Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Stort tack för informationen!
Exakt sådant jag var ute efter!
Jag rotade lite extra i Granskningskommissionen och det enda jag kan hitta om hans utseende är: Vid fortsatt utredning framkom följande uppgifter och påståenden. GH:s utseende hade enligt uppgiftslämnare likheter med det signalement som Lisbeth Palme avgivit.
Det som avses är förmodligen broderns sambo som okt 1995 kontaktar PU då hon reagerat på Lisbeths signalement i Aftonbladet samma dag. Hon uppger att det är ”första gången hon ser denna uppgift, men att hon under lång tid, ca tre år, tyckt att Christers utseende haft stora likheter med tidigare publicerade uppgifter, men nu blev överensstämmelsen än större”.
Det hon måste läst är
”Tommy Lindström satt kort efter mordet tillsammans med Lisbet Palme och gick
igenom hennes beskrivning av mördaren.
- Jag tycker att det här stämmer väl överens, annars skulle jag inte ha
vidarebefordrat uppgifterna och heller inte arbetat med det, säger Tommy
Lindström till Nyheterna i TV 4.
- Det är ögonen, de här kraftiga kindsidorna och hakpartiet. Och det är
framförallt delen under näsan till överläppen, den här så kallade vita
överläppen som man har pratat om i olika sammanhang, det här stämmer väl.”
(FB) Tråden om Christer Andersson
Citat:
En annan punkt GK tar upp är: "Han har visat sig ha detaljkunskaper utöver det vanliga om PU:s
olika skeden." Men de nämner inget mer heller om det. Vet du vad de syftar på? Jag har läst igenom alla förhör jag kan hitta, men förstår inte vad alls vad de hänvisar till.
Utredningen har CA diskuterat med PU främst vid sidan om i samband med förhör. Det framgår i dokumentet ”Inställning till Palmeutredningen”,
där refereras sådan diskussioner och som inte finns i förhör. Här framgår dock inga ”detaljkunskaper”, men sådana kan ju ha visat sig ändå.
Som du ser om har förlustat dig med GrK, så har denna haft flera sammanträden om CA med PU och åklagarna. Där har förmodligen framkommit uppgifter som inte finns i någon diarieförd handling eller i handling som inte begärts ut än. Jag menar att uppgifter från exempelvis GrK och revisorerna tills vidare får avvisas om man inte kan identifiera källan. Och det är ju synd om faktiskt fanns värdefullt material i arbetsmaterial och utredares huven.
Citat:
Jag hittar inget alls som tyder på att han besatt mer kunskap än någon som läser tidningarna.
Att man fäster sig vid kunskaper om PU tror jag handlar om GMP:n och dess uppfattning att GM kan ha haft intresse för, kunskap om och följt med i rapporteringen om utredningen. Hade CA eller någon annan haft kunskap som endast GM kan ha, så hade ju saken varit klar.