2022-09-14, 17:14
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Det blir inte ens i närheten av 0,5 procent som AfS kan få.

Varför då?

Jo för dom övriga partierna är i den preliminära uträkningen runt 95.000 med alla distrikt snart räknade. Gör man det optimistiskt för sig så kan man dela alla dessa 95.000 på 3 och då får Nyans, AfS, Med runt 31.000 röster var.

Giltiga röster är 6 323 000.

Delar man på det så får man 0,5 procent exakt. Och då är det väldigt högt räknat. Men faktum är att Nyans kommer få bra mycket mer än både AfS och MeD samtidigt som det finns en massa andra partier också som tar en hel del tiondelar.

LÄGG NER ERT SKITPARTI

Väldigt vad negativ du har blivit till AfS. Före valet var du närmst lyriskt inställd på framgång för AfS.
Citera
2022-09-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag sa redan 2018 att AfS kommer att läggas ner efter fiaskovalet 2022. Så när lägger AfS ner?

Gustavs ego är för stort för att lägga ner. Det här är ju en person som förlorat varenda politisk kamp han gett sig in i. När han var anställd på SD:s partikansli försökte han bygga upp ett parti inom partiet, sedan försökte han använda SDU mot partiledningen och nu har han gjort fiasko i två val med sitt egna lilla microparti.

När ska Gustav förstå att, 'det här funkar inte, jag måste göra något annat av mitt liv'?

Som Mattias Karlsson sa "Gustav Kasselstrand är en liten man med Napoleonkomplex"
Senast redigerad av Kjome-och-Renvall 2022-09-14 kl. 17:19.
Citera
2022-09-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag sa redan 2018 att AfS kommer att läggas ner efter fiaskovalet 2022. Så när lägger AfS ner?

Om många år. Ny Demokrati lades ner i februari 2000 och satt kvar i Laholms kommun till 2002. Tror det här kommer leva vidare som "bokstavshöger" betydligt längre. Kanske blir det öppet Moskvatroget ifall Jeff Ahl hoppar av. Och om det läggs ner så undrar man ju hur man skapar ett "Alternativ till Alternativ för Sverige". I så fall blir det nog något gemensamt projekt över gränserna. Alternativ för Norden kanske med något mandat i Folketinget till att börja med. Otroligt nog var Rasmus Paludan nära att knipa ett med 1,8% av rösterna 2019. I så fall läggs nog AfS ner eller byter namn innan folketingsvalet nästa år.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2022-09-14 kl. 17:20.
Citera
2022-09-14, 17:19
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Gustavs ego är för stort för att lägga ner. Det här är ju en person som förlorat varenda politisk kamp han gett sig in i. När han var anställd på SD:s partikansli försökte han bygga upp ett parti inom partiet, sedan försökte han använda SDU mot partiledningen och nu har han gjort fiasko i två val med sitt egna lilla microparti.

När ska Gustav förstå att, 'det här funkar inte, jag måste göra något annat av mitt liv'?
Tror Gurra måste ta en rejäl funderare nu. Landet har varit i kaos i dom två valen han ställt upp i. Invandringsfrågan har varit het. SD har ökat som bara den. Och Gustav klarar inte ens att slå sitt eget valresultat från 2018 samtidigt som Nyans seglar förbi på första försöket.

Frågan är om han själv ens tror att han ska lyckas? 2 valresultat borde vara ett riktmärke för när det är lönt och inte lönt.

Jag tror han kommer använda AfS nu som sin sekt för att ha en stor inkomstkälla.
Citera
2022-09-14, 18:26
Medlem
Holdingbreaths avatar
Problemet med AfS är behovet av partidisciplin. För att undvika att medlemmar säger dumma saker dominerar Kasselstrand talande.

Han är smart och övertygande men uppenbarligen gick inte partiet bra.

Mycket beror nu på hur effektiv den kommande regeringen är. Om Sverige fortsätter på fel väg kan AfS göra comeback.
Citera
2022-09-14, 18:38
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Att läsa en förlorare i ett ansikte överensstämmer måste förvisso överstämma med en ful anatomi, vilket var vad jag frågade efter

Det obegripliga antar jag var mitt användande av ordet böna, det jag menade var, hur ser hans fru ut?

