Citat:
Ursprungligen postat av
Dylan
SD har ökat eftersom många är trötta på kriminalitet och vill se förändringar samt för att de andra partier inte tar upp vissa viktiga frågor(men börjat numera då de ser vad människor pratar om), inte för de har de vassaste i partiet(JÅ är dock det) och du är ett bra exempel på det. Enligt tråden så håller många SDare med mig och inte dig, inse att du har fel, du har hybris.
Du bara bevisar att det finns omogna SDare såsom du pratar, vem kunde ana detta liksom, suck.
SD har jobbat stenhårt på att ta bort nazi/rassestämpeln, hade de inte gjort det så hade de aldrig fått de rösterna de fick. De flesta svenskar ogillar nazism och är inga rasister i ordets rätta bemärkelse, sluta låtsas som att det är annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag håller med dig i sak, det är helt kontraproduktivt att många försvarar rent skräp, men huh...
Det där får du allt läsa på bättre.
För vad är SD om inte de politiker som röstas fram för att fatta beslut från kommunal nivå och uppåt.
Det är verkligen inte bara rötter i BSS även om Åkesson tagit in ett helt städbolag sen 2012.
De rör sig i alldeles för skumma kretsar och det gäller även på riksdagsnivå för att pannan inte ska läggas i djupa veck.
Ska de sen framstå som rumsrena får de baske mig ha bättre koll på vad de tar in.
Rebecka och SD i sig må inte vara renodlade nazister men det hon visade upp är ett symtom på en SD-sjukdom.
De får rensa bland nazisterna och dylika typer, de passar inte att ha så omogna människor i ett riksdagsparti.
De finns rötägg bland dom men det finns de även i andra partier, även om nazister och sådana håller sig mer till högerpartier mest troligen, men finns ju mycket nazivänligare partier än SD som numera framstår judevänliga, eller försöker göra.
Men ja då får de ha koll på vilka de tar in, det håller jag med om.
Själva SD känns inte så farligt men om de lockar till sig massa hatiska fascister som hotade(dödshotar på grund av politiska olikheter) folk som man klart kan se de göra här på fb så kan de bli ett parti som klassas som extremistiskt och blir uteslutet ur inflytande förevigt. Lägg ner, de som röstar SD vill förändra Sverige(till det bättre) och inte skada normala människor på grund av olika åsikter eller dylikt. Fattar inte hur de som rättfärdigar beteendet tänker, de måste ha hybris för att SD gjorde ett bra val.
Men det är även populismen som gjort att de lockat till sig massa udda typer, flera av dessa var säkert antiSD förut men ska spela tuffa nu när SD ökat och de lagt sin röst på dom. Det är ändå M som kommer föra sin politik och inte SD ju, om inte S och SD samarbetar, det vore någon regering jag kan se funka balanserat. Hoppas både JÅ och MA kan samarbeta trots olika politiska ideologier. Åtminstone i vissa frågor borde de kunna göra det ju.