2022-09-14, 13:56
Medlem
oresundsbroens avatar
Nyans drar ifrån som fan.

Ser kört ut för afs när inte ens muslimförorterna räknats
Citera
2022-09-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Nyans drar ifrån som fan.

Ser kört ut för afs när inte ens muslimförorterna räknats

Är ju inte konstigt om Nyans blir större. Personligen har jag bara en förhoppning och det är att AfS slår sitt förra valresultat, allt annat vore ett dunderfiasko.
Citera
2022-09-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Absolut, instämmer — över 20 000 röster, 0,31 procent, är det som räknas. Antalet röster på övriga partier i detta val blir omkring 95 000. Grejen är att AfS var största parti utanför riksdagen i förra riksdagsvalet och det vore en bomb om AfS blev det igen, trots uppstickaren Nyans som det varit så mycket skriverier om. Chansen är tyvärr minimal.

MED har ungefär 370 röster färre än AfS och gör förmodligen ett dåligt val.

Var inte FI störst utan för riksdagen 2018, eller var det 2014?
Citera
2022-09-14, 14:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Ha! Den gubben gick inte serru. Typ alla röster e räknade, de e bara utlandsröster kvar.

Kan det ha varit att SD redan visste att AFS skulle överskatta sig själva och ta i järnet, men att det bara blev smulr(ö)ster kvar till AFS? Att AFS talare Kasselstrand stod där arrogant och bröstade upp sig över hur bra det skulle gå, och sen stod han där, besviken och ledsen över att det grymma politiska spelet hade spelat honom ett spratt? Alla i riksdagen är grymma cutthroats som förrått honom, och nu sitter han där, beredd att slita av sig håret inför abort åldrande befolkning. Han är det nya bytet på den onda arenan.

Kul ändå att du nämner piratpartiet. Jag röstade faktiskt på dom. För att dom vill legalisera gräs och prostitution. Även om ja är lite av ett höger-troll så gillar jag småpartierna. Jag röstade på MED och piratpartiet. Två röster på MED, men jag ser mig som lika mycket pirat och subkulturfetischist som MED-borgare. Högerfalangen, helt enkelt.

PP har lätt bäst framtidsutsikter då dom är en internationell rörelse som är stora i många andra länder. Tjeckien och Island till exempel. Dom har även en riktigt bra partiide som kan slipas på ännu mer, en oslipad diamant. Dom är ungefär som V, fast en billigare och lite sunkigare variant som dessutom vill legalisera narkotika och prostitution. Affärsmodellen har ja inte sett hittils, men ja gissar att den är åt det lite billigare och enklare anarko-libertarianska hållet.

Har deltagit, och vill åter delta i piratpartiet. Dock så var partiet mycket mer radikalt runt 2010 och enligt statistik (från wikipedia, inget smussel här) så hade dom som mest 50.000 medlemmar i sitt ungdomsförbund. Det var en enorm rörelse för unga och gamers.

Sen med Magnus Andersson så blev det en hejdundrande liberalisering av partiet där det var lagom är bäst. Och partiet gick från 2% 2014 till typ 0.1% 2018.
Det fetade gäller AfS i väldigt mycket högre grad.
Citera
2022-09-14, 14:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Var inte FI störst utan för riksdagen 2018, eller var det 2014?
Jag mindes fel och du har rätt. F! särredovisas 2018, de rackarna, fast de bara fick ca. 8 000 röster mer än AfS.
Citera
2022-09-14, 14:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.

Man kan nästan tro det va.
Förövrigt fattar ja inte ett dugg va du menar, helt jävla obegripligt inlägg.
AFS ska ha gjort en rejäl valflopp, rösterna gick till SD.

Ja, jag tycker att Kasselstrand är ful. När jag läser av hans ansikte så ser ja
att han är en förlorare. Det är omöjligt att undgå det. Bara första intrycket.

AFS har massvis av företrädare som bränner kolet.
Personligen tkr ja det är lite som att va vegetarian och äta kött
att va nationalist och knulla utomeuropeer.
Att läsa en förlorare i ett ansikte överensstämmer måste förvisso överstämma med en ful anatomi, vilket var vad jag frågade efter

Det obegripliga antar jag var mitt användande av ordet böna, det jag menade var, hur ser hans fru ut?

Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Dunderflopp för Afs?
Läggs partiet ned på onsdag?
Blir Gurra hemlös?
Startar Evelina Hahne ett OnlyFans konto?

Vad tror ni?
Jag tycker Gustav ska starta en Inlyfans likaväl (Only fans behöver faktiskt inte innefatta naket, utan man kan lägga AFS bakom betalmur) eftersom Evelina är ju lika ful 4 mil mellan ögonen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-09-14 kl. 14:40.
Citera
2022-09-14, 16:28
Medlem
JustZlatans avatar
Jag sa redan 2018 att AfS kommer att läggas ner efter fiaskovalet 2022. Så när lägger AfS ner?
Citera
2022-09-14, 16:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Absolut, instämmer — över 20 000 röster, 0,31 procent, är det som räknas. Antalet röster på övriga partier i detta val blir omkring 95 000. Grejen är att AfS var största parti utanför riksdagen i förra riksdagsvalet och det vore en bomb om AfS blev det igen, trots uppstickaren Nyans som det varit så mycket skriverier om. Chansen är tyvärr minimal.

MED har ungefär 370 röster färre än AfS och gör förmodligen ett dåligt val.

MED har kommit in i en kommun, det har inte AfS gjort. Så även om MED får färre röster än AfS och Nyans så gör de ett bättre val än båda.
Citera
2022-09-14, 16:31
Medlem
Guillounisms avatar
Snart tusen distrikt räknade och AfS ligger på 0,23 % enligt vad jag kan se just nu på https://resultat.val.se/val2022/slutlig/RD/rike.
Citera
2022-09-14, 16:38
Medlem
oresundsbroens avatar
1000 distrikt snart och AfS når inte ens 0,3. Det här kommer verkligen bli en katastrof. Särskilt när de senare distrikten är från storstäderna där partier som SD och AfS är betydligt svagare.

Säga vad man vill om turken, men hatten av till honom. Dom här 0,5 procenten han har nu kommer han kunna bygga väldigt mycket på.

Annat kan man säga om tönten Kasselstrand som trodde partiet skulle få 2 % valet 2018 pga nån mätning i Sentio
Citera
2022-09-14, 16:44
Medlem
Det var ju ganska uppenbart från första början att det skulle bli fiaskoval för Afs. Låg energi som fan jmf med 2018. Ser ut som de kommer få 12k-17k, de kommer definitivt inte slå förra valet. Nyans däremot ser ut att kunna ha en bättre framtid för sig.
Citera
2022-09-14, 17:02
Medlem
oresundsbroens avatar
Det blir inte ens i närheten av 0,5 procent som AfS kan få.

Varför då?

Jo för dom övriga partierna är i den preliminära uträkningen runt 95.000 med alla distrikt snart räknade. Gör man det optimistiskt för sig så kan man dela alla dessa 95.000 på 3 och då får Nyans, AfS, Med runt 31.000 röster var.

Giltiga röster är 6 323 000.

Delar man på det så får man 0,5 procent exakt. Och då är det väldigt högt räknat. Men faktum är att Nyans kommer få bra mycket mer än både AfS och MeD samtidigt som det finns en massa andra partier också som tar en hel del tiondelar.

LÄGG NER ERT SKITPARTI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in