2022-09-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Det är ju det det gjort? Rubriken stämmer.

https://www.svt.se/datajournalistik/...valjargrupper/

Jämför med partierna C, V, MP, KD, L. Dom har problem att få kvinnor och rösta på deras partier. Men det är klart. Dom har även problem att få män att rösta på deras partier. Dom får väl satsa på att få röster från det tredje könet? Kanske därför dom vill ha ett införandet av ett tredje juridiskt kön? I valet 2026 kanske vi har män, kvinnor och det tredje könet som röstar?

Hahaha nej det stämmer inte typ bara kvinnor som röstar v och mp
Citera
2022-09-14, 14:14
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Hahaha nej det stämmer inte typ bara kvinnor som röstar v och mp

Klart det stämmer? 16% av kvinnorna som röstade i det här valet röstade på SD. V röstade bara 8% av kvinnorna på. Det innebär att SD fick dubbelt så många röster från kvinnor än V. MP fick bara 6% av dom kvinnliga rösterna.

SD har sedan 2014 fått fler kvinnliga röster än V och MP. SD har varit tredje största parti när det gäller kvinnliga röster sedan 2014. Och nu är dom på gränsen att få fler kvinnliga röster än M. Skiljer bara en procent.

Man får gå tillbaka till 2010 om man ska kunna säga att SD är ett litet parti när det kommer till att få kvinnor och rösta på partiet. V och MP har varit sämre att få kvinnor och rösta på deras partier sedan dess.
Citera
2022-09-14, 14:34
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Det blir inte ens nyheter när SD:are får mordhot

Annie Lööf blir nog inte hotad av SD:are nu. Idag är CP-partiet kända som fjolliga pedofilbögar. Men så var det inte förr. Är ju ett gammal bondeparti. Bondeuppror och gatustrider https://bokborsenlive.s3.eu-north-1....38d58d74fb.jpg.

Var det inte någon som hotade med att dränka henne i bensin och tända på? Låter som något en bonde skulle skriva. I ett handskrivet brev. Som luktade diesel. Även kallat Bondeparfym.
Senast redigerad av PingPongZong 2022-09-14 kl. 14:37.
Citera
2022-09-14, 14:37
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Har länkat det åtal gånger i tråden men får väl göra igen...

https://www.svt.se/datajournalistik/...valjargrupper/

SD verkar ha framtiden för sig. Växer enormt. Kommer vara störst snart bland yngre.

Man är nog definitivt störst bland 18-21 män redan. Det här är ju 18-21 bland både kvinnor och män.

Dessa väljargrupper är ombytliga, tror faktiskt att SD nått sin peak.
Citera
2022-09-14, 15:01
Medlem
qvarne2s avatar
Kommer vi att få se ett internt krig mellan kvinnor i framtiden? De unga 20-25 år. Som växt upp i dagens sverige som skiftat höger och de gamla mena-älskande tanterna som röstar som att det är 1970 och allas lika värde är det viktigaste i världen. Kommer vi att få se heta diskussioner på facebook mellan medelålders vänsterliberaler och unga "nazi" blondiner ?
Citera
2022-09-14, 15:15
Medlem
E.Alberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kollar man på datan från valet så har SD fullkomligt exploderat bland yngre väljare 18-30, nästan dubbla antalet väljare från 2018.

Även kvinnor där man nu ligger i höjd med M.

Hur kommer det sig att unga väljare och kvinnor nu röstar på SD betydligt mer än förut?

Det har i media diskuterats flitigt om hur "Greta-generationen" ska rösta, men i verkligheten är det inte "Greta-generationen" utan kanske snarare en generation som kännetecknas av polarisering.
Citera
2022-09-14, 15:25
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har jag inget minne av, och då är jag ändå uppvuxen i en storstad med stor invandring.
Minns många svennar från den tiden som inte var Guds bästa barn.
I gängen var invandrarna i minoritet, typ en och annan enstaka.

Jag är uppvuxen i Stockholm och gick i skola i innerstaden. Blattegängen kom in från orten för att sätta skräck i oss "överklassbarn". Det fanns en flipperhall som man gick långa omvägar runt för att slippa problem på väg hem från skolan. Sen får man inte glömma Paolo Roberto och såna som han. Svårt att veta om alla var blattar eller om även något svenskt missanpassat barn med fyllon och knarkare till föräldrar sökt sig till gängen.

