Citat:
Ursprungligen postat av
SofiaAndersson1
Jag är själv ex-pundare som gick på tjack och ketamin under några år men sluta med allt för över 5 år sen. Har typ ingen erfarenhet av opioider/sub.
Sen två år är jag ihop med en kille som också tar droger. Framför allt tar han sub mer eller mindre regelbundet. Han säger att han gör det för det hjälper mot hans IBS. Han tar också loperamid mot samma IBS.
Fan, jag vet inte om jag är ihop med en 24/7 pundare som bara ljuger för mig om sin ibs. Han snortar suben och det är så jag kommit på honom, han har vitt kvar i näsan eller glömmer sedlar i badrummet. Jag känner mig så satans ensam i det här. Vem ska jag prata med? Mina knarkglada vänner som inte tycker nåt är ett problem? Eller min oroliga familj? Hjälp. Ge mig din ärliga åsikt. Va tror du om killen min? Är han en subtorsk som tar de för rusets skull eller har du hört om nån annan som tar sub för magproblem/magsmärtor?
Han försöker bli hög på det.
Sub tar man absolut inte för magproblem, man får snarare magproblem som långvarig förstoppning av det.
Snortar man det är det enbart för rus. Du bör prata med din kille. Sub är inget man bara kan sluta med, det är svårare än heroin och tar extremt lång tid att bli av med. Vet du hur mycket han tar per dag? Så klart är det bara han du ska prata med och ja självklart ljuger man då för att inte orka med bråk osv, kan ej något speciellt om ibs men loperamid bör räcka, snorta sub gör man för att bli bäng. Så är det bara.