2022-09-15, 03:59
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blindboyfuller
Jag har använt Norspan/dom alternativ som finns i många år, och känner igen det du säger. När det gäller ”skrynkligheten”: det finns ett fabrikat man kan få, fick det första gången för några år sedan, som är bra mycket större än dom andra. Och hur jävla noga/försiktig jag är när jag sätter på dom (långsamt stryker på från ena sidan till andra och sen håller/trycker nån minut) så efter ett par dagar har dom veck på sig/blivit skryngliga. Jag har aldrig heller upplevt minskad effekt pga dessa, men det är irriterande. Dom brukar också släppa i kanterna, så då får man antingen klippa försiktigt eller tejpa. Och det är den tunna, hudfärgade tejpen (kanske är det kirurgtejp?) som gäller. Alla andra släpper när man använder armen/rör på sig. Kanske är det också platsen där du har dom, har du testat överarmen? Jag växlar arm och det funkar fint. Däremot ska man undvika att sätta på samma ställe två veckor irad. Gjorde det en gång och huden blev rejält irriterad.

På ”original” Norspan och dom andra fabrikaten är det aldrig nåt problem med skrynklighet. Vilket fabrikat är det du har? Jag ska skriva upp det nästa gång det blir aktuellt (man ser redan på kartongen), betalar hellre lite extra om det finns alternativ.

Vätska har aldrig varit nåt problem för mig, prata med läkare om det.

Det låter lite konstigt att du måste byta efter 5-6 dagar, själv har jag flera gånger väntat en dag extra utan större problem. Halveringstiden är ju väldigt lång. Kanske behöver du en större dos? Efter 7 dagar finns även en del buprenorfin kvar i plåstren, vilket går att komma åt på ett par sätt. Om man nu är lagd åt det hållet.

Hoppas det kommer funka för dig. Själv tycker jag plåstren är ett helt OK alternativ om man lever med kronisk värk. Själv hamnade jag där efter (tio?)tusentals tramadol och en period på oxy. Det var inget fel på oxyn’s effekt så länge jag stod på hyfsat stora doser. Däremot blev jag ganska rejält påtänd (vilket kan vara trevligt, men det är svårt att fungera hyfsat så…)När jag var nere på 5 mg kunde jag lika gärna vara utan. Jag ville ha nåt där risken är liten att hamna i situationen att behöva öka dosen, jaga recept, ljuga för läkare m.m. Så, jag föreslog det själv. Har testat att vara helt utan opioider (då med gabapentin, vilket gjorde mig rejält jävla snurrig) och sänka den dos jag har (från 10 mcg/h till 5, funkade ett tag sen inte). Men just dygnet-runt doseringen passar min typ av värk/smärta, sånt kan ju vara olika.

Har en reumatisk sjukdom vilken har förstört och fortsätter förstöra min rygg i grunden, därför kronisk smärta.

Ha det fint!

Tja mannen och tack för var!

Jag lider även jag av kronisk smärta. Neuropati i ben och fötter bland annat och lite reumatiska problem med. Har värk 24/7 och haft det mesta inom mediciner. Allt från gamla hederliga Gabapentin/Lyrica och Saroten till starkare grejer som morfin och t o m haft en smärtpump inopererad men som tyvärr ej funkade för mig (hade den ändå i ett par år med morfin i).

Nuvarande smärtklinik, när pumpen var ute, satte sedan in Norspan 20 mikrogram samt Temgesic 0,4 mg och även Catapresan. Har även Iktorivil 2-3 mg till kvällen. Tycker denna kombination funkar helt ok mot dom smärtor jag har, även om inget är 100% bra direkt (som kronisk smärtpatient ska man vara nöjd om man når 50% lindring tex). Enda jobbiga är det jag skrev att dessa plåster ibland blir rynkliga/bubbliga och ibland släpper vid kanterna och jag har kört med kirurgtejp men inte alltid det funkar. Men lärt mig att släpper kanterna så inte så farligt ändå verkar det som eftersom medicinen sitter centralt som du vet och det klistret verkar sitta hårt däremot när jag ska ta av plåstret. Får ofta väldiga röda kraftiga hudirritationer och mindre blåsor (allergiska reaktioner) så fått en kortisonsalva att använda 3 dagar innan ett nytt plåster ska på och hittills funkat helt ok. Är rätt ny med denna medicin. Bara haft den i ett par månader.

