2022-09-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Ja precis, SDs egna mediatränade Rebecka "Hell Seger" Fallenkvist bara råkade säga något på ett sätt som bara råkar låta som referenser till vitmaktsmörja och råkade erkänna att hon sa de. Kul!

https://imgur.com/a/fhNidfC

Du lurar absolut ingen!

Tyvärr höll hon i champagneglaset i högerhanden. Annars hade det varit full pott med den utsträckta högerhanden och Hell...Seger...! Där hade hon lite tur ändå.
Citera
2022-09-15, 16:35
Medlem
Antar uttalandet kommer med för hög promillehalt i blodet och att folket på valvakan skojat hejfriskt om att nu minsann är 20% av landet plötsligt facister. Omsidigt värre men förstår dem var glada.
Citera
2022-09-15, 16:37
Medlem
Citat:
Omni:

Vad är dealen med SD och nazism? Jag fattar ju att dessa low lifes drar som flugor till bajs, men ändå? Jag gissar att hon har stått och skojat om det med andra SD:are hela kvällen och så fick hon lite för mycket i sig så hon tyckte att detta var passande.

https://omni.se/riksprofilens-ord-efter-sds-valframgang-helg-seger/a/q1L5v0

https://www.youtube.com/watch?v=q0oHu3NQ7Ik
Jag har alltid tyckt att hon verkar litet förståndshandikappad. Inte förvånande att hon beter sig på det här sättet.
Citera
2022-09-15, 16:59
Bannlyst
Citat:
Omni:

Vad är dealen med SD och nazism? Jag fattar ju att dessa low lifes drar som flugor till bajs, men ändå? Jag gissar att hon har stått och skojat om det med andra SD:are hela kvällen och så fick hon lite för mycket i sig så hon tyckte att detta var passande.

https://omni.se/riksprofilens-ord-efter-sds-valframgang-helg-seger/a/q1L5v0

https://www.youtube.com/watch?v=q0oHu3NQ7Ik

Riktigt pinsamt beteende. Riktar glaset mot honom och klänger, spiller champagne på intervjuaren och grejer.
Citera
2022-09-15, 19:15
Medlem
oavsett hur blåst hon är så hade jag lätt tryckt henne i skitan
Citera
2022-09-15, 19:19
Medlem
PK-befriads avatar
Snäll seger, helgneger.

Det är andra varianter som en person i hennes position hypotetiskt sett kunde ha sagt.
Citera
2022-09-15, 19:29
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Nej. Det är möjligt att hon faktiskt anspelade på "hell seger". Jag gick inte djupt in i detta från början, då det är trams. Oavsett om hon menade "helg seger" eller anspelade på "hell seger" som ett skämt på fyllan, OCH? Det är som med Janne Josefson (som jag faktiskt gillar, och anser vara den bästa svenska journalisten någonsin) och Lars Ohly. Janne håll på i över 20 år och jagade Ohly om att han hade sagt "jag blev ledsen när muren föll" (Berlinmuren 89). Att Ohly är en Kommunist vet alla, då han vid flera tillfällen har hyllat kommunistiska diktatorer. Men att hålla på och tjata om en mening han sa, kom igen.

Detta är tom värre, då hon var berusad, och att det troligtvis var menat som ett skämt. Jag tycker att det är väldigt märkligt att ord kan betyda mer än handlingar nu för tiden. Det faktum att det finns medlemmar i Centerpartiet som har förgripit sig på barn, eller varit i förhållande med män som har gjort det, reagerar få människor på. Men att en medlem i SD säger "helg seger" på fyllan, innebär alltså att hon och hela SD är nazister som vill utföra folkmord?

Vad som ligger nära till hands att skämta om på fyllan säger en hel del om personen i fråga. Dessutom givet partiets historia, hennes arbetsplats och yrkesroll. Nazistiska slagord bör inte finnas i närminnet.
Citera
2022-09-15, 19:37
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Vad som ligger nära till hands att skämta om på fyllan säger en hel del om personen i fråga. Dessutom givet partiets historia, hennes arbetsplats och yrkesroll. Nazistiska slagord bör inte finnas i närminnet.

Men sluta nu!

Hon sa klart och tydligt "Helg Seger", det är inte i närheten av "Hell Seger".

Ni har fan SD-tourettes!
Citera
2022-09-15, 19:41
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Men sluta nu!

Ni har fan SD-tourettes!

Det är väl visst i närheten. Kan knappt komma på något som är mer i närheten än "helg seger".
Citera
2022-09-15, 19:42
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Men sluta nu!

Ni har fan SD-tourettes!

Köp revaxör din smutsiga jävel.
Citera
2022-09-15, 19:45
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Det är väl visst i närheten. Kan knappt komma på något som är mer i närheten än "helg seger".

I annat fall kan man fråga sig vad en särskrivare [iq mena] gör i partiet och i deras YT-satsning? Inget av alternativ smickrande för Rebeckas intellekt.
Citera
2022-09-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
oavsett hur blåst hon är så hade jag lätt tryckt henne i skitan

Hon ser ut som en äcklig arab, kolla bara näsan. Kusin med Zlatan? .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in