2022-09-16, 16:01
Medlem
Har en tablett som jag nyligen fått tillgång till. Men alla dessa inlägg om illamående skrämmer mig Blir alla illamående första gången? Jag har ingen lust att hänga med huvudet över toalettstolen. Jag är någorlunda van vid Tramadol om det nu är till någon fördel?
Senast redigerad av overlevaren 2022-09-16 kl. 16:03.
Citera
2022-09-16, 16:30
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ja jo, är ju därför jag tipsade om Lactulos.
Det är ett preparat du kan ta resten av ditt liv om du vill.
Jobbade tidigare inom äldreomsorgen/LSS där dom flesta brukare hade använt det i åratal för att hålla magen lugn.

Att hetsa igång magen på det viset du gör nu är ju inte speciellt bra, misstänker att babypuder kommer användas frekvent dom närmsta dagarna.

30:- för en flaska är inte heller dyrt.
Har man såna problem som du verkar ha så har du inget att förlora på att åtminstone pröva.
Men som jag skrev, det kan ta någon dag innan magen kommer igång, men fortsätter du med Lactulos sedan så håller den (förhoppningsvis) sig stabil.

Är med i en del smärtgrupper (andra forum), och detta är vad som ligger i topp när det tipsas om vad man ska göra åt hård mage pga värktabletter.

Äsch, mitt arsle har varit med om en hel del! (alltid velat säga den kommentaren från filmen me, my self and Irene) Får inhandla en sådan flaska, måste ta ett lite längre break efter detta dock. Utvärdera livet lite, vad jag vill et cetera.
Citera
2022-09-16, 16:36
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overlevaren
Har en tablett som jag nyligen fått tillgång till. Men alla dessa inlägg om illamående skrämmer mig Blir alla illamående första gången? Jag har ingen lust att hänga med huvudet över toalettstolen. Jag är någorlunda van vid Tramadol om det nu är till någon fördel?

Jag har spytt av det en gång, eller två, bägge gångerna hade jag varit vaken i dagar och tagit gramvis med amfetamin. Krossa tabletten och ta 2-4 mg om du är van vid tram. Vissa säger att det är en så hög dos och att man bara ska skrapa av en liten bit. Skit i det helst dock. Onödig drog. Men förföriskt skön och billig i början. Snorta jätteförsiktigt. Det ska inte rinna ned i halsen. Finns billiga åksjuketabletter på apoteket, men vilken antihistamin som helst funkar. Exempel på sådana: Attarax, Lergigan, propavan, theralen, du vet all den värdelösa skit vården slänger på folk. Hindrar klåda också, vilket jag personligen gillar.
Senast redigerad av Losdrivarexistens 2022-09-16 kl. 16:39.
Citera
2022-09-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Jag har spytt av det en gång, eller två, bägge gångerna hade jag varit vaken i dagar och tagit gramvis med amfetamin. Krossa tabletten och ta 2-4 mg om du är van vid tram. Vissa säger att det är en så hög dos och att man bara ska skrapa av en liten bit. Skit i det helst dock. Onödig drog. Men förföriskt skön och billig i början. Snorta jätteförsiktigt. Det ska inte rinna ned i halsen. Finns billiga åksjuketabletter på apoteket, men vilken antihistamin som helst funkar. Exempel på sådana: Attarax, Lergigan, propavan, theralen, du vet all den värdelösa skit vården slänger på folk. Hindrar klåda också, vilket jag personligen gillar.

Tack för dina tankar! Jag tog mig mod till att snorta en liten liten lina. Det funkar än så länge även om jag kan förnimma illamåendet som hade blivit otrevligt om jag inte hade respekterat denna drog. Jag låter nu kroppen vänja sig innan jag ökar på tills jag blir nöjd. Men det blir den här tabletten uppdelat på några tillfällen och sen så får det vara bra. Jag har ingen lust att fastna i ett beroende.
Senast redigerad av overlevaren 2022-09-16 kl. 17:11.
Citera
2022-09-17, 01:24
Medlem
Efter att ha dragit i mig 1 mg när jag trodde det var lugnt så kom illamående. Inget för mig kan jag konstatera!
Senast redigerad av overlevaren 2022-09-17 kl. 01:27.
Citera
2022-09-17, 05:35
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens

Postafen är preparatet du letar efter, det motverkar illamående.

Citat:
Efter att ha dragit i mig 1 mg när jag trodde det var lugnt så kom illamående. Inget för mig kan jag konstatera!

Du tog troligtvis en allt för hög dos. 1mg låter i mina öron som alldeles för mycket för någon som är ”någorlunda van vid tram”.
Citera
2022-09-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Postafen är preparatet du letar efter, det motverkar illamående.

Du tog troligtvis en allt för hög dos. 1mg låter i mina öron som alldeles för mycket för någon som är ”någorlunda van vid tram”.