Jag växlar ställen jag med. Ska ju gå minst tre veckor innan ett plåster kan/bör sättas på ett område som tidigare har använts. Platserna som du nog vet om där man ska sätta dessa plåster är ju på vänster överarm, höger överarm, vänster övre rygg, höger övre rygg samt vänster bröst och höger bröst. Sedan kan man visst även ha dom på sidorna av bröstet. Så totalt 8 ställen på kroppen som är godkända/smärtläkarna rekommenderar.

Jo jag känner märkligt nog av ett dipp redan efter 5-6 dagar. Men visst inte ovanligt ändå. Fick höra av en annan läkare att vissa patienter behöver byta plåster vart 5:e dag. Tror jag ligger i den kategorin. Sedan som sagt går ju medicinen ut fortare i blodet om du är i solen (man ska ju vara försiktig men är man utomlands så lätt hänt att man glassar lite i solen). Feber kan också göra att medicinen utsöndras fortare.

Jag fick först testa Buprenorphine STADA (Norspan var helt enkelt dyrare). Sedan eftersom jag fick allergiska reaktioner så fick jag prova Norspan då klistret ibland kan vara annorlunda visst beroende på tillverkare enligt min smärtläkare men var samma sak där så därför jag fick den där kortisonsalvan utskrivet att smörja in ett område 3 dagar innan nytt plåster ska på. Betnovat heter salvan iaf.

Gällande Bup STADA och Norspan så tror jag att Norspan är snäppet bättre. Kan vara placebo men dels är förpackningen lättare att öppna (här finns iaf ett mönster för saxen att klippa så man inte klipper sönder plåstret) medans STADA inte har det så man får klippa jäkligt försiktigt vid kanten innan man får upp påsen så att säga. För vid minsta skada/repa på plåstret så ska man visst slänga det...

Fått tips att prova/köpa Tegaderm Transparent film som man kan sätta över dessa plåster (visst godkända för det för annars får ju inget sättas över plåstret då man kan öka effekten) och detta märke, Tegaderm håller också i upp till 7 dagar och är vattentätt m.m. Men ska visst vara rätt dyrt så... Men kanske går att hitta billigt någonstans, vem vet. Här en länk och recensioner till folk som använder det till sina smärtplåster: https://www.amazon.com/Tegaderm-Transparent-Dressing-Label-1626W/product-reviews/B0055AGR7U?reviewerType=all_reviews

Nu blev det en jäkla novell från min sida hahaha. Sorry för det mannen men uppskattar ditt svar och skönt att veta att man inte är ensam om att åka på "rynkliga"/"bubbliga" plåster efter ett par dagars bruk.

Ha d gott medans!
Citera
2022-09-15, 13:02
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SofiaAndersson1
Jag är själv ex-pundare som gick på tjack och ketamin under några år men sluta med allt för över 5 år sen. Har typ ingen erfarenhet av opioider/sub.

Sen två år är jag ihop med en kille som också tar droger. Framför allt tar han sub mer eller mindre regelbundet. Han säger att han gör det för det hjälper mot hans IBS. Han tar också loperamid mot samma IBS.

Fan, jag vet inte om jag är ihop med en 24/7 pundare som bara ljuger för mig om sin ibs. Han snortar suben och det är så jag kommit på honom, han har vitt kvar i näsan eller glömmer sedlar i badrummet. Jag känner mig så satans ensam i det här. Vem ska jag prata med? Mina knarkglada vänner som inte tycker nåt är ett problem? Eller min oroliga familj? Hjälp. Ge mig din ärliga åsikt. Va tror du om killen min? Är han en subtorsk som tar de för rusets skull eller har du hört om nån annan som tar sub för magproblem/magsmärtor?

Alltså, han ljuger om allt!
Fungerar han? Gillar du honom och han är bra emot dig i övrigt? men, detta, detta är alltså 100% bull. Finns ingen som får sub utskrivet för magproblem, (du får det pga tdigare tungt opiatmissbruk), om han ens får det utskrivet och inte köper svart så får man ofta lägga tabletten under tungan under övervakning, alltså inte snorta med sedel hemma på toan. Lopermaid tar han för att inte skita ned sig när han saknar sub. Skulle han gå på en beroendemottaggning och få sub så skulle han snarare få något laxerande som sätter fart på tarmarna.