Jag tycker Gustav ska starta en Inlyfans likaväl (Only fans behöver faktiskt inte innefatta naket, utan man kan lägga AFS bakom betalmur) eftersom Evelina är ju lika ful 4 mil mellan ögonen

Aaa, förlåt att jag inte förstod dig, mitt fel :'DD det är du som är smartare än mig.

Kasselstrand ser inte ut som en vinnare enligt mig. Han är inte karismatisk och jag känner mig
inte de minsta bögkåt på honom. När jag läser av hans ansiktsuttryck ser han ut lite som en slags luffare som vill bli statsminister. Vore intressant att få lite input på detta från nån av er AFS:are. Ni får gärna mangla på om ni tycker att ja retas med eran ledare, men men.

Läsa av människor är en konst.
Citera
2022-09-14, 18:43
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Som Mattias Karlsson sa "Gustav Kasselstrand är en liten man med Napoleonkomplex"

Jag ser Kasselstrand lite som en looser. Han är dömd att förlora, inte gjord för politik.
Jag tror att många som ger sig in i politiken drivs mest av viljan att inte behöva ge upp.
Dom vill bevisa för alla att dom inte är förlorare, alla vill stå där och säga att dom fick framgång.

Extra mörkt blir de ju nu när då "mobbarna" Åkesson och gänget e dom som e framgångsrika och inte han.

När ska han inse att det är dags att kasta in handduken för gott ?

AFS fick alltså ca. 800 röster i valet, som dom flesta andra småpartier.

Det är en lång uppförsbacke. När ska dom komma in? 2034?

Och vad blir resultatet av denna kamp? Jo, utbrändhet och psyket för Gustav Kasselstrand.
Citera
2022-09-14, 19:25
Medlem
Nu när ett någorlunda antal valdistrikt har räknats ser man att Nyans starkaste fäste är i Rosengård i Östra Malmö, under valdistriktet "Herrgården".
Där får Nyans 24,5 % utav rösterna. Samtidigt fick AfS inga röster alls. Även SD har ett mycket svagt resultat. Valdeltagandet ligger mer än -33 %-enheter under genomsnittet.
https://resultat.val.se/val2022/slutlig/RD/valdistrikt/11/1280/128001/0809

Jämför man med Valet 2018 kan man se att väljarna som röstar på Nyans tidigare uteslutande röstade på Socialdemokraterna.
https://historik.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0809/index.html

Jag vet inte om man ska fira eller sörja det faktum att de importerade väljarna gör revolt mot S och nu kandiderar med eget parti. I alla fall avgår regeringen som följd utav detta imorgon.

AfS lär inte få fler röster än under 2018, tyvärr.
Senast redigerad av Vitdom 2022-09-14 kl. 19:32.
Citera
2022-09-14, 19:32
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
För att era jävla tiondelar riskerar oss vänsterstyre.

Nu var det på fitthåret på grund av att Nyans ställde upp och tog dom tiondelarna från vänstern.

ND och Svenskarnas parti var inte samma typ av hot då dom fick betydligt färre röster, typ några hundradelar som bäst.
Har du någon j-a gång tänkt tanken att NI kanske inte är tillräckligt bra ifall NI inte når era mål? Snacka om bekvämt att lägga all skuld på 20000 väljare som vill något annat. Fixeringen vid AfS stillar din ångest, det är det enda. Ditt beteende här i tråden är helt irrationellt för en utomstående.
Citera
2022-09-14, 19:40
Medlem
När fan har vi resultatet?!
Citera
2022-09-14, 19:43
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.

AFS fick alltså ca. 800 röster i valet, som dom flesta andra småpartier.
De var väl kanske lite i underkant, 15000 blir det väl ändå
Citera
2022-09-14, 19:50
Medlem
Nordoxens avatar
Väldigt risky att bara förlita sig på SD för vår överlevnad. AfS behövs så vi på sikt kan ha ett Sverigeblock inom svensk politik. Tänk hur annorlunda läget hade sätt ut ifall AfS satt där istället för L i detta läge.

Tror väldigt många taktikröstade på SD då det var så jämt mellan blocken. Besvikelse ändå såklart om man inte lyckas få bättre resultat än 2018. Det kommer slå hårt mot moralen och skapa mer motvind tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in