Jag vill inte kasta bort det jag har kvar av tabletten. Så jag får väl köra på 0,5 nästa gång och helt enkelt nöja mig med det rus eller lugn det ger mig. 🙂 Ska man bli pigg eller soft på Buprenorfin förresten? Tjack eller Benzofeeling? Tack Miss för råd och tips.
Senast redigerad av overlevaren 2022-09-18 kl. 14:48.
Citera
2022-09-19, 15:05
Medlem
MrSwaggers avatar
Om man är van vid att snorta sub8or, en 8a räcker lätt 1-2 dagar.
Men fick tag på en 12a, nån slags lapp som man ska sätta under tungan. Ser ut som plast.
Får man ändå effekt av att ta en 12a "som det är tänkt" under tungan; jämfört med att snorta linor av en sub8a?
Är lite nojjig. Ska ja ta hela 12an under tungan, eller vafan ska ja göra. Vill ju inte de ska bli en extrem effekt heller, 12mg e ganska mkt för en helt nollad opioid tolerans. Men samtidigt får man ju i sig det snabbare om man snortar tabletterna jämfört med denna plastbit under tungan...
Citera
2022-09-20, 05:00
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SofiaAndersson1
Jag är själv ex-pundare som gick på tjack och ketamin under några år men sluta med allt för över 5 år sen. Har typ ingen erfarenhet av opioider/sub.

Sen två år är jag ihop med en kille som också tar droger. Framför allt tar han sub mer eller mindre regelbundet. Han säger att han gör det för det hjälper mot hans IBS. Han tar också loperamid mot samma IBS.

Fan, jag vet inte om jag är ihop med en 24/7 pundare som bara ljuger för mig om sin ibs. Han snortar suben och det är så jag kommit på honom, han har vitt kvar i näsan eller glömmer sedlar i badrummet. Jag känner mig så satans ensam i det här. Vem ska jag prata med? Mina knarkglada vänner som inte tycker nåt är ett problem? Eller min oroliga familj? Hjälp. Ge mig din ärliga åsikt. Va tror du om killen min? Är han en subtorsk som tar de för rusets skull eller har du hört om nån annan som tar sub för magproblem/magsmärtor?

Han försöker bli hög på det.
Sub tar man absolut inte för magproblem, man får snarare magproblem som långvarig förstoppning av det.

Snortar man det är det enbart för rus. Du bör prata med din kille. Sub är inget man bara kan sluta med, det är svårare än heroin och tar extremt lång tid att bli av med. Vet du hur mycket han tar per dag? Så klart är det bara han du ska prata med och ja självklart ljuger man då för att inte orka med bråk osv, kan ej något speciellt om ibs men loperamid bör räcka, snorta sub gör man för att bli bäng. Så är det bara.
Citera
2022-09-20, 05:04
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Om man är van vid att snorta sub8or, en 8a räcker lätt 1-2 dagar.
Men fick tag på en 12a, nån slags lapp som man ska sätta under tungan. Ser ut som plast.
Får man ändå effekt av att ta en 12a "som det är tänkt" under tungan; jämfört med att snorta linor av en sub8a?
Är lite nojjig. Ska ja ta hela 12an under tungan, eller vafan ska ja göra. Vill ju inte de ska bli en extrem effekt heller, 12mg e ganska mkt för en helt nollad opioid tolerans. Men samtidigt får man ju i sig det snabbare om man snortar tabletterna jämfört med denna plastbit under tungan...

Nja 12 mg utan tolerans låter mycket, men räkna med att kanske känna av max hälften, den är värdelös den här varianten.

man får 0 effekt förutom som det är tänkt medicinskt av denna skit filmen eller va fan det är.
Det är skit. plus suboxone och naloxon som är skitsvårt att dosera. Får bara halva effekten av suboxone jämfört med vanlig sub, samt jobbigt illamående av naloxonen möjligen.
Citera
2022-09-20, 05:05
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Jag vill inte kasta bort det jag har kvar av tabletten. Så jag får väl köra på 0,5 nästa gång och helt enkelt nöja mig med det rus eller lugn det ger mig. 🙂 Ska man bli pigg eller soft på Buprenorfin förresten? Tjack eller Benzofeeling? Tack Miss för råd och tips.

1mg är en lagom dos utan tolerans att snorta.

angående effekt;
inget av det
opiat feeling
men inte blir man speedad iaf, man blir lugn. mer åt benso hållet fast annat rus ändå.
Citera
2022-09-20, 05:13
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Jag är plåtskadad men har inga problem och ta subutex direkt efter jag varit på plåten.
Nu är jag lite små kåt på och testa Suboxone direkt efter jonket.
I dom 2 mg:arna jag har så är det 0.5 Naloxon, om jag skulle få akut abstinens går det då och röka sig tillbaka till normalstadiet snabbt igen med H, eller får jag ligga och vänta på att Naloxonen försvinner? Eller hur funkar det egentligen?

nej nej nej undvik detta för faan om du inte vill åka på världens AT av naloxonet när det blockar alla opiat receptorer direkt. Du kommer må fruktansvärt om du inte väntar länge nog som aldrig kommer va värt det eftersom effekten uteblir direkt på naloxon, spelar ingen roll hur mycket man tar. Det blockas helt och det går inte "röka sig tillbaka"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in