Brudar kan vara så sjukt dumma i huvudet och lättlurade. Om du är 15-år och går i särskola är du ursäktad, men om detta är sant måste jag tyvärr diagnosticera dig med ett solklart fatt av idioti. Finns ingen medicin mot etta jag, beklagar. Knullar ni ens något när han tar sub hela tiden?

Sedan vill jag inte gå dit men känner jag måste; om han ha ljuger så sofistikerat om ett tungt narkotika beroende, så måste man ju fundera på vad mer han han är kapabel att ljuga om? Akta dig så han inte vill ta några "snabba lån" av dig et cetera. Lycka lill.

Står det idiot med stora bokstäver i pannan på dig ts? Inte? Din snubbe behandlar dig nämligen så.

Med detta sagt behöver han inte din kille vara ett svin, förutom de systematiska lögnerna dock. Han kan ju i alla fall vara ärlig om subben. Är det ett stort problem kan kan han ju få hjälp med det. Pissigt och bara jobbigt att dels missbruka, men också försöka upprätthålla något slags dubbelliv.
Senast redigerad av Losdrivarexistens 2022-09-15 kl. 13:46.
Citera
2022-09-15, 16:55
Medlem
Försvinner förstoppningen man får utav sub någon gång? Det är fan helt ohållbart för mig, är det för att jag är ovan jag enbart skiter på julafton och behöver 20 stygn efteråt?
Citera
2022-09-15, 23:06
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Försvinner förstoppningen man får utav sub någon gång? Det är fan helt ohållbart för mig, är det för att jag är ovan jag enbart skiter på julafton och behöver 20 stygn efteråt?

Samma problem med Norspan och Temgesic. Blir stenhård i magen, värre än någon annan opiat jag stått på tidigare vad jag kan minnas. Måste dricka 1-2 påsar Movicol dagligen och inte ens då fungerar det tillfredsställande. Må låta nasty men känns fan som att föda en unge på tvären när man går på toa en gång i veckan typ... Aj aj aj....
Citera
2022-09-15, 23:24
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Har du testat Lactulos morgon/kväll?
Det är snällt mot magen och kan tas varje dag så länge som det behövs.
Dessutom smakar det gott.

Äter själv inte Sub, men OxyContin, och första halvåret eller så hade jag samma problem.

Ta rekommenderad dos antingen utblandas i antingen ett glas saft eller några matskedar vaniljyoughurt så smakar det bara lite extra sött.

Kan ta nån dag innan magen ”kommer igång”, det är alltså inte ett ”knip eller skit på dig” preparat.
Kostar ca 30:-/flaska på valfritt apotek (apotea brukar vara billigast).
Citera
2022-09-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har du testat Lactulos morgon/kväll?
Det är snällt mot magen och kan tas varje dag så länge som det behövs.
Dessutom smakar det gott.

Äter själv inte Sub, men OxyContin, och första halvåret eller så hade jag samma problem.

Ta rekommenderad dos antingen utblandas i antingen ett glas saft eller några matskedar vaniljyoughurt så smakar det bara lite extra sött.

Kan ta nån dag innan magen ”kommer igång”, det är alltså inte ett ”knip eller skit på dig” preparat.
Kostar ca 30:-/flaska på valfritt apotek (apotea brukar vara billigast).

Käkat laxerande medel hela dagen samt lite gröt. Först nu när jag vill försöka sova börjar det verka. Magen låter som en tvättmaskin och jag springer och sprutlackerar var femtonde minut. Förjävligt, men skiten måste ut

Tror jag blandade med förmycket vatten först.
Citera
2022-09-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Tja mannen och tack för var!

Jag lider även jag av kronisk smärta. Neuropati i ben och fötter bland annat och lite reumatiska problem med. Har värk 24/7 och haft det mesta inom mediciner. Allt från gamla hederliga Gabapentin/Lyrica och Saroten till starkare grejer som morfin och t o m haft en smärtpump inopererad men som tyvärr ej funkade för mig (hade den ändå i ett par år med morfin i).

