2022-09-12, 11:40
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinatra10
"Det är redan värre än vad det kan bli"

Du kommer få ett jobbigt uppvaknande.
Så varför kan högern inte ens gå fram mer än marginellt trots det vi ser?
Citera
2022-09-12, 11:41
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
men om Gustav ropar rösta för ett svenskt Sverige en gång till!, så vänder det, har vi kollat Gotland och Skåne?

Nu har AFS obligatoriska radiotystnad på twitter inleds precis som för 4 år sedan, om 2 dagar uppdaterar dom

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Så var är valvakan för det här looserpartiet i år?

Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Snacka om floppval..
Jag ser Partiet Nyans fått 0.1-1% på många småställen..
AfS syns inte till någonstans.

Bra det att dom inte snor röster från SD, Sveriges sista chans till förändring.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Så kommer Gustav gråta och vara full av tårar när han ger AFSugningar inatt till William Hahne eller kommer han skratta hela vägen till spermabanken? Oj vad han har blåst er och skott sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Jävlar vad tyst det var på AfS konton på twitter.

Samma med DFS-Svegot tjockisarna som brukar köra valvaka. Swebbtv lika tyst.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Man anade att det skulle bli flopp för AfS i detta val igen. Vad säger Fotnoten och Grodfrityr, håller ni ställningarna på Flashback 4 år till genom att kontinuerligt posta Matikainen-videos och Kasslerns tweets?

Ja, vad ska man säga. Fullständigt vidrigt!

Det känns lite sorgligt idag. Det blir så mycket värre när man läser sånt här.

Tillhör inte de som trodde på 4%. Det trodde inte partiet heller. Jag vill bara säga till vissa här att politik är inget som skiftar från dag till dag. Tycker fortfarande att AFS och Gustav hade varit bra för vårt land. Nu får ni Nyans istället så ni är väl nöjda nu.

/ Ingrid
Citera
2022-09-12, 11:44
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Dunderflopp för Afs?
Läggs partiet ned på onsdag?
Blir Gurra hemlös?
Startar Evelina Hahne ett OnlyFans konto?

Vad tror ni?
Citera
2022-09-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten

Tillhör inte de som trodde på 4%. Det trodde inte partiet heller. Jag vill bara säga till vissa här att politik är inget som skiftar från dag till dag. Tycker fortfarande att AFS och Gustav hade varit bra för vårt land. Nu får ni Nyans istället så ni är väl nöjda nu.

/ Ingrid
Det handlar om att det enda AfS gör är att svartmåla SD och försöker sno röster från just SD som är SISTA hoppet detta landet har. AfS fungerar mer som jag ser det som ett mikroparti som rör upp lite känslor och konfronterar vänstern och det gör det bra.

De får gärna fortsätta men kanske lägga fokus på annat? Upplysningskampanjer och annat.
Citera
2022-09-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten

/ Ingrid

AfS gjorde ett politiskt avtryck genom den hajp som 2018 skrämde SD att åtminstone börja prata återvandring. Ju förr det fröet såddes och tanken normaliseras, desto tidigare kan det bära frukt i praktiskt politik.
Citera
2022-09-12, 12:04
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Det handlar om att det enda AfS gör är att svartmåla SD och försöker sno röster från just SD som är SISTA hoppet detta landet har. AfS fungerar mer som jag ser det som ett mikroparti som rör upp lite känslor och konfronterar vänstern och det gör det bra.

De får gärna fortsätta men kanske lägga fokus på annat? Upplysningskampanjer och annat.

Ska sluta diskutera här. Vill bara säga att de flesta som röstar AFS ser inte SD som Sveriges hopp längre. Vi kan ju inte rösta på ett parti vi tycker är dåligt (dock inte sämst).

/ Ingrid
Citera
2022-09-12, 12:06
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
AfS gjorde ett politiskt avtryck genom den hajp som 2018 skrämde SD att åtminstone börja prata återvandring. Ju förr det fröet såddes och tanken normaliseras, desto tidigare kan det bära frukt i praktiskt politik.

Vi får hoppas att det är så.

/ Ingrid
Citera
2022-09-12, 12:07
Medlem
Vryzass avatar
Det kommer att finnas ett enormt missnöje att kapitalisera på för AFS (eller något annat) under nästkommande år med det liberala samhället som skakar i dess grundvalar, och SDare som tillslut får reda på att det inte går att få någonting vettigt gjort i allians med moderater.
Citera
2022-09-12, 12:11
Medlem
Partiet verkar ha gjort ett dåligt val av kommuner att ställa upp i. Grums är den enda "starka" kommun från tidigare val där de försökte ta lokala mandat i år. Det var också den kommun där det gick bäst för AFS, även om de fortfarande hamnade långt från KF.

Som en jämförelse tog Nationaldemokraterna fyra lokala mandat i det första valet de ställde upp i, och Svenskarnas parti fick ett mandat.
Citera
2022-09-12, 12:16
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias_r
Säger det jag har sagt tidigare, spelar ingen roll vilket valresultat AfS får för jag är stolt att kunna rösta på en politik som skulle göra förändring för Sverige.
Instämmer. Hade förväntat mig ett dåligt resultat så ingen överraskning där för min del då det inte fanns så mycket som talade för AfS i år.
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Så varför kan högern inte ens gå fram mer än marginellt trots det vi ser?
"Öppna era hjärtan" är en förklaring. Kolla hur det röstas i våra utanförskapsområden.
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Absolut är det så. Återvandring är nu ett etablerat begrepp och fröet har såtts hos många svenskar, mycket tack vare AfS spektakulära valrörelse 2018.
Citera
2022-09-12, 12:49
Medlem
argaangelicas avatar
Afs borde lagts ner innan det hade hunnit starta. 🤣, kom ni in i riksdagen? Bättre att promillepartiet Afs lägger ner nu. Inga kommentarer från Gustav? 🤣. Snabbast växande parti? 🤣
Senast redigerad av argaangelica 2022-09-12 kl. 12:52.
Citera
2022-09-12, 12:53
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det kommer att finnas ett enormt missnöje att kapitalisera på för AFS (eller något annat) under nästkommande år med det liberala samhället som skakar i dess grundvalar, och SDare som tillslut får reda på att det inte går att få någonting vettigt gjort i allians med moderater.
Så har ni sagt varje år

Inse nu att verkligheten inte är flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in