 18:01
Medlem
Offerviljas avatar
I dagens avsnitt pratade de om staden Västerås. Det är en mycket vacker stad. Den ligger alldeles vid Mälaren. I gamla stan som ligger intill domkyrkan är det häftigt att gå omkring för där känns det som om att man förflyttar sig 300 år tillbaka i tiden. Jag har varit på en handbollsturnering i Västerås. Att sova på ett golv i ett klassrum, spela handboll hela dagarna och hångla på discot var någonting som jag verkligen uppskattade. Jag var levnadsglad på den tiden, numera känner jag mig mer död inombords. Jag tjatar och tjatar och tjatar om Ingrid & Conrad-samarbetet, men det var faktiskt det som förstörde precis allting för mig.

Dan Eriksson pratade idag om att han ska gå och rösta den 11 september, men vägrade samtidigt att berätta på vilket parti. Jag tror att han ljuger när han säger att han tänker rösta. Han kommer att stanna hemma på valdagen, vilket det ju inte är något fel med. Lennart Matikainen-partiet kan dra åt helvete, tänker nog Dan. Han håller igen med kritik mot AfS eftersom han vet att 90% av hans muppiga DFS-medlemmar ska rösta på dem.
Citera
2022-09-16, 17:04
Medlem
Offerviljas avatar
Dan, Magnus och Björn är lite roliga. De säger alltid att de inte tillhör den gamla nationella rörelsen längre, men när det musikaliskt ganska värdelösa bandet Ultima Thule släpper nya låtar så förvandlas de alla tre till sunkiga och efterblivna skinnskallar från år 1994.

"Ultima Thule är det bästa bandet som någonsin har funnits! Deras nya låtar är helt fantastiska! De skulle kunna sälja ut hela Globen! De är bäst!"

Gulligt, charmigt och cringe på samma gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in