Nuvarande smärtklinik, när pumpen var ute, satte sedan in Norspan 20 mikrogram samt Temgesic 0,4 mg och även Catapresan. Har även Iktorivil 2-3 mg till kvällen. Tycker denna kombination funkar helt ok mot dom smärtor jag har, även om inget är 100% bra direkt (som kronisk smärtpatient ska man vara nöjd om man når 50% lindring tex). Enda jobbiga är det jag skrev att dessa plåster ibland blir rynkliga/bubbliga och ibland släpper vid kanterna och jag har kört med kirurgtejp men inte alltid det funkar. Men lärt mig att släpper kanterna så inte så farligt ändå verkar det som eftersom medicinen sitter centralt som du vet och det klistret verkar sitta hårt däremot när jag ska ta av plåstret. Får ofta väldiga röda kraftiga hudirritationer och mindre blåsor (allergiska reaktioner) så fått en kortisonsalva att använda 3 dagar innan ett nytt plåster ska på och hittills funkat helt ok. Är rätt ny med denna medicin. Bara haft den i ett par månader.

Jag växlar ställen jag med. Ska ju gå minst tre veckor innan ett plåster kan/bör sättas på ett område som tidigare har använts. Platserna som du nog vet om där man ska sätta dessa plåster är ju på vänster överarm, höger överarm, vänster övre rygg, höger övre rygg samt vänster bröst och höger bröst. Sedan kan man visst även ha dom på sidorna av bröstet. Så totalt 8 ställen på kroppen som är godkända/smärtläkarna rekommenderar.

Jo jag känner märkligt nog av ett dipp redan efter 5-6 dagar. Men visst inte ovanligt ändå. Fick höra av en annan läkare att vissa patienter behöver byta plåster vart 5:e dag. Tror jag ligger i den kategorin. Sedan som sagt går ju medicinen ut fortare i blodet om du är i solen (man ska ju vara försiktig men är man utomlands så lätt hänt att man glassar lite i solen). Feber kan också göra att medicinen utsöndras fortare.

Jag fick först testa Buprenorphine STADA (Norspan var helt enkelt dyrare). Sedan eftersom jag fick allergiska reaktioner så fick jag prova Norspan då klistret ibland kan vara annorlunda visst beroende på tillverkare enligt min smärtläkare men var samma sak där så därför jag fick den där kortisonsalvan utskrivet att smörja in ett område 3 dagar innan nytt plåster ska på. Betnovat heter salvan iaf.

Gällande Bup STADA och Norspan så tror jag att Norspan är snäppet bättre. Kan vara placebo men dels är förpackningen lättare att öppna (här finns iaf ett mönster för saxen att klippa så man inte klipper sönder plåstret) medans STADA inte har det så man får klippa jäkligt försiktigt vid kanten innan man får upp påsen så att säga. För vid minsta skada/repa på plåstret så ska man visst slänga det...

Fått tips att prova/köpa Tegaderm Transparent film som man kan sätta över dessa plåster (visst godkända för det för annars får ju inget sättas över plåstret då man kan öka effekten) och detta märke, Tegaderm håller också i upp till 7 dagar och är vattentätt m.m. Men ska visst vara rätt dyrt så... Men kanske går att hitta billigt någonstans, vem vet. Här en länk och recensioner till folk som använder det till sina smärtplåster: https://www.amazon.com/Tegaderm-Transparent-Dressing-Label-1626W/product-reviews/B0055AGR7U?reviewerType=all_reviews

Nu blev det en jäkla novell från min sida hahaha. Sorry för det mannen men uppskattar ditt svar och skönt att veta att man inte är ensam om att åka på "rynkliga"/"bubbliga" plåster efter ett par dagars bruk.

Ha d gott medans!

Ha ha, det är lugnt.
Jag har själv en tendens att bli alldeles för långrandig. I e-post är jag helt hopplös…

Nä, om kanterna börjar släppa brukar jag bara klippa av den flik som lossnat, plåstren
sitter stadigt ändå.

Jag har aldrig fått irriterad hud så länge jag byter plats, men läste ett tips nånstans,
och det var att ”lufta” plåstren nån minut innan man sätter på dom. Ta alltså bort både
den smala plastremsan och den som täcker större delen av plåstret. Håll sen försiktigt
i ett hörn och ”lufta” det/vänta nån minut innan du börjar sätta på det. Har ingen aning
om det är ett bra tips eller inte.

