Citat:
Ursprungligen postat av
Gladmigrant
Ukrainas 2 väl, offensiver, är en flopp. Mark har återtagits men till stora förluster. För det är nog ingen Tet-offensiv det här. Nordvietnameserna floppade militärt men vann politiskt. De floppade 1972 också.
Hela kriget är en flopp för NATO och för väst. Hela kriget med alla dess dödsoffer har på västsidan varit förgäves. Fast vapen-industrin går jättebra och så vill globalisterna ha det. Och globalisterna och deras köpta politiker har fått ett stöd bland folk, genom propagandan från massmedia. På så vis är kriget nästan en succe.
Herregud.
Om vi bortser från alla militära förluster från Rysslands sida, vad har Ryssland vunnit hittills?
Ryssland hade två tillgångar innan kriget började, fossila bränslen till Europa och världens näst största vapenexport. Idag letar de efter nya kunder för bägge med strålkastare samtidigt som de försöker köpa in vapen som de redan sålt till Iran och Nordkorea eftersom de har brist på vapen. D.v.s Nordkorea säljer tillbaka deras gamla skräp till Ryssland med vinst. Jag fattar inte vad den här magiska vinsten som ni insinuear är annat än något i era fantasier.
Den mest optimistiska prognosen för Ryssland är att de är tillbaka på 2021 års ekonomiska nivå runt 2035. Och jag skulle aldrig satsa mina pengar på en sån optimistism.