Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Har jag inget minne av, och då är jag ändå uppvuxen i en storstad med stor invandring.
Minns många svennar från den tiden som inte var Guds bästa barn.
I gängen var invandrarna i minoritet, typ en och annan enstaka.
Jag är uppvuxen i Stockholm och gick i skola i innerstaden. Blattegängen kom in från orten för att sätta skräck i oss "överklassbarn". Det fanns en flipperhall som man gick långa omvägar runt för att slippa problem på väg hem från skolan. Sen får man inte glömma Paolo Roberto och såna som han. Svårt att veta om alla var blattar eller om även något svenskt missanpassat barn med fyllon och knarkare till föräldrar sökt sig till gängen.
Jag minns tex att jag blev utsatt för gängvåld till och med inne på NK av ett ortengäng. Ledarens tjej hade tittat på mig och det avgjorde saken för gänget som endast var ute efter att leta ensamma svenskar att misshandla. Några år senare såg jag gängledaren. Han var non fighting generation vakt på en festival och det var dags för vedergällning. Han sprang som en liten råtta eftersom han var ensam. Det var en enorm mängd våld, och föreningen Non Fighting Generation bildades pga våldet. Jag själv var tvungen att lära mig boxas, samt Kung Fu och Thaiboxning. Det fanns inget val.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Non_Fighting_Generation
När filmen Warriors släpptes, eskalerade gängvåldet markant.
Kan tänka mig att situationen blivit 10 000 ggr värre idag med gängtorrismens mord som grädde på moset. Det som förenar somalierna och muslimerna är att de inte har fysiken för att kunna ta för sig. Därav skjuter de istället när de känner sig kränkta. Detta fanns inte när jag växte upp. Visst sparkade blattarna på en när man låg ner, visst var de 5-6 st på en svensk, men de dödade inte sina offer. Det fanns en viss form av hederlighet. Svenskar har alltid kört man mot man och även bland lördagsfyllon fanns denna moral.
Vi blev också jagade av skinheads. Gamla stan befann man sig inte frivilligt i. Där fanns helikopterplattan där skinnhuvudena samlades. Det var en samling numera legendariska misfits till fullblodsidioter som troligen är döda idag.
Kan inte minnas att det fanns något uttalat vänstervåld. Jag har i alla fall aldrig blivit utsatt för det, sen kan man undra om skinnskallarna kan räknas in i politiskt våld. För mig var det bara en samling klantskallar som sökte sitt gäng av klantskallar. Säger som Charles Bukowski - alla gäng är löjliga.