Citat:
Ursprungligen postat av
mindstream
Det var ett oskyldigt skämt, lite fyndigt faktiskt. Typiskt PK att försöka lura oss att Sveriges största problem är SD-politiker som skämtar med varandra. Jag bryr mig mer om bidragsturisternas kriminalitet än om Rebeckas skämt.
Oskyldigt? Osmakligt rättare sagt. Förintelsen är inget roligt, det är något folk inte vill bli påminda om. Själva Hitler sköt sig själv när han insåg vilket vedervärdigt monster han var och detta säger jag som inte är prosionistisk ens. De sköt väl sina egna barn och sig själva? Vidriga monster, barnen hade inget med det och göra, om något så är Hitler och dylika extrema typer bevis på att ondska existerar. Och kom inte och säg "men kommunismens mord döö", ingen rättfärdigar dessa, inte ens de som kallar sig själva kommunister.
Men visst folkmord är väl roligt och det är pkskitnödiga som bryr sig om det, enligt er.
Vad hade hänt om någon i annat parti hade skojat om Ukrainainvasionen? Ni hade fan i mig velat döda människan då. Dubbla måttstockar som ni själva brukar säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Belphemor
En hög medlem inom det parti som 20% av väljarna anser vara kloka nog för få förtroendet att handha våra skattepengar tycker uppenbarligen att förintelsen är rolig nog att berusat skoja till det om.
Sverige kommer till 100% vara förändrat från ett land som vi själva såg och världen tyckte sig se, ett vänligt och sansat folk som reagerade klokt och empatiskt i alla situationer till ett kallt och hånskrattande litet fruset bortglömd land.
Lita så är min oro, även om jag anser att SD ska ha en chans (om de utesluter extremisterna) så tycker jag detta gått för långt, det kommer bara splittra landet ännu mer om något.
Människor som är hatiska vill ju splittra landet, och det spelar ingen roll vilken "sida" de är på. Det finns de på bägge sidorna, som vill stoppa hatet, hoten, splittringen som uppstår i samhället.
Däremot så är hat mot JÅ (eller SD som parti) kontraproduktivt, som jag skrev för evigheter sedan, och väcker sympatier istället för avsky men de förstår inte detta. Däremot kan man uppmärksamma sådana här galna typer så folk ser att det finns brister och att vissa medlemmar bör uteslutas.
Jag tycker inte att skämt överhuvudtaget passar politik, speciellt inte när det gäller något så pass avgörande som detta var på. Då får man agera vuxet, kan man inte det då får man finna ett annat yrke. Däremot är det inte det jag menar när JÅ skämtade om att han åt isterband till lunch, detta var ju liksom när han blev förföljd av paparazzi och var ingen viktig situation.
Sådana här förstör för SD och JÅ som jag tror inte vill illa egentligen, även om jag röstade annorlunda, men de har varit en magnet för lite udda typer som gör att folk accsosierar sådant beteende med SD i helhet trots det finns en del som är normala människor som är oroliga över utvecklingen och inte finner det roligt med nazistiska skämt, som denna tråden visar.