Citat:
DH: Jag åkte vilse o sen så släppte jag…Ja, du tar upp en fråga som är intressant och som du säger kunde det här ha varit en fråga av intresse. Särskilt när B ännu inte är hittad och lilla O har svårt att förklara var de har varit, mer än vissa detaljer som jag inte vet att man kunnat identifiera; fina hus, svarta och vita, första huset vitt. Skylt på pltsen där de parkerar där det är förbjudet att köra med bil/motorcykel. P- plats skylt på sten osv.
Jag läser förhör just nu med C där han beskriver om hur han hittar henne, tar henne i bilen med blod runt ansiktet (baksätet), kör vilse och begraver henne. Väldigt surrigt när man inte har de kartor framme som de hänvisar till.
Jag uppfattar dock som att C menar att han "hittade henne" vid cementgjuteriet, hämtat henne där efter Ystad för att sedan begrava henne. Men det är så surrigt och osammanhängande att man nog får ta och gå igenom förhöret riktigt långsamt.
Det här förhöret är 19/9.
A110/1678
Min misstanke är att C inte vill erkänna något alls som kan se ut som att det är planerat, eller att det är annat än ett misstag, inte medvetet eller på något sätt ETT MORD.
Han förringar hela tiden sin delaktighet i mordet.
Det är mycket att han inte minns, eller inte kom ihåg, kommer ihåg först när han fått lugnande, mållgor som tvingat honom till olka saker, han förstår inte varifrån blodet kommer...
Jag läser förhör just nu med C där han beskriver om hur han hittar henne, tar henne i bilen med blod runt ansiktet (baksätet), kör vilse och begraver henne. Väldigt surrigt när man inte har de kartor framme som de hänvisar till.
Jag uppfattar dock som att C menar att han "hittade henne" vid cementgjuteriet, hämtat henne där efter Ystad för att sedan begrava henne. Men det är så surrigt och osammanhängande att man nog får ta och gå igenom förhöret riktigt långsamt.
Det här förhöret är 19/9.
A110/1678
"FL: Ja förlåt. Var nånstans hittade du henne i buskarna Cezary?//
DH: Vid grusbruket.
DH: Precis, vid de här stället där man tar upp grus.
FL: Var är de nånstans?
DH: De i anslutning eller bredvid cementgjuteriet.
DH: Jag åkte därifrån med min son.
DH: Jag vet inte vart vi begav oss men vi gjorde en stor cirkel.
DH: Sen åkte jag med sonen för, för att äta hamburgare till hamburger ställe o sen skjutsade
jag honom hem.
DH: Vid grusbruket.
DH: Precis, vid de här stället där man tar upp grus.
FL: Var är de nånstans?
DH: De i anslutning eller bredvid cementgjuteriet.
DH: Jag åkte därifrån med min son.
DH: Jag vet inte vart vi begav oss men vi gjorde en stor cirkel.
DH: Sen åkte jag med sonen för, för att äta hamburgare till hamburger ställe o sen skjutsade
jag honom hem.
DH: Och sen åkte jag, tror jag måste varit Ystad då.
DH: Jag minns inte här exakt.
DH: Jag återvände.
DH: Jag återfann min fru o jag visste inte vad jag skulle ta mig till.
DH: Jag körde henne till skogen o grävde ner henne.
DH: De allt jag minns.
FL: På vilken plats hittar du Beata?
DH: De var i anslutning till cementgjuteriet."
"AN: Och du tänker i, pekar ut ett område här i Ekhagsvägen från 108:an västerut.Han håller sig ofta inte till en story, utan den ändras ju allteftersom...
AN: Ohörbart, 11:39. […] Om du pekar lite närmare, du sa grustag.
DH: Jag hittade min fru i en grustäckt…
AN: Mmm.
DH: […] O sen tog jag henne till bilen.
Dialogutskrift 211119 del 1, 2021-11-19 09:00 diarienr: 5000-K1149453-21 1681
AN: Mmm.
DH: Så att jag tog in, tog in henne in i bilen…
T till FL: Ordagrant.
DH: O sen åkte jag iväg.
DH: Jag körde runt lite med henne.
DH: Jag åkte vilse o sen så släppte jag…
DH: […] O sen kom jag ihåg de plötsligt.
DH: Och sen begravde jag henne i skogen.
DH: Oskar var hemma."
Min misstanke är att C inte vill erkänna något alls som kan se ut som att det är planerat, eller att det är annat än ett misstag, inte medvetet eller på något sätt ETT MORD.
Han förringar hela tiden sin delaktighet i mordet.
Det är mycket att han inte minns, eller inte kom ihåg, kommer ihåg först när han fått lugnande, mållgor som tvingat honom till olka saker, han förstår inte varifrån blodet kommer...
DH: […] O sen kom jag ihåg de plötsligt.
DH: Och sen begravde jag henne i skogen.
Han kom ihåg platsen. Alltså var han förtrogen med den. Ingen slump!
Men jag börjar vackla vad det gäller strypplatsen. Om området kring Cementgjuteriet är skoglikt, är det kanske ändå där det hänt och inte i Bökeberg.
C återkommer flera gånger till Cementgjuteriet fast med olika berättelser om vad som hände där.
Och eftersom hunden inte hittade B i skogen, kan den/de missat att B varit i bilen också. (Hm!!)
Dessutom har jag börjat fundera över om B verkligen skulle ha klivit ut och lämnat O ensam i bilen, i mörkret, i skogen i Bökeberg.