Håller fullständigt med dig när det gäller kronisk smärta och behandling. Jag ligger en del av tiden på typ ”uthärdligt”, och andra stunder på ”rätt OK”, och har insett att man får nog nöja sig med det. Sen för mig beror det också på att jag ska röra på mig, inte sitta i samma ställning för länge m.m. Så, till viss grad går smärtan att påverka, men inom ganska små ramar. Sen inser jag att det vore helt orealistiskt att försöka uppnå total smärtfrihet (som man gör med cancerpatienter) med läkemedel för mig. Jag skulle ju få vara redigt påtänd jämt, och det skulle nog inte sluta bra. Men ibland tänker jag: fan, om man kunde få uppleva det nån gång/i bland. Jag skulle kunna gå till en klinik och göra det. Men, att få uppleva total smärtfrihet för att få ”starta om” hjärnan vore intressant…

Numer har jag bara kontakt med min reumatiska klinik. Har varit på utredning på smärtkliniken/ mottagningen i staden där jag bor. Jag upplevde dom som ganska märkliga och ideologistyrda. Opioider skulle inte användas under lång tid, utan dom skulle ha in mig på gabapentin. Catapresan sattes in under nedtrappning, men jag fick såna jävla blodtrycksfall att jag höll på att stupa varje gång jag reste mig…Dom berättade även om en samtalsgrupp för smärtpatienter, men dit fick man inte komma om man stod på opioider (?!). Jag tänkte ”Ni om några borde väl veta att nån som stått på en låg dos opioider i åratal inte på nåt sätt är påverkad/berusad.” Förmodligen mer påverkad av smärta utan medicinering. Jag antar att det var OK att komma dit hög som en gris på Lyrica…mycket märkligt.

Under den perioden stötte jag ofta på det påståendet: ”Det finns inget vetenskapligt stöd för att opioider är en bra behandling under lång tid”, sen märkte jag att många refererade till en artikel från 90-talet. Så jag letade rätt på och läste den. Och en av slutsatserna var just det. Men, det dom inte brukar säga är att artikelns huvudslutsats var att SAKEN ALDRIG UNDERSÖKTS! (förlåt för skrikande). Inga stora jämförande studier fanns då (och förmodligen inte nu heller) mellan en patientgrupp där vissa långtidsbehandlats med opioider och andra inte. Så, en precis lika korrekt slutsats från samma studie vore att: ”Det finns inget vetenskapligt stöd för att behandling med opioider under lång tid är skadligt.”

Självklart är det inte ultimat att behöva stå på tunga mediciner. Men, det många friska människor inte verkar förstå är: att bestämma en behandling är väldigt sällan ett val mellan ett bra och ett dåligt alternativ. Mycket vanligare är att välja mellan ett dåligt alternativ och några ännu sämre.

Ja, du ser ju hur jävla långt det blev, ha ha.

Ha det toppen och skicka ett PM om du vill fortsätta utbyta erfarenheter.
Citera
2022-09-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Samma problem med Norspan och Temgesic. Blir stenhård i magen, värre än någon annan opiat jag stått på tidigare vad jag kan minnas. Måste dricka 1-2 påsar Movicol dagligen och inte ens då fungerar det tillfredsställande. Må låta nasty men känns fan som att föda en unge på tvären när man går på toa en gång i veckan typ... Aj aj aj....

Nu är jag sjukt lös så det är ju bra. Inte skönt att försöka pressa ut något som liknar en lavalampa, fyfan. Känner att en sån är på g dock, tyvärr. Där är väldigt ytligt nu! Tar för givet att fb är intresserade av min avföring.
Citera
2022-09-16, 09:26
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Käkat laxerande medel hela dagen samt lite gröt. Först nu när jag vill försöka sova börjar det verka. Magen låter som en tvättmaskin och jag springer och sprutlackerar var femtonde minut. Förjävligt, men skiten måste ut

Tror jag blandade med förmycket vatten först.

