Citat:
Ursprungligen postat av
Flammarion
Vi är ju överens om att religionen ger svar på saker som vetenskapen inte kan. Det är en bra utgångspunkt.
I övrigt är väl diskussionsunderlaget för tunt för att kunna göra anspråk på att ”utmana min tro”.
Så jag antar att du blir besviken nu när jag inte mosar dig som en lus. 😄
Darwin gav oss evolutionsläran och Moses gav oss budorden.
Vi ska inte välja bort något, men det verkar vara en allmänt utbredd missuppfattning att vi måste välja antingen eller.
Ja, det vore kul och kinky faktiskt om du mosade mig som en lus. Känner mig lite småkåt idag. Är ju oxxå på flashback för att ja vet att ja är dum i huvet och passar in, drivs av en vilja att synas och bli förnedrad typ som på TV och kick some ass.
Precis, men ang. det med tro, vad finns det för olika typer av övernaturliga saker i kristendomen?
I satanismen kan man kommunicera med djävulen och hans demoner, profetior, uppenbarelser, ritualer, svartmagi, häxkonster, offerritualer, black mass, initieringsriter o mer.
Allt detta sker i samfund med djävulen. Men med kristendom så känns det liksom som ni är lite väl asketiska, ni tror inte riktigt på såna saker och har inte så mycket coola grejer som finns i satanism.