Jag minns tex att jag blev utsatt för gängvåld till och med inne på NK av ett ortengäng. Ledarens tjej hade tittat på mig och det avgjorde saken för gänget som endast var ute efter att leta ensamma svenskar att misshandla. Några år senare såg jag gängledaren. Han var non fighting generation vakt på en festival och det var dags för vedergällning. Han sprang som en liten råtta eftersom han var ensam. Det var en enorm mängd våld, och föreningen Non Fighting Generation bildades pga våldet. Jag själv var tvungen att lära mig boxas, samt Kung Fu och Thaiboxning. Det fanns inget val.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Non_Fighting_Generation

När filmen Warriors släpptes, eskalerade gängvåldet markant.

Kan tänka mig att situationen blivit 10 000 ggr värre idag med gängtorrismens mord som grädde på moset. Det som förenar somalierna och muslimerna är att de inte har fysiken för att kunna ta för sig. Därav skjuter de istället när de känner sig kränkta. Detta fanns inte när jag växte upp. Visst sparkade blattarna på en när man låg ner, visst var de 5-6 st på en svensk, men de dödade inte sina offer. Det fanns en viss form av hederlighet. Svenskar har alltid kört man mot man och även bland lördagsfyllon fanns denna moral.

Vi blev också jagade av skinheads. Gamla stan befann man sig inte frivilligt i. Där fanns helikopterplattan där skinnhuvudena samlades. Det var en samling numera legendariska misfits till fullblodsidioter som troligen är döda idag.

Kan inte minnas att det fanns något uttalat vänstervåld. Jag har i alla fall aldrig blivit utsatt för det, sen kan man undra om skinnskallarna kan räknas in i politiskt våld. För mig var det bara en samling klantskallar som sökte sitt gäng av klantskallar. Säger som Charles Bukowski - alla gäng är löjliga.
Citera
2022-09-14, 15:42
Medlem
Hur mycket höger är SD egentligen? T.ex så är ett stort krav från SD att arbetslöshetsersättningen inte får sänkas för att SD skall stödja en Kristersson regering. Detta är ju vad V och S också anser. På nåt sätt har man en känsla av att S och SD i många frågor står närmare varandra än M och SD, migrationspolitiken undantagen.
Citera
2022-09-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Albert
Det har i media diskuterats flitigt om hur "Greta-generationen" ska rösta, men i verkligheten är det inte "Greta-generationen" utan kanske snarare en generation som kännetecknas av polarisering.

Något som också är intressant, man säger att SD skapar splittring men enligt media så tar "dom över" arbetare/jordbrukare/företagare för mig betyder det snarare att dom skapar enhetlighet
Citera
2022-09-14, 16:31
Medlem
De har vuxit upp framför en skärm och är livrädda för allt som inte är dem själva.
Citera
2022-09-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Klart det stämmer? 16% av kvinnorna som röstade i det här valet röstade på SD. V röstade bara 8% av kvinnorna på. Det innebär att SD fick dubbelt så många röster från kvinnor än V. MP fick bara 6% av dom kvinnliga rösterna.

SD har sedan 2014 fått fler kvinnliga röster än V och MP. SD har varit tredje största parti när det gäller kvinnliga röster sedan 2014. Och nu är dom på gränsen att få fler kvinnliga röster än M. Skiljer bara en procent.

Man får gå tillbaka till 2010 om man ska kunna säga att SD är ett litet parti när det kommer till att få kvinnor och rösta på partiet. V och MP har varit sämre att få kvinnor och rösta på deras partier sedan dess.

Man räknar utifrån hur många procent av partiets väljare är kvinnor/män. Du har inga tjejkompisar och vet inte hur extremt hatade sd är av alla kvinnor (under 40) vilket du inte fattar eftersom du är incel med två kanske tre ligg på ditt cv. Jävla loser kvinnor hatar sd lika mycket som sd hatar invandrare
Citera
2022-09-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
De har vuxit upp framför en skärm och är livrädda för allt som inte är dem själva.
Nej, de får uppleva mångkulturen på första parkett. Rånade, misshandlade, våldtagna och ständigt bli utsatta för rasistiska slagord från det mångkulturella packet, samtidigt som de ständigt matas med att de själva är onda eftersom de är vita. Samhällets gullande med kriminella kaossoldeter, vuxna människor som sätts i klasser med barn, vänsterblivenheten som råder överallt. Självklart ger det motreaktion. vänsterns indoktrinering fungerar inte som de tänkt, precis som med allt annat.

Det är sunt att svenska ungdomen verkar vakna, eftersom deras föräldrar sover.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in