Fast Lactulos som jag tipsade om gör att magen håller sig i balans, inte så att man som du nu måste springa till toaletten.
Dvs den mjukar upp avföringen ist för att göra det till ett sprutlackerande tilltag.

Kan också tipsa om att det just nu görs dom första testerna på människa på en helt ny opioid mot kronisk värk/smärta.
Denna kommer inte ha alla dom biverkningar som opioider på marknaden har idag, dvs ingen förstoppning (och inte heller beroendepotential då den binder på en annan receptor än vad dagens opioider gör) bl.a.
Har en nära släkting som nyss kom hem från Uppsala där denne legat inne under tre dagar för att vara försökskanin på denna opioid.

Otroligt intressant läsning, och när slutrapporten kommer ska det bli ännu mer intressant att läsa vad studien kommit fram till.
Citera
2022-09-16, 12:47
Medlem
Citat:
Fast Lactulos som jag tipsade om gör att magen håller sig i balans, inte så att man som du nu måste springa till toaletten.
Dvs den mjukar upp avföringen ist för att göra det till ett sprutlackerande tilltag.

Kan också tipsa om att det just nu görs dom första testerna på människa på en helt ny opioid mot kronisk värk/smärta.
Denna kommer inte ha alla dom biverkningar som opioider på marknaden har idag, dvs ingen förstoppning (och inte heller beroendepotential då den binder på en annan receptor än vad dagens opioider gör) bl.a.
Har en nära släkting som nyss kom hem från Uppsala där denne legat inne under tre dagar för att vara försökskanin på denna opioid.

Otroligt intressant läsning, och när slutrapporten kommer ska det bli ännu mer intressant att läsa vad studien kommit fram till.

Låter ju skitnice att slippa skita taggig tegelsten, bara föra lite opimys. Skiten jag har dragit i mig typ 12-15 påsar av (skämtar inte) senaste dygnet pga. desperation heter Laxiriva 13,8 g pulver till oral lösning. Nu funkar det. Fy fan vad det funkar. Har inte ont iaf, så det är ju skönt.
Citera
2022-09-16, 13:41
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:

Läste eller hörde något om den medicinen med. Vore otroligt nice om den skulle fungera bra! Hade tidigare en morfinpump, en smärtpump från MedTronic och fanns en medicin som man kunde ha i pumpen som hette Prialt. Är en smärtstillande utvunnet från en havssnäcka eller nåt (går säkert att Googla fram) och jag blev smått intresserad att prova den men smärtläkaren på den tiden sa nej. Dom hade sett för svåra biverkningar, trots att den var godkänd för svår kronisk smärta och skulle ej vara beroendeframkallande heller men denna medicin som många hade förhoppningar på med visst stannade vid förhoppningar... Jag har varit med i olika pumpgrupper (främst från USA) och majoriteten klarade inte av denna medicin, svåra biverkningar och liten smärtlindring.

Får hoppas om denna nya släpps igenom att det inte blir en ny "Prialt".

https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20040607001875#product-information

https://en.wikipedia.org/wiki/Ziconotide
Citera
2022-09-16, 15:12
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Låter ju skitnice att slippa skita taggig tegelsten, bara föra lite opimys. Skiten jag har dragit i mig typ 12-15 påsar av (skämtar inte) senaste dygnet pga. desperation heter Laxiriva 13,8 g pulver till oral lösning. Nu funkar det. Fy fan vad det funkar. Har inte ont iaf, så det är ju skönt.

Ja jo, är ju därför jag tipsade om Lactulos.
Det är ett preparat du kan ta resten av ditt liv om du vill.
Jobbade tidigare inom äldreomsorgen/LSS där dom flesta brukare hade använt det i åratal för att hålla magen lugn.

Att hetsa igång magen på det viset du gör nu är ju inte speciellt bra, misstänker att babypuder kommer användas frekvent dom närmsta dagarna.

30:- för en flaska är inte heller dyrt.
Har man såna problem som du verkar ha så har du inget att förlora på att åtminstone pröva.
Men som jag skrev, det kan ta någon dag innan magen kommer igång, men fortsätter du med Lactulos sedan så håller den (förhoppningsvis) sig stabil.

Är med i en del smärtgrupper (andra forum), och detta är vad som ligger i topp när det tipsas om vad man ska göra åt hård mage pga värktabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in