2022-09-15, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Micke tappade första set 4-6 mot Coric, men leder det andra setet med 3-0.

Samt beter sig väldigt märkligt.
Citera
2022-09-15, 18:43
Medlem
Federer och Lööf avgår samma dag. En av dom kommer jag sakna väldigt mycket...

Förlusten mot Djokovic 2019 svider fortfarande. Förhoppningsvis blir det en fin avslutning på Laver Cup, för han kommer väl spela?
Citera
2022-09-15, 18:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Hyllade Magnus Gustafsson nyss Mikael Ymers serve? Han menade att den "förbättrats oerhört" på sista tiden. Nu missade jag iofs matchen mot Schwarzman och satte precis på teven, men om det inte hänt nåt sensationellt den här veckan så är serven verkligen inget vidare, vilket Flashbackeliten redan har konstaterat
Citera
2022-09-15, 18:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo

Men du har garanterat inte sett det sista av dem, till tröst och fasa.

Citat:
Förlusten mot Djokovic 2019 svider fortfarande. Förhoppningsvis blir det en fin avslutning på Laver Cup, för han kommer väl spela?

Påminn mig inte... Kanske det mest smärtsamma jag upplevt i tennissammanhang. Då har jag ändå varit med om knappa svenska Davis Cup-finalförluster m.m. (för att inte tala om 14 Nadal-triumfer i Paris )
Citera
2022-09-15, 18:53
Medlem
Inte direkt två bästa spelarna på att döda en boll, bra grund för dueller.
Citera
2022-09-15, 19:03
Avslutad
Federer, nästan så man blir tårögd. Vilken jävla champ. En era går mot sitt slut. Nadal kommer följa snart, och då är det bara Djokovic kvar, tills tiden fäller även honom.

Vi ska alla den vägen vandra.

Blir till att kolla Laver Cup trots allt.

Citat:
Ursprungligen postat av wejo

Du kunde nämnt Andersson också. Federer har fan en del tunga förluster: utöver 2019 har du två semis mot Djokovic i USO också, där han hade matchboll, även om han nog förlorat i finalen mot Nadal ändå.

För Nadal känns det som de flesta av hans tunga förluster har kompenserats med senare segrar: Wimbledon 2007 gottgjordes i Wimbledon 2008, tex. Eller AO 2012 (hans värsta förlust) till viss del av AO 2022. Förluster mot Rosol och Kyrgios i Wimbledon kunde han ta revansch för nåt år senare. Eller förlusten mot Djokovic i FO 2021 med vinsten i FO 2022. Med Federer känns det som om det hänt mer sällan, även om AO 2017 bör ha gett en viss kompensation för AO 2009.

Men skit samma. 20 GS, legendstatus. Mycket mer kan man inte be om.

Ska bli spännande att se vad som kommer sen. Hoppas det blir mer än bara Rolexreklam och uppvisningstävlingen Laver Cup.
Citera
2022-09-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du kunde nämnt Andersson också. Federer har fan en del tunga förluster: utöver 2019 har du två semis mot Djokovic i USO också, där han hade matchboll, även om han nog förlorat i finalen mot Nadal ändå.

Absolut, Fed har haft en del stolpe ut tyvärr. Men Wimbledon är ändå störst och 2019 skulle bli hans sista riktiga chans att vinna visade det sig. Plus att det var mot just serben och en match han borde vunnit.
Citera
2022-09-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost

Nu missade jag vad han gjorde nu men ibland kan han bete sig lite konstigt – alla spelare har sina sätt att tagga till.

I en match nyligen hittade Mikael en tant i publiken som var högljudd och sedan använde han hennes existens för själv-taggande mellan bollarna resten av matchen. Jag har för mig att han vann.

Nu ser jag att Mikael gnäller om något.
Kommentatorerna gillar det inte.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-09-15 kl. 19:53.
Citera
2022-09-15, 20:16
Medlem
Stefan4s avatar
Starkt ändå av Ymer att pressa Coric i 2 timmar och 40 minuter, även om det slutade med en förlust.

4-6, 6-3, 3-6

Att Micke bara fick in 58% förstaservar gjorde väl sitt till. Coric tror jag låg på 72-73%.
Citera
2022-09-15, 20:18
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Geten kommenterar DG:s besked i en tvådelad tweet:

Citat:
Dear Roger,my friend and rival. I wish this day would have never come. It’s a sad day for me personally and for sports around the world. It’s been a pleasure but also an honor and privilege to share all these years with you, living so many amazing moments on and off the court 👇🏻

We will have many more moments to share together in the future, there are still lots of things to do together, we know that.
For now, I truly wish you all the happiness with your wife, Mirka, your kids, your family and enjoy what’s ahead of you. I’ll see you in London @LaverCup

Inga tweets från serbfittan såhär långt..
Citera
2022-09-15, 20:21
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost

Syftar du på när han gick runt och "grälade" med sig själv mellan bollarna?
Citera
2022-09-15, 20:38
Medlem
Stefan Edberg bekräftar vilken otroligt tråkig människa han är när han pratar om Federer.

”Som tennisambassadör är han absolut den största någonsin”.

Tennisambassadör?

https://www.svt.se/text-tv/304
Senast redigerad av Fotboll12 2022-09-15 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in