2022-09-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Jag har inte spekulerat någonting om dennes eventuella skuld. Kan inte förstå varför du försöker insinuera att folk pekat ut honom, om de inte har det.

Det kommer aldrig att kunna slås fast exakt vad som hände.
Har inte du gjort det ber jag om ursäkt men generellt är det många här och i podden direkt och indirekt utpekat bulvanen som gärningsman.
Sen är det svårt att hålla koll på vilka som tidigare varit övertygande men märker att argumenten och chansen att belägga något nytt minskar för varje och då har även ryggdunkargänget lugnat sig lite.
Citera
2022-09-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Frågan är vad som krävs för att gå ut på det sättet som podden gjort.
Vi vet att bulvanen är mördaren men vi kan inte bevisa det.
Vad konkret gör att man uttalar sig på detta sett.
Det är ett citat.
För att bli dömd på riktigt krävs bevis och det finns inte och då är han oskyldig och därmed ingen mördare.
Jag tror bara du här fokuserar på BL och hans påstådda utpekande, kanske bättre att ligga lågt? Ingen bryr sig nämnvärt om honom. Han kommer aldrig fällas för någonting som du säger. Sen vad andra tror eller spekulerar är upp till var och en, likaså poddarna.

BL behöver väl inte alls vara mördaren bara för att dom eventuellt hittar SS på tippen? Han kanske bara utförde hans slutgiltiga försvinnande. Sen var han ju skyldig till mycket annat, kvinnomisshandel och bedrägeri etc.

Om nu dom här benresterna var det enda hunden markerade på och det visar sig att det inte är SS så kan tippen-spåret avskrivas. Förhoppningsvis fortsätter dom då sökandet efter Sven till havs!
Citera
2022-09-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parmageddon
Jag tror bara du här fokuserar på BL och hans påstådda utpekande, kanske bättre att ligga lågt? Ingen bryr sig nämnvärt om honom. Han kommer aldrig fällas för någonting som du säger. Sen vad andra tror eller spekulerar är upp till var och en, likaså poddarna.

BL behöver väl inte alls vara mördaren bara för att dom eventuellt hittar SS på tippen? Han kanske bara utförde hans slutgiltiga försvinnande. Sen var han ju skyldig till mycket annat, kvinnomisshandel och bedrägeri etc.

Om nu dom här benresterna var det enda hunden markerade på och det visar sig att det inte är SS så kan tippen-spåret avskrivas. Förhoppningsvis fortsätter dom då sökandet efter Sven till havs!
Här har det lugnat ner sig med fokus på bulvanen.
Men han är enda anledningen till att dom grävde vid ladan och tippen.
Det är ett indirekt utpekande.
Sen vet jag inte vad andra tror som lyssnat på podden och inte har kritiskt tänkande.
Till havs eller kvarnen och båda blir svårare att utreda och därför siktade man på ladan och tippen för då kan man bygga podden på det.
Citera
2022-09-14, 22:23
Medlem
Varför tar det så otrolig lång tid gräva upp SS ?

Tror inte dom hittat något annat en ett fornfynd . Eller varför tar det sån tid ? Gräver de nu ?
Citera
2022-09-14, 22:59
Medlem
Kan de få reda på om skelettet tillhör SS ?
Citera
2022-09-15, 05:53
Medlem
De har stoppat grävningarna nu vid Etelhem eftersom missing people har hittat en skelettdel av ett mänskligt underarmsben. Verkligen intressant!!
Citera
2022-09-15, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djbruin
De har stoppat grävningarna nu vid Etelhem eftersom missing people har hittat en skelettdel av ett mänskligt underarmsben. Verkligen intressant!!

Nej, de gräver vidare och vare sig skelettbenets arttillhörighet eller ålder är konstaterad.
Citera
2022-09-15, 07:15
Avslutad
Citat:
Det är ett citat.
För att bli dömd på riktigt krävs bevis och det finns inte och då är han oskyldig och därmed ingen mördare.
Någonting som slog mig, är P*gge W involverad? Han skäms inte för sig
Citera
2022-09-15, 07:22
Medlem
Citat:
Det är ett citat.

Tja, de är i gott sällskap, du missade väl inte presskonferensen om Skandiamannen?
Citera
2022-09-15, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Någonting som slog mig, är P*gge W involverad? Han skäms inte för sig
Det är inte uteslutet.
Han brukar inte tveka att få medialuppmärksamhet och till vilket pris dom helst.
Det går i samma anda som grävgruppen.
Citera
2022-09-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Tja, de är i gott sällskap, du missade väl inte presskonferensen om Skandiamannen?
Den presskonferensen är det värsta jag upplevt.
Den är orsaken till att jag håller på som jag gör i detta forum.
Vi kan inte utesluta att Stig Engström är mördaren och därför anser vi att vi stänga ärendet.
Väldigt passande att utse en död person som gärningsman som inte kan försvara sig och under tiden han levde så blev han aldrig åtalad.
Man offrade honom för att kunna lägga ner Palmegruppen pga bristfälligt polisarbete.
Att dom kom undan så billigt trots att kritik har funnits.
RiP Stig Engström
Citera
2022-09-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Varför tar det så otrolig lång tid gräva upp SS ?

Tror inte dom hittat något annat en ett fornfynd . Eller varför tar det sån tid ? Gräver de nu ?
Detta är en skenmanöver.
Man söker uppmärksamhet och pengar innan och man måste hålla detta skådespel levande.
Då är det passande att det första man hittar ett ben som håller spänningen uppe trots att grävgruppen vet att SS inte finns där.
Polisen drar som en avlöning för dom tror inte på detta och kommer inte lägga 1 minut åt att påbörja en utredning.
Nu köper grävgruppen ytterligare tid för 15e gången.
Dessutom kan dom nu säga att hunden kände doft av mänskligt ben även om det är dit placerat och kan vara från 